אא

מארגני התיירות נגד סגירת כביש 171, שהינו כביש הגישה לאתרי טיול ייחודיים

זאת לאחר שראש המועצה ברמת הנגב טען כי מדובר בכביש שאינו מתוחזק כראוי ובעל ליקויים בטיחותיים: "ההחלטה על סגירתו הפתאומית בעיתוי זה לקתה בחוסר סבירות קיצוני. לא יעלה על הדעת כי תימנע גישת הציבור לחבל ארץ שלם, ציבור המטיילים יהפוך לבן ערובה"

Shutterstock Shutterstock
כביש 171 מצוי בתחום המועצה האזורית רמת הנגב והינו נתיב הגישה היחיד לשורה של אתרי טיול ייחודיים ופולאריים, מצומת הרוחות, לכיוון הר חריף, כביש הגבול המערבי (כביש 10) שפתוח לציבור בחגים בלבד, בור חמת, נחל ניצנה, הר רמון, תצפית קרני רמון (לזכר 7 האסטרונאוטים) שנהרגו במעבורת החלל קולומביה), בורות לוץ, מעבר ערוד, נחל אלות. ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב החליט לסגור את הכביש מאחר ולטענתו מדובר בכביש שאינו מתוחזק כראוי ובעל ליקויים בטיחותיים. לטענת ראש המועצה, ראוי כי האחריות על תחזוקת הכביש תוטל על משרד התחבורה ונתיבי ישראל.

במכתב לדורון, לשרת התחבורה מרב מיכאלי, ליואל רזבוזוב שר התחבורה וניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל עליו חתומים במשותף איריס הרן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, עו"ד אסף רוזנבלום מנהל המחלקה המשפטית בחברה, יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ושורה של גורמים תיירותיים כמו חיים ברגר בשם מדריכי טיולים ותיירנים באזור רמת הנגב, ואפי פרי בשם מדריכי טיולים ותיירנים ממצפה מון הם מבקשים לפעול דחוף לביטול ההחלטה על סגירת כביש 171. " ההחלטה על סגירתו הפתאומית בעיתוי זה לקתה, לעמדתנו, בחוסר סבירות קיצוני. לא יעלה על הדעת כי מחדל הרשויות המכותבות כאן, לפתור ולברר את המחלוקות בדבר תחזוקת "כבישים ללא אבא" יוביל לכך שציבור המטיילים יהפוך לבן ערובה במאבק הכוחות הבירוקרטי בין הרשויות. אין זה מתקבל על הדעת, כי תימנע גישת הציבור לחבל ארץ שלם, רק משום שהרשויות הרלוונטיות אינן מקדישות את המאמצים הנדרשים להשגת הסדר סביר והגון", כותבים למקבלי ההחלטות. עוד הם מבקשים מראש המועצה דורון :"לחזור בו ולבטל את ההחלטה, או לפחות לדחות את כניסתה לתוקף כך שיתאפשר לציבור המטייל באזור בתקופת החגים. בתקופת הביניים, עד אשר ישופר הכביד, ראוי כי תישקל התקנת אמצעי בטיחות שונים בכביש אשר יבטיחו נסיעה איטית ובטוחה של משתמשי הדרך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: