אא

כרמל תיירות משיקה יעד אקזוטי חדש בטיסות ישירות

רק אחרי שמטיילים בה מבינים מדוע וינסטון צ'רצ'יל כינה אותה "הפנינה של אפריקה". אוגנדה, המוכרת לישראלים יותר מהמאורעות ההיסטוריים (זאב בנימין הרצל ומבצע אנטבה), היא יעד תיירותי מסקרן הנמצא החל מאפריל במרחק טיסה ישירה החל מ-2,995 דולר לאדם

|קמפלה |קמפלה
היא ירוקה, מסתורית ועשירה בטבע בתולי, ולא בכדי זכתה לכינויים "הפנינה של אפריקה" ו"שוויץ של אפריקה", ולדעת רבים היא אפריקה במיטבה. הכירו את אוגנדה המזמינה אותנו כיום לחוויית טיול יוצא דופן המשלב נופים בתוליים, הרים ומפלים שוצפים, אגמים רבים, סוואנות מלאות חיים וצבעים, וכמובן שפע של בעלי חיים. נופי הבקע הסורי-אפריקאי, יערות גשם והרי געש, נהר הנילוס הלבן, שמורות טבע מרהיבות - אוגנדה היא אפריקה האמיתית, השורשית. אפריקה כמו שכולנו דמיינו כשהיינו ילדים ושמענו עליה לראשונה בספרים ובסרטים. אוגנדה גובלת בין השאר עם קניה וטנזניה, לחופו של אגם ויקטוריה. אדמתה פורייה, משאביה הטבעיים רבים וכך גם מקורות המים שלה. בירתה היא קמפלה, למרות שאנטבה, העיר הסמוכה לה, מוכרת לנו יותר בשל המאורעות ההיסטוריים. תושבי אוגנדה נחלקים למספר שבטים ואף ממלכות, ומדוברות בה שפות רבות, כאשר האנגלית היא השפה הרשמית לצד הסוואהלית. מהן האטרקציות המרכזיות באוגנדה? הנה כמה מומלצות: קמפלה עיר הבירה קמפלה היא גם העיר הגדולה במדינה - ויש בה מקומות יפים רבים. מוזיאונים, גלריות לאמנות, מבנים היסטוריים וגם שווקים צבעוניים. בין המקומות האהודים בעיר: מסגד קדאפי המרשים, הארמון והכלא של אידי אמין, המקדש הבהאי המוקף בירוק והשוק של אווינו (Owino) העמוס בדוכנים. אגם ויקטוריה האגם הגדול ביותר באפריקה ואחד מהגדולים בעולם, נחשב לאטרקציה התיירותית המרכזית של אוגנדה והמדינות השכנות במזרח אפריקה. כדאי לבקר גם באיי ססה (Ssese) שבחלקו הצפוני של האגם - אלו הם עשרות איים, בחלקם מלונות ואתרי נופש קטנים. הפארק הלאומי קווין אליזבת' השמורה הידועה היא ביתם של מאות בעלי חיים, ציפורים וחיות אקזוטיות. הנופים בפארק נעים בין מכתשים והרים גבוהים, צמחיית סוואנה, יערות גשם לחים, אגמים נוצצים וביצות, המהווים רקע מופלא להיפופוטמים, לפילים לג'ירפות ולאריות המנומנמים.
עאעא
טבע מופלא. אוגנדה  

אגם מוטנדה (Mutanda) אגם מים מתוקים, אחד מיני רבים במדינה, השוכן למרגלות רכס של הרי געש. נופי האגם והמראות הנשקפים ממנו מרהיבים - איים קטנים בליבו, בעלי חיים רבים ובעיקר ציפורים ועופות מים בהם עגור הכתר, הציפור הלאומית של אוגנדה.

פארק בווינדי (Bwindi) הפארק עשיר מאוד בטבע וגם בבעלי חיים נדירים והוא מיועד להולכי רגל בלבד. יערות הגשם הצפופים הם בית לכמה מאות של גורילות הרים החיים בהרמוניה לצד עדרי פילים, אנטילופות ואלפי ציפורים ופרפרים. בשנת 1994 הוכרז הפארק כאתר מורשת עולמית והפך ליעד תיירותי מבוקש. פסטיבלים ושווקים אוגנדה היא מדינה של שבטים רבים המדברים למעלה מ-30 שפות שונות. בדומה למדינות רבות באפריקה, הריקוד הוא חלק חשוב בטקסים ובאירועי התרבות, כאשר לכל שבט יש ריקוד מיוחד משלו. תושבי אוגנדה מאמינים במסורות עתיקות והביטויים לכך יוצרים תרבות צבעונית, מגוונת ומרתקת ביותר. מרבית תושביה נוצריים ויש בה גם מיעוט מוסלמי, קהילה שנוצרה בזכות הסוחרים הערבים שהגיעו ליבשת במאה ה-19. בשווקים של קמפלה ובכפרים אפשר למצוא מלאכות יד מסורתיות כמו גילופי עץ ותכשיטים, ומתקיימים בה פסטיבלים שנתיים ססגוניים כמו פסטיבל הנילוס -ועוד פסטיבלי מוזיקה ואמנות. המטבח האוגנדי האוכל באוגנדה מבוסס על ירקות ופירות כמו בננה ואננס, יחד עם בשר, דגים ותבלינים. לכל שבט במדינה מאכלים מסורתיים ייחודיים ובהם אפשר לגלות השפעות הודיות, ערביות ואנגליות. מאכלים רבים כוללים בוטנים, פטריות ושומשום, לצד מתכונים לא שגרתיים, למשל תבשיל המבוסס על חגבים. תה וקפה פופולריים מאוד לשתייה, כמו גם בירות מתוצרת ביתית ומשקאות אלכוהוליים על בסיס בננות.
מהמה
טיול מאורגן בעקבות קופי האדם. כרמל תיירות   לטייל באוגנדה, מתי וכמה זה עולה? החל מחודש אפריל, היעד המסקרן הזה יהיה, בפעם הראשונה, נגיש במרחק טיסה ישירה מישראל. לחידוש הזה אחראית חברת כרמל תיירות שתוציא את הטיול המאורגן הראשון שלה ליעד זה בחול המועד פסח בין התאריכים 11-18 במחיר של 2,995 דולר לאדם. ואילו טיול מאורגן בעקבות קופי האדם, הכולל את השימפנזים בקיבלה וטרק אל להקות הגורילות בווינדי יעלה 3,795 דולר לאדם. החברה מאפשרת לתפור טיול ספארי גם לנוסע העצמאי.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: