כבל: "אצטרף למו"מ-הגיע הזמן לראות מי דובר אמת"
וועדת הכלכלה התכנסה היום לדיון מיוחד בעקבות משבר אל על. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל קרא לצדדים לחזור לשגרה כל עוד מתנהל המו"מ; מימון: " לא היינו יכולים להמשיך לאשר הכפלת שכר בדרך לא מוסרית"; יו"ר ועד הטייסים: "המטוסים החכורים הם סרטן"
Shutterstock
משבר אל על הגיע לוועדת הכלכלה של הכנסת. בשעות האחרונות (ה') קיימה הוועדה דיון מיוחד בנוגע למשבר שנגרם כתוצאה מעיצומי הטייסים בחברה, שהוביל ללא מעט ביטולי טיסות, דחיות ומעבר למטוסים חכורים בשבועות האחרונים. היו"ר כבל פתח את הישיבה ואמר כי חשב שלא יידרש לכנס אותה, שכן הנושא היה צריך להיפתר עוד בטרם יגיע לכנסת. לנוכח זאת סיכם היו"ר כבל כי "אי אפשר לתת לעסק הזה להמשיך להתנהל ככה", והודיע כי בכוונתו להצטרף למשא ומתן שמנהל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בשם חברי הוועדה והציבור. "הגיע הזמן לברר מי דובר אמת, בשם כל אזרחי ישראל, ואני מציע לשני הצדדים לעשות חשבון נפש לפני שאני מצטרף למשא ומתן", אמר. דוד מימון, מנכ"ל אל על, אמר בדיון: "אנו נמצאים בתקופה קשה. חווים שיבושים קשים. נמצאים הסיטואציה שבה עובדים קובעים את גובה שכרם באמצעים לא כשרים. לא יכולנו לאשר הכפלת שכר בדרך לא מוסרית. לגבי העובדים המנהליים הגענו להסכמות עם יו״ר ההסתדרות בעל המגזרים. ברגע שייפסקו פיצולי הטיסות – תופסק הפעלת המטוסים החכורים". מימון הוסיף כי תוספות השכר לטייסים עולות לחברה כ-1.5 מיליון דולר בחודש, וההוצאות על העברת הנוסעים לחברות אחרות נאמרות בעוד מאות אלפי דולרים. "אני רוצה להודות לעובדים הנפלאים שכורעים תחת הנטל של עיצומי הטייסים במסירות רבה. רק באל על יש עובדים נפלאים כאלה" הוסיף מימון. את עמדת אל על הציג היועץ המשפטי של החברה עו"ד עומר שלו: "אנו שבים ומתנצלים בפני לקוחותינו שנפגעו כתוצאה מעיצומי הטייסים. הנהלת החברה פועלת על מנת להחזיר את הסדר על כנו. הנושאים הפתוחים ביחס לכלל העובדים סוכמו בפגישה אצל יו"ר ההסתדרות למעט ההסכמות עם מגזר הטייסים, להם הוצע מתווה של הסכם התייעלות מצומצם שיאפשר להשיב את החיים למסלולם." "לחברה אין אינטרס להשתמש בציוד חכור, מנכ"ל החברה התחייב שברגע שהטייסים יחזרו לבצע משימות ללא שיבושים המטוסים החכורים, 8 במספר, יוחזרו". הוסיף שלו. בדיון הציגה אל על את עיקרי הפגיעה בנוסעים, בעובדים ובחברה תוך הדגשה כי הנהלת אל על ועובדי החברה עושים הכל כדי לסייע ללקוחות בכל דרך אפשרית. לסיכום, ציינו נציגי אל על: אנחנו חייבים לוודא כי מציאות כזו לא תחזור על עצמה. החברה לא יכולה להיות במצב שלאחר סיכום דברים היא תחווה שוב עיצומים ופגיעה בנוסעים ובחברה. זה טיב הדיאלוג כרגע בין הצדדים ודרישת החברה לקבל התחייבות ברורה כי הפעם יכובדו כל ההבנות וההסכמים, כולל השקט התעשייתי שכל כך חשוב לחברת אל על במשימות העומדות בפניה, כדי שהשיבושים לא יחזרו.אנחנו מאמינים שההידברות בחסות יו"ר ההסתדרות, תוכל להביא להפסקת העיצומים והחזרת הסדר על כנו. מנגד, יו"ר ועד הטייסים, קברניט ניר צוק אמר כי "מה שקורה עכשיו זו פרובוקציה מתוכננת של ההנהלה, ובשבועות האחרונים לכל טיסה שבוטלה היה טייס. היינו בטוחים שהשבוע חותמים על הסכם, ביום ראשון הקרוב יש דיון המשך ויכול להיות שתהייה חתימה". עד שיסתיים המשא ומתן קרא היו"ר כבל לטייסים ולהנהלה להחזיר את החברה לפעילות רגילה, אם באמת ברצונם לסיים את הסכסוך.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}