אא

מדריד פורחת

מדריד מתברגת בצמרת רשימת נמלי התעופה העמוסים באירופה, עם עלייה מרשימה בתנועת הנוסעים לעיר של קרוב ל-50 מיליון נוסעים בשנת 2016- גידול של כ-8% בהשוואה לשנה הקודמת

מדריד|נמל התעופה בראחס מדריד|נמל התעופה בראחס
נמל התעופה במדריד אינו רק הנמל העמוס ביותר בספרד, אלא גם מתברג בצמרת נמלי התעופה העמוסים באירופה, עם קרוב ל-50 מיליון נוסעים בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2016, עלייה של כ-8% בהשוואה לשנה הקודמת. בעקבות העלייה המרשימה במספרי הנוסעים מ\אל העיר, חברות התעופה הבאות יפתחו בקרוב קווים חדשים: ריינאייר לבריסל וטולוז, אייר אירופה לקורדובה, איבריה לטוקיו ועוד. לאחר המשבר הכלכלי בשנת 2008, שבלם את הצמיחה בתנועת הנוסעים לעיר (ספיינאייר הפסיקה את פעילותה ב-2012 ואיזי ג'ט סגרה את בסיסה שם ב-2013), בשנתיים האחרונות נרשמת עלייה משמעותית בנתונים, כפי שמדווחת רשות התעופה הספרדית, בין היתר הודות לפעילותה ההולכת וגוברת של ריינאייר, פתיחת קווים חדשים של חברות איבריה ואייאירופה אל היעד, כמו גם החלטת חברת התעופה נורווגיאן להפוך את נמל התעופה במדריד לנמל הבית שלה.
נמל התעופה בראחס, מדריד. צילום: 123RFנמל התעופה בראחס, מדריד. צילום: 123RF
נמל התעופה בראחס, מדריד. צילום: 123RF על פי הנתונים בשנת 2015, הקו בין מדריד לברצלונה הוא הקו המוביל, עם 2.25 מיליון נוסעים, כמו גם קו לונדון-גטוויק שרשם עליה של למעלה מ-20%. נתון מעניין נוסף הוא שארבעה מתוך שבעת הקווים המובילים לעיר הינם פנימיים, והיעד היחידי שהינו ארוך טווח הוא הקו לבואנוס איירס, ארגנטינה, שנמצא במקום ה-15 ברשימת היעדים המובילים במדריד. כמו כן, בשנה שעברה כ-13 מיליון נוסעים טסו במדריד בטיסות פנים, עליה של כ-7% לעומת 2014. גם בשווקים הבינלאומיים נרשמת מגמה דומה- הדרישה ליעדי איטליה, בריטניה וגרמניה רשמו עליה של לפחות 12% בשנה שעברה, וממשיכים באותה מגמה גם השנה- איטליה, פורטוגל ובריטניה עם עלייה של 10%, ארה"ב עלייה של 6% וצרפת 5%. באשר לחברות התעופה המובילות למדריד, לפי נתוני Aena data, איבריה מובילה עם מעל 12.5 מיליון נוסעים ב-2015 ולאחר מכן איזי ג'ט וריינאייר, שהפכה את בראחס לבסיסה ה-19 והשישי בגודלו של החברה.
איבריהאיבריה
איבריה. מובילה בטיסות ליעד  
לקריאה נוספת בנושא: לא רק טאפאס ספרדי כפול אייר אירופה: 45 אלף ישראלים טסו למדריד בחציון הראשון של השנה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: