אא

לשכת התיירות של אזרבייג'ן משיקה מסלולי מורשת יהודית ומסלולי יין

לשכת התיירות של אזרבייג'ן בישראל בשיתוף איטר ויטיס וארגון ה-  AEPJ המפתח את מסלולי התרבות של המועצה האירופית קיימו אירוע שהוקדש למורשת איטר ויטיס של אזרבייג'ן והמורשת היהודית באזרבייג'ן

אזרבייג'ן משיקה מסלולי תיירות יהודים. צילום: איציק בירן אזרבייג'ן משיקה מסלולי תיירות יהודים. צילום: איציק בירן

לשכת התיירות של אזרבייג'ן בישראל בשיתוף איטר ויטיס וארגון ה-  AEPJ המפתח את מסלולי התרבות של המועצה האירופית קיימו אירוע שהוקדש למורשת איטר ויטיס של אזרבייג'ן והמורשת היהודית באזרבייג'ן. באירוע השתתפו נציגים מתעשיית התיירות, ייננים וסומליירים.

ג'מילה טאליבזדה, מנהלת לשכת התיירות של אזרבייג'ן בישראל אמרה בארוע: "אזרבייג'ן היא בית לקהילה היהודית כבר מאות שנים, ושתי המדינות שלנו חולקות היסטוריה של ידידות קרובה עם קשרים כלכליים ודיפלומטיים חזקים.  את המורשת היהודית אפשר לגלות בכל רחבי אזרבייג'ן תוך קבלה של תחושת דו קיום בין-דתי היסטורי. אנו גאים לראות את הקהילה היהודית משמרת את התרבות והמסורות הייחודיות שלה, כולל דתה ושפתה, תוך שהיא מעשירה את אזרבייג'ן", אמרה גב' טאליבזדה.

המורשת היהודית באזרבייג'ן מיוצגת היטב בעיר הבירה באקו, ובערים גובה, אוג'וז, איסמאיילי ועוד. חורבות רבות של בתי כנסת עתיקים נמצאו באזורים מגוונים של הארץ ושבעה בתי כנסת עדיין פועלים בה כיום. אחת הערים הללו, היא העיר ההיסטורית והרב-תרבותית גובה, המהווה את השער להרי הקווקז. הכפר האדום המפורסם באזור זה, בו חיים כיום כ-3,000 יהודים, הוא ה"שטייעטל" היחיד שנותר מחוץ לישראל. בטיול שם, מומלץ לבקר גם במוזיאון יהודי ההרים, בו ניתן ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של הקהילה.

ליילה מחמודובה, מנהלת הלשכה לאזור המזרח התיכון, עמדה על קשרי התעשייה בין שתי המדינות וענתה לשאלות של מפעילי התיירות כיצד להגביר את זרימת התיירות בין שתי המדינות. 

עמנואלה פאנקה, נשיאת מיזם מסלולי התרבות איטר ויטיס של מועצת אירופה, דיברה על הרעיון העומד מאחוריו והפוטנציאל הטמון בו כחלק ממסלול היין של איטר ויטיס.  מטרתו של המסלול שנחנך בשנת 2020 לשמר ולקדם את תרבות ומורשת היין האזורית.  השילוב של מורשת יהודית, יקבים ויינות מייצרת עניין חדש עבור הישראלים". היא אמרה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאזרבייג'ן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: