אא

"פעילות רשות המסים, בבואה לטפל בתיירות הנכנסת, הפכה למכפיל נזק של נגיף הקורונה"

כך כותב יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת תיירות נכנסת לישראל, לערן יעקב, מנהל רשות המסים לקראת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת: "מצופה כי הרשות תנהג במקצועיות והרגישות המתבקשים"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת. צילום: יחצ יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת. צילום: יחצ
לקראת דיון שצפוי להתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מדיניות רשות המיסים בטיפול והיחס למארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה, שלח מכתב לערן יעקב, מנהל רשות המיסים. פתאל, הסוקר את תרומתה של התיירות הנכנסת לישראל, כותב במכתב, "מצופה כי רשות המיסים תנהג במקצועיות והרגישות המתבקשים". עוד כותב פתאל, "חברות בתחום התיירות הנכנסת מקבלות הודעות דחייה לקוניות של תביעותיהם, מהסיבה שבמשך תקופה ממושכת דיווחו מחזור אפס ומשכך קרן הפיצויים רואה כעסק שנסגר". עוד מוסיף פתאל, "לאור עמדת מע"מ, עסקים רבים בתחום התיירות הנכנסת דיווחו במשך שנים על מחזור המכירות כמחזור הרווח, דבר שיצר כשל מובנה בבחינת הבסיס לצורך קביעת זכאותם. בחינת ההוצאות על פי הדיווח למע"מ מייצרת עוול לעוסקים בתחום מאחר וחלק גדול מהם נושא בהוצאות פטורות לספקים בחו"ל שאינן מדווחות למע"מ". בעניין החזר מענקים כותב מנכ"ל הלשכה למנהל רשות המיסים, "עסקים רבים בתחום התיירות הנכנסת מתמודדים עם השגות ודרישה להחזר מענקים. על פי סעיף 20 לחוק, החלטה בהשגה תינתן בתוך 120 ימים, אך בפועל זמן התגובה אורך חודשים ארוכים מעבר לקבוע בחוק ובו בעת נאלצים המארגנים להתמודד עם דרישת רשות המיסים להשבת המענקים ששולמו ואף למעלה מכך, ביצוע קיזוזים חד צדדיים עבור השגות שטרם נענו". פתאל את דבריו כך, "נקל להבין את כעסנו ותסכולנו הרבים. פעילות רשות המיסים, בבואה לטפל בתחום התיירות הנכנסת, הפכה למכפיל נזק של נגיף הקורונה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: