אא

מהן הערים המסוכנות ביותר לעסקים בישראל?

לקראת כנס מיוחד לעסקים שיתקיים בבאר שבע ב-14 בנובמבר, ביוזמת 'דן אנד ברדסטריט' ישראל, פרסמה החברה נתונים עדכניים של "מדד העסקים בסיכון" לשנת 2016. מהמדד עולה כי רמת הסיכון הממוצעת של העסקים בעיר באר שבע היא הגבוהה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל

באר שבע. העיר המסוכנת ביותר לעסקים בישראל.||||צחי ברקי באר שבע. העיר המסוכנת ביותר לעסקים בישראל.||||צחי ברקי
לקראת הכנס המיוחד לעסקים שיתקיים בבאר שבע ב-14 בנובמבר, מציגה חברת 'דן אנד ברדסטריט' ישראל תמונת מצב מדאיגה בנוגע למצב העסקים בסכנת סגירה באזור הדרום. החברה פרסמה נתונים עדכניים של "מדד העסקים בסיכון" לשנת 2016, מהם עולה כי רמת סיכון העסקים בעיר באר שבע הינה הגבוהה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל, עם אחוז עסקים בסכנת סגירה שעומד על 13.25% מכלל העסקים בעיר, זאת בהשוואה ל-12.38% בשנה שעברה. למעשה, 1 מתוך 7 עסקים בעיר נמצאים בפני סכנת סגירה, בהשוואה ליחס של 1 מתוך 9 עסקים במחוז המרכז. נתון נוסף שעולה מן הנתונים הוא כי ב-10 מתוך 12 ערים באזור הדרום, חלה עלייה באחוז העסקים הנמצאים בסכנת סגירה, כאשר העיר אשקלון מובילה עם עלייה משמעותית של כ-9% בהשוואה לשנה הקודמת. רק ב-2 ערים, קריית גת ושדרות, חלה ירידה בהשוואה לשנה הקודמת. עוד עולה מהמדד כי העיר שנחשבת לבעלת רמת הסיכון הממוצעת הנמוכה ביותר היא תל אביב עם אחוז עסקים בסכנת סגירה שעומד על 7.38% מכלל העסקים בעיר. מבין העירים הבינוניות בישראל שהוצגו במדד, רהט היא העיר בעלת אחוז העסקים ברמת סיכון הגבוה ביותר ועומד על כ-24%. לעומת רהט, הוד השרון, הנמנית גם היא בקבוצת הערים הבינוניות, אחוז העסקים ברמת סיכון גבוהה הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-5.5% בלבד. טבלת הערים עם אחוז העסקים בסכנת סגירה מתוך כלל העסקים באותה עיר:
db1db1
ערים דרומיות בדירוג ואחוז העסקים בסכנת סגירה:
db2db2
צחי ברקי, סמנכ"ל כלכלה מידע ומחקר ב'דן אנד ברדסטריט', אמר כי: "הנתונים שהצגנו במחקר משקפים תמונת מצב מדאיגה, שכן הרשויות המקומיות עצמן עשויות להתמודד עם השלכות רבות שיגרמו במקרים של סגירת עסקים". השלכות אלה כוללות, בין היתר, עלייה במספר המובטלים ונשיאה בנטל הטיפול בהם, ירידה בהיקפי המסחר בעיר, פגיעה בהכנסות הרשות ממיסוי (ארנונה) ועוד. ברקי מוסיף: " אין ספק שעלינו לטפח תרבות של ניהול סיכונים והתנהלות עסקית ופיננסית טובות יותר. בעלי עסקים ומקבלי ההחלטות בהם, חייבים לשכלל את צעדיהם טוב יותר, להסתכל מספר צעדים קדימה ולהשתמש בכל המידע הקיים במטרה לזהות את הסיכונים והסיכויים שבדרך. ברגע שבעל עסק יודע לזהות מיהם הלקוחות או הספקים המסוכנים ביותר שלו, הוא יכול לראות את הנולד ולקבל החלטות מושכלות ונכונות יותר עבורו. החוכמה היא לדעת להישען על מידע אמין, מהיר וזמין ולהשתמש בו בכל התהליכים העסקיים, החל מזיהוי הלקוחות הטובים או המסוכנים של העסק, דרך גיבוש מדיניות אשראי, ועד ניהול תהליכי הגבייה".
צחי ברקי, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר בן אנד ברדסטריט. צילום: קובי קנטורצחי ברקי, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר בן אנד ברדסטריט. צילום: קובי קנטור
צחי ברקי, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר בן אנד ברדסטריט. צילום: קובי קנטור   כנס העסקים ביוזמת החברה יתקיים בבאר שבע, ביום שני ה- 14 בנובמבר בשעה 09:00 ב- yes planet שבמתחם ישפרו סנטר בעיר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: