מהפכה אסטרטגית בקבוצת לופטהנזה
בעקבות התוצאות הפיננסיות השליליות ברבעון הראשון, הנהלת הקבוצה הציגה היום במסגרת כנס המשקיעים המסורתי, Capital Markets Day, שינויים משמעותיים בפעילות העתידית של חברות התעופה בקבוצה
בכנס המסורתי למשקיעים ולאנליסטים, Capital Markets Day, שהתקיים היום בפרנקפורט, הציגה מועצת המנהלים והנהלת קבוצת לופטהנזה תוכנית אסטרטגית מהפכנית בעקבות התוצאות הפיננסיות השליליות, שרשמה הקבוצה ברבעון הראשון של 2019, ובמיוחד המאזן הגרוע של חברת הבת, אירו-ווינגס. התוכנית האסטרטגית החדשה אמורה לשפר באופן מתמשך ויציב את יצירת הערך של קבוצת התעופה, כשהמרכיב המרכזי בתוכנית הוא סדרה מקיפה של מהלכים לשינוי פעילותה של אירו-ווינגס, שאמורה לחזור בהקדם האפשרי למאזן רווחי, ולמהלכים אלה תהיינה השלכות על כל חברות התעופה של הקבוצה. האסטרטגיה והפעילות של אירו-ווינגס תשתנה באמצעות המהלכים הבאים: חברת הלואו-קוסט תפעל רק בקווים קצרי טווח תחת רישיון הפעלה גרמני בלבד, החברה תקצץ 15% מהוצאותיה עד 2022 לצורך שיפור הרווחיות, החברה תפעיל צי אחיד של מטוסי משפחת A320 בלבד, החברה תפסיק את כל טיסותיה ארוכות הטווח והקווים שלה יעברו לחברות הרשת – לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן, ואילו חברת בריסל איירליינס תתנתק מהאינטגרציה עם אירו-ווינגס ותחל לפעול כחברת רשת נפרדת במקביל ל-3 החברות האחרות. במסגרת האסטרטגיה החדשה תינקט מדיניות חדשנית במכירות ובהפצה של חברות הרשת על מנת לתרום לגידול מבני של ההכנסות התפעוליות ברמה של 3% עד 2022, ובמקביל חברות הרשת ימשיכו לצמצם את הוצאותיהן בהיקף שנתי של 1-2%. קרסטן שפור, יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל קבוצת לופטהנזה, אמר בכנס: "עם חברות התעופה שלנו אנחנו ממוקמים בצורה יוצאת מן הכלל בשוקי הבית שלנו, שהם בין החזקים בעולם. גם חברות השירות שלנו הן מובילות עולמיות בתחומים שלהן. אנחנו מעוניינים לתרגם את העוצמה שלנו באופן סדיר יותר לממדים של רווחיות וערך, ולשם כך אנחנו מציגים היום את הצעדים הקונקרטיים, שיתגברו את היעילות שלנו וייצרו ערך מוסף לבעלי המניות. אנחנו לא רוצים להיות מספר 1 רק עבור הלקוחות והעובדים שלנו. אנחנו רוצים להיות גם הבחירה מספר 1 עבור מחזיקי המניות שלנו".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}