יאט"א: "עזיבת בריטניה עשויה לגרום לאי וודאות מתמשכת"
ארגון התעופה מעריך כי בטווח הארוך, האטה כלכלית והיחלשות הליש'ט עלולות "לחתוך" את מספר הנוסעים הבריטים בכ-3% עד 5% עד שנת 2020. "השוק האווירי" של אנגליה מתבסס בעיקר על אנגלים שטסים לחו"ל מחוץ לגבולות אנגליה"
Shutterstock
אחרי 43 שנה, אנגליה הצביעה ברוב של 52% לעזוב את האיחוד האירופי. רגע אחרי פרסום תוצאות משאל העם החלו להתעורר שאלות גם באשר לאפקט הנטישה על תעשיית התעופה המסחרית של הממלכה. בארגון יאט"א מעריכים כי החלטת אנגליה להיפרד מהאיחוד האירופי מותירה את תעשיית התעופה שלה להתמודד עם אי וודאות מתמשכת בכל הנוגע להשפעות רגולטוריות וכלכליות. ביאט"א צופים כי בטווח הארוך, האטה כלכלית והיחלשות הלירה שטרלינג, עלולות לחתוך את מספר הנוסעים הבריטים בכ-3% עד 5% עד שנת 2020. "השוק האווירי" של אנגליה מתבסס בעיקר על אנגלים שטסים לחו"ל מחוץ לגבולות אנגליה, ושמספרם היווה בשנה החולפת (2015) כפול ממספרם של הנוסעים הלא-בריטיים שטסו אל המדינה. בצד הרגולטורי, כך מפרסם אתר התיירות של ביזנס טרוול,. "יהיו מעט שינויים או מעט שינויים מידיים", זאת למרות שאי הוודאות סביב סוגיית הרגולציה עלולה, כך על פי יאט"א, להגביר את האפקט הכלכלי., והכוונה היא שעזיבת אנגליה את האיחוד האירופי תסיר אותה מהסכם השמיים הפתוחים של האיחוד האירופי עם ארה"ב. זאת למרות שאנגליה עשויה להשיג הסכמי ביניים. אולם כפי הנראה ההסכמים החדשים לא ישקפו את הקיימים. עלל פי הפרסום הערכות הן כי, צמיחתן של חברות התעופה מהמפרץ הפרסי, שכבר עוררה את זעמן של חברות התעופה בארה"ב ובאירופה, עשויות לעמוד אל מול צמיחה מוגבלת בבריטניה ולפתוח מחדש את כל הסכמי השמיים הפתוחים שלהן. אגב הסכמי שמיים פתוחים מאפשרים למשל שיתופי פעולה בין בריטיש איירווייס עם אמריקן איירליינס ובין וירג'ין אטלנטיק ודלתא איירליינס. בהצהרה שפרסמה דלתא נאמר כי העסקים כרגיל בעתיד הנראה לעין וכי עדיין מוקדם לצפות כיצד יושפעו הטיסות בין ארה"ב ובריטניה. "דלתא נשארת מחויבת לשוק הבריטי", נאמר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}