מה גורם לתורים ארוכים בביקורת הדרכונים בנתב"ג?
לטענת מועצת העובדים של בקרי הגבולות, רשות האוכלוסין וההגירה קיצצה במספר המשמרות של בקרי הגבולות, ובחודש אוגוסט הנוכחי מוצבים פחות בקרים במשמרת לעומת אוגוסט בשנה שעברה. רשות האוכלוסין וההגירה: "בניגוד מוחלט לטענות, לא בוצע כל קיצוץ במספר בקרי הגבול"
ארכיון
שני שבתוב, יו"ר מועצת העובדים של בקרי הגבולות, מוחה על כך שרשות האוכלוסין וההגירה מצאה לנכון לבצע דווקא החודש קיצוץ של למעלה מ-40% במשמרותיהם של בקרי הגבולות. "הרשות מסתירה מהציבור את הסיבה העיקרית לעומס האדיר שאנחנו מתמודדים אתו בנתב"ג דווקא השנה", היא אומרת, "זהו ניסיון ציני להפריט נקודה רגישה בשמירה על ביטחון מדינת ישראל, על חשבון פרנסתם של בקרי הגבולות ועל חשבון הציבור, שמאבד ימים שלמים בתור מיותר בדרך לחופשה שלו". לטענת שני שבתוב, "את מקומם של כ-45 בקרים מיומנים ומנוסים בכל משמרת ממלאים כ-15 נערים בגילאי 16-17, ביניהם ילדי עובדים של רשות שדות התעופה, שמשמשים כבודקים בעמדות בדיקת הדרכונים הביומטריים. מדובר בנערים שלא עברו את המיונים הקפדניים, הקורסים וההכשרות של עובדי מעברי הגבול, שהכשירו אותם להבחין בין נוסעים רגילים למתחזים ובין דרכונים אמיתיים למזויפים, לא צברו ניסיון ואינם מעודכנים על מקרים של חשש להתחזות ומבוקשים שידועים לעובדי המעברים. המשמעות בפועל היא שכל אדם יכול להיכנס לישראל ולעלות על מטוסים שיוצאים מהמדינה...הנערים, כ-15 בכל משמרת יום, מאיישים את עמדות הבידוק של הדרכונים הביומטריים, שאמורות לפעול בעתיד ללא בדיקת דרכונים...בימים עמוסים מופנים לעמדות של אותם נערים גם דרכונים רגילים. בשעות הערב מאיישים את העמדות הביומטריות עובדים מחברת כוח אדם, שגם להם אין את ההכשרה המתאימה". "מעבר לפגיעה בציבור הנוסעים ובנו, יש כאן סכנה ביטחונית. כל אדם יכול להיכנס לישראל ולעלות מישראל על מטוס מישראל וממנה בלא בדיקה", אומרת שבתוב. תגובת רשות האוכלוסין וההגירה: "בניגוד מוחלט לטענות, לא בוצע כל קיצוץ במספר בקרי הגבול, בוודאי לא בחודשי העומס. נהפוך הוא. לעובדים הוצע מענק עידוד לתוספת משמרות במהלך הקיץ וכל מי שמבקש לעבוד משמרות רבות יותר, הדבר מאושר לו. במקביל, מאז תחילת השנה הנוכחית אנו נמצאים בהליכי גיוס אינטנסיביים של עשרות עובדים חדשים. במהלך חודשי הקיץ אכן מסייעים לבקרים ילדי עובדים כבשנים עברו, כפי שנעשה במקומות עבודה רבים ובמטרה לשפר ולייעל השירות לציבור. נערים ונערות אלה מסייעים בהכוונה והדרכה בלבד ותרומתם מוצאת ביטוי בשירות לנוסעים מידי יום. עמדות המעבר העצמאיות נועדו להקל על העומסים ועד כה הוכיחו עצמן כעמדות שירות טובות. עמדות אלה נפתחו לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הרלוונטיים. לאור העובדה שמדי משמרת מבטלים חלק מהבקרים את משמרתם או שאינם מגיעים ללא כל הודעה, אנו מניחים ש"הסיבה האמיתית" לעומס בנתב"ג היא ניסיון להכשיל את העבודה השוטפת וליצור עומס מכוון".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}