אא

כנס ״תיירות רפואית בטיפול נמרץ״ בתערוכת IMTM

ג׳קי עובדיה יו״ר כנס תיירות רפואית: ״במידה וחוק התיירות הרפואית יעבור במתווה הנוכחי תונחת ״מכת מוות״ על ענף התיירות הרפואית ענף המכניס לקופת המדינה מעל מיליארד ש״ח בשנה"

פאנל חוק תיירות רפואית פאנל חוק תיירות רפואית

בכנס התיירות הרפואית, שנערך השנה לראשונה במסגרת תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM (ביום ג' 9/2/2016), בהשתתפות מאות סוכני תיירות רפואית ונציגי מערכת הבריאות, הנושא החם היה חוק תיירות רפואית שמשרד הבריאות מכין בימים אלו.

״רוסיה והמשרד שלי, מחויבים לסייע לסוכנים הישראלים בחימום היחסים בין המדינות״ - כך ציין אולג ספונוב, ראש הפדרציה הרוסית לתיירות, המקבילה הרוסית לשר התיירות.

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות ציין: ״אני מחויב לתמוך בסגמנט התיירות הרפואית, שהוא מאוד חשוב במרקם הלקוחות המכניסים והעמידים בישראל 70,000 תיירים רפואיים למדינה זה סגמנט משמעותי ובעיקר בשל העובדה כי הם הכניסו בשנת השיא מעל מיליארד ש״ח למשק״.

ג׳קי עובדיה, יו״ר הכנס ומנהל התיירות הרפואית בכללית, ציין: ״החקיקה הזו תהיה ״מכת מוות״ לסוכנים ולתחום התיירות הרפואית. אין כל צורך בחקיקה נוספת, מה שחסר זה פיקוח ובקרה ובעיקר על בתי החולים שלא עובדים על פי הכללים ושעושים מה שמתחשק להם ועל כך כל הענף משלם את המחיר. משרד הבריאות הנחה את בתי החולים כבר ב- 95 להימנע מהעדפות תייר על פני ישראלי והנחה שלא לטפל בישראלים לפני השעה 15:00. משרד הבריאות חותר לגישת סוכן עמלה בלבד ובהעדר הצדקה כלכלית לסוכנים הענף יתמוטט. בעלויות השיווק של היום, הסוכנים לא יוכלו להתפרנס מכך והם יכחדו והמפסידים הגדולים יהיו בתי החולים הציבוריים התלויים בסוכנים ובהעדר הכנסה נוספת, כולנו״.

כנס תיירות רפואית בטיפול נמרץ - ג'קי עובדיה יו"ר הכנס

ג׳קי עובדיה הוסיף: ״מנהלי בתי החולים הם האחראים הבלעדיים למה שקורה אצלם בבתי החולים. לאשפז תייר בבוקר על מנת לבצע את כל הבדיקות כחלק מיום אשפוז זה ״עבודה בעיניים״ על משלם המיסים הישראלי, במקום כסף נוסף, יש כאן הוצאה נוספת והמרוויח היחיד הוא בית החולים וכל האחרים הם המפסידים. זה מוכיח שמשרד הבריאות לא צריך לעסוק בצד המסחרי במה שהוא לא מבין והוא חייב לבצע בדק בית ובקרה ופיקוח בבתי החולים״.

אולג שולמן - נשיא איתמ״ר: ״יש צורך ברישוי ורגולציה כדי לגרום להתפחות של תיירות המרפא כדי לרתום אותה לטובת מערכת הבריאות הישראלית. אנו נמצאים בתקופת משבר הכי חמורה של תיירות המרפא מאז ומעולם. בתקופה כזו יש להיזהר מאוד מרגולציה עודפת שכן היא עשויה למוטט את התעשייה״.

דר' בני דוידזון מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא: "אני לא מעונין בתיירות מרפא אבל אני עושה אותה מאילוץ כיוון שזה מכניס לי כסף. כשהתבקשתי לבוא לפנל הוצאתי חוות דעת לוועדת גרמן בה אמרתי כי המשך קיומה של תיירות המרפא מחייבת תקנות שתשמור על זכויות הישראלים. תיירות המרפא מתרחשת רק אחר הצהריים. הסוכנים מקבלים את תגמולם מבית החולים. כל העקרונות של הצעת החוק מתקיימים כבר היום. אני גם יועץ רפואי של חברת אל על ואני נתקל בבקשות להטסת חולים קשים שלא ניתן לעזור להם. צריך להגן על החולה מפני בית החולים ומפני הסוכנים. אנחנו עובדים עם עשרות סוכנים שמקבלים כ - 20% ומטרתה של ההסדרה זה לשמור על גבולות הגיזרה".

נועז בר ניר - מנכ״ל התאחדות המלונות ומנחה פנאל ״חוק התיירות הרפואית״: ״לצערי, מדינת ישראל אינה מעודדת עסקים, כבר לא מעניין את הממשלה היבטי תעסוקה כל המעסיקים בישראל שותפים לתחושה זו והירידה ביצוא הינה אחד הסממנים לכך. מעניין אותם רק הצרכן הישראלי .אנו רואים את זה גם בענף המלונאות. המחוקק עסוק בהגנה על הצרכן תוך כדי פגיעה קשה בצמיחה של המשק . כך גם התיירות הרפואית, למחוקק עדיף שלא יראה כאילו הישראלי נפגע, מאשר תהיה לבתי החולים הכנסה נוספת החיונית לכולנו בתקצוב חסר ותוכל לתת שירות נוסף עקב כך למטופל הישראלי"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: