"מחירי הטיסות ללונדון מישראל ירדו מכיוון ששחקן גדול כמונו נכנס לשוק"
וירג'ין אטלנטיק השיקה לאחרונה בקול תרועה קו טיסות בין הית'רו לנתב"ג. הצטרפנו לטיסת הבכורה (הלוך ושוב) לבחון מקרוב את המוצר המסקרן של החברה ושמענו מקרוב מה חושב על המתחרים שי ויס המנכ"ל הישראלי שלה
שי וייס. צילום וירג'ין אטלנטיק
בריטיש איירווייס? איזי ג'ט? ריינאייר? Wizz Air? הצחקתם את סר ריצ'רד ברנסון. המיליארדר הססגוני, מייסד החברה מזוהה עם חברת התעופה הוורדרדה, וירג'ין אטלנטיק, לה שותפים גם קבוצת התעופה אייר פראנס -KLM המחזיקה בוירג'ין 31% ודלתא המחזיקה ב-49%, ושותפיו, שאינם חוששים מהתחרות, הכניסו באחרונה כנף לקו החם - תל-אביב-לונדון, עם 7 טיסות יומיות. שי ויס, המנכ"ל הישראלי של וירג'ין אטלנטיק העולמית חיזק את הדברים וסיפר לפספורטניוז: "אנחנו מעודדים תחרות ויודעים שכל החברות שטסות לישראל יצליחו, ואלו שלא, אנחנו ניקח את מקומן". בתחילת 2019 התמנה שי ויס למנכ"ל החברה החדש. ויס, הצטרף לוירג'ין אטלנטיק כסגן נשיא בכיר ומנהל כספים ראשי ביולי 2014 לאחר שעבד ב-Virgin Management Ltd שם שימש כשותף השקעות מאז 2012 והיה שותף להקמת Virgin Green Fund. בינואר 2017 התמנה שי לסגן נשיא בכיר ומנהל מסחרי ראשי, ובינואר 2019 החל בתפקידו החדש כמנכ"ל. "עזבתי את ישראל בשנת 1992 וזה בהחלט מרגש בשבילי לעבוד בכזו חברה נהדרת ולהגיע לישראל במטוס של וירג'ין כשאני עומד בראשה זה מאוד מרגש עבורי". סיפר לנו ויס. אתם פותחים את הקו בין לונדון לישראל תחת תחרות גדולה בין חברות תעופה רבות. מה מבדיל אתכם מאותן חברות? "כפי שניתן לראות המחירים של טיסות ללונדון מישראל ירדו בחודשים האחרונים מכיוון ששחקן גדול כמונו נכנס לשוק, אמר ויס והוסיף: "מה שמבדיל אותנו זה האנשים שלנו, כאשר אני למדתי לפני הרבה שנים בבית ספר לעסקים. לימדו אותנו שאנשים הם לא גורם וכל מה שחשוב אלו חסמי הכניסה לשוק, גודל השוק, חוקי הממשל ועוד. האנשים שלנו מקצוענים ברמה הבין אישית. אנחנו מאזינים ללקוחות שלנו ואם מסתכלים על הסטטיסטיקה שלנו ברווחת הלקוחות אנחנו מספר אחד בטיסות מעל הים האטלנטי (דרך אגב דלתא במקום השני). ויס מוסיף: "אם משהו לא היה בסדר בטיסה הלוך אנחנו נעשה כל שביכולתנו בכדי לתקנו בטיסה חזרה. בנוסף יש לנו חברות תיירות אשר משווקות חבילות תיירות ברחבי העולם בעיקר בחוף המזרחי של ארה"ב ובקריביים. כ-440 אלף לקוחות רוכשים חבילות נופש מאנגליה כל שנה". צילום: וירג'ין אטלנטיק מה הסיבה שאתם טסים עכשיו לישראל? "לא גדלנו ב-7 שנים האחרונות והקו הראשון שאנו פותחים לאחר תקופה ארוכה הוא הקו לתל אביב. הסיבה הברורה היא שיהיה לי נוח יותר להגיע לארץ לבר מצווה של האחיין שלי", מתלוצץ ויס. "השוק הישראלי הוא שוק נפלא, בריטניה עצמה היא נקודת דילוג נהדרת לאמריקה. הכלכלה הישראלית גדלה בקצב מאוד גדול. עם יזמים חדשים וחברות הייטק. וכמובן אפשרויות הטסות המטען בין השוק הישראלי לאנגליה ולארה"ב הוא מימד מעניין בפני עצמו. אנחנו שואפים להוסיף עוד טיסה ביום בעוד כשנה או שנתיים" סיפר וויס. "למה עכשיו? מכיוון שוירג'ין אטלנטיק כחברה הגיעה לנקודה שבה היא יכולה לחזור לגדול ולצמוח. ועשינו רשימה של יעדים שאליהם נוכל לטוס. הקו החדש למומבאי הגיע אלינו בשל קריסת JET, אבל תל אביב הייתה בראש הרשימה של הרחבות הקווים. גם בייג'ין ברשימה ואנחנו ממתינים לקבל את הסלוטים המתאימים. האם היינו רוצים לטוס ליפן? כן כמובן רק שזה ייקח עוד כשנה שנתיים לפתיחת שדה חדש ביפן". מה הוא היעד הבא ברשימה שלכם? "הקו הבא שלנו כאמור הוא למומבאי שאליה טסנו בעבר ואנחנו מחדשים את הטיסות ליעד, כמו כן, באפריל 2020 נפתח קו לסן פאולו. ובנוסף יפתו קווים לבוסטון וניו יורק מגטוויק. והחברה תרחיב את פעילותה ממנצ'סטר בעקבות המצב של תומס קוק." ויס הוסיף: "FLYBE היא חברת תעופה שרכשנו השנה, החברה מטיסה כ-8.5 מיליון נוסעים בשנה ולאחר מיתוג מחדש החברה תעזור לנו עם טיסות ההמשך של וירג'ין, דלתא ואייר-פראנס KLM, בכדי להמשיך ולהתחרות עם בריטיש איירווייס". מהו קהל היעד של וירג'ין אטלנטיק בישראל? "קהל היעד שלנו הוא לא רק עולם העסקים הוא גם עולם התיירות. כיום אנחנו מציעים מחירים כמו חברות הלאו-קוסט ואצלנו ניתן לקבל אוכל ושתיה שירות מצוין ומטוסים טובים יותר. זה נכון שאנחנו שמים לעצמנו כמטרה את הקהל העסקי שטס כיום עם אל על ובריטיש. מאותם הסיבות ובנוסף יש לנו חיבוריות יותר טוב ה לטיסות המשך מאשר לחברות כמו אל על ובריטיש איירווייס - לנו יש פשוט שירות יותר טוב, והשיתוף פעולה שלנו עם דלתא הוא טוב יותר מאשר יש לבריטיש איירווייס עם אמריקן איירליינס. ניתן להשתמש בנקודות שצברתם בדלתא ואייר פראנס ולהשתמש בהם בטיסות של וירג'ין והפוך כמובן." עוד על התחרות בקו הוסיף ויס: "היתרון הגדול שלנו כרגע הם המחירים כמובן. אבל זה יתרון חולף. בסופו של יום אנחנו נותנים לקהל מוצר טוב יותר. יש לנו צוות שעובר על אלפי תגובות של לקוחות כל יום בכדי לתת מענה שירותי לאותם לקוחות ולשפר את השירות הקיים. בנוסף לקחנו 40 מנהלי צוותי האוויר שלנו לעבור הדרכות "תרבות" על העולם היהודי והישראלי, ואפילו לקחנו את הצוות לסופר יהודי דתי בכדי שיקבלו את הרושם התרבותי הדתי. וכל זאת בכדי שצוותי האוויר ישימו לב לפרטים הרגישים כגון אוכל, הושבה, הודעות בטיסה ואפילו על התוכן הישראלי שבטיסה". מחלקת אפר-קלאס. צילום: וירג'ין אטלנטיק האם יש לכם איזה שהם חששות לקראת הברקסיט? "הנושא אתנו כבר הרבה זמן. אנחנו הכנו את עצמנו לברקיסט ללא עסקה עוד ל-29 למרץ, ואנחנו בהחלט מוכנים ל-31 לאוקטובר. הכנו את שינוי הסטאטוס של כל העובדים אזרחי בריטניה. בדקנו את נהלי הבטיחות של המטוסים ואת היכולת שלהם לטוס מעל אירופה ללא שינוים בנתיבים. וכמובן את שינוי הרגולציה של הבאת סחורות אל ומאירופה. האם אנחנו חושבים שלצאת מהאיחוד ללא הסכמי סחר הם רעיון טוב? אנחנו חושבים שזה רעיון גרוע מאוד. הציבור הצביע לצאת מהאיחוד וזה בסדר. ואנחנו כחברה קטנה יחסית בענף התעופה עשינו כל שבכוחנו לקראת היציאה. בקשר לקריסה של תומאס קוק. אנחנו כרגע מתחילים לשנע נוסעים מאורלנדו, קובה, לאס וגאס, סן פרנסיסקו וניו יורק. כ-5,000 נוסעים יעלו על טיסות של וירג'ין חזרה לבריטניה. זה אומנם לא מספר גדול ביחס ל-150 אלף הנוסעים אשר עדיין ממתינים לחזור לבריטניה אבל לדוגמא להגיע לקובה לטובת אותם נוסעים היה תהליך לא פשוט. ומהצד השני כמובן שזו גם הזדמנות עסקית שתעזור לגייס חלק קטן מ-9,000 עובדי תומס קוק. ובנוסף נוכל לקחת את הפעילות של תומס קוק ממנצ'סטר אל אורלנדו ולקריביים ולגדול עוד יותר ממה שראינו בתחילת השנה". לא על יש את האבטה האווירית הטובה בעולם. איך וירג'ין יכולה לתת מענה לכך? "יש לנו צוות אבטחה מקצועי מאוד. עד היום לא בכל שנותיה של החברה לא היתה תקרית בטיחות בטיסות של וירג'ין. וזה נכון שאל על היא החברה הבטוח בעולם אבל ייתכן שהחברה שממוקמת במקום השני היא גם בטוחה מאוד". מה היא אסטרטגית העבודה שלכם מול סוכנויות הנסיעות בארץ? "ישראל זה לא השוק הראשון שאנחנו נכנסים אליו ועבדים מול סוכנים. אנחנו כמובן נעבוד מול הסוכנים בצורה של עמלות קונבנציונליות. הסיבה העיקרית שאנחנו פותחים משרד בישראל עם צוות של ישראלים דוברי עברית בראשותו של ניק באטלס לטובת עבודה צמודה מול סוכנויות הנסיעות בארץ ומול הקהל הישראלי" ניק באטלס, מנכ"ל וירג'ין בישראל: "השאיפה שלנו היא להיות השותפים הכי טובים לכל סוכנות שתעבוד איתנו. לכן אנחנו צוות של ישראלים דוברי עברית אשר יכולים לתת את המענה הכי טוב לסוכנים בכל נושא." מהם המטרות שלך כמנכ"ל וירג'ין אטלנטיק? "אנחנו רוצים להיות חברת התעופה האהובה ביותר בעולם". כולם חושבים שזה רק סלוגן שיווקי ושזה לא אומר כלום בפועל. אבל בשבילנו זה אומר הכל. אין עוד חברה אחת בארה"ב חוץ מ"סאווט ווסט" שיש לה את המילה אהבה ונסיעות בסלוגן שלה. ואם יש חברה שיכולה להגיד זאת זו וירגין אטלנטיק. ובנוסף אנחנו רוצים להיות החברת תעופה השניה בגודלה בבריטניה. לצורך זה עודדנו את הממשלה לבנות מסלול שלישי בשדה התעופה הית'רו. ובנוסף לחלק מחדש את הסלוטים בשדה לחברות התעופה". מחלקת אפר-קלאס. צילום: וירג'ין אטלנטיק מיד עם העלייה למטוס ניתן לחוש באווירת וירג'ין כאשר את פני הנוסעים מקבלות צוות הדיילות במתחם הבר החברתי שעל המטוס, המפריד בין מחלקת הפרימיום לאפר קלאס. המושבים המפנקים של מחלקת האפר קלאס (31 מושבים), מקלים מאוד על 5.5 שעות הטיסה אל שדה התעופה הית'רו. לכל מושב במחלקה יש מקום להרים רגליים ולצפות במסך טאצ' מתכוונן המלא בתכני מוזיקה, סרטים וסדרות עכשוויים וקלאסיים כאחד. המושבים במחלקה נהפכים למיטות שינה בעזרת צוות הדיילים (מצריך קימה מהמושב). וכל שנשאר זה לכבוש את כיסוי העניים ואת הגרביים המעוצבות במיוחד לקו ת"א לונדון ולהעביר את הטיסה בנוחות ביתית. בטיסת החזור לארץ הוגשה ארוחת צהריים בתפריט בעברית ובאנגלית יחד עם מנות ממסעדת The Good Egg הלונדונית בבעלותו של עודד מזרחי. המנות נוצרו בהשראת העיר תל אביב וארץ ישראל כגון: שווארמה, מאלבי, מוזלי, ושקשוקה כמובן. כנוסע במחלקת האפר קלאס של וירג'ין (או דלתא) תוכלו להתארח בלאונג' המפואר של החברה בשדה התעופה הית'רו. בלאונג' תוכלו להפקיד את התיק והמזוודה שעולות אתכם למטוס וכך להסתובב בחופשי. בלאונג' ניתן להנות ממספר אזורי ישיבה ואפילו חדרים מופרדים. בר אלכוהול נרחב. מלצרים אשר יגישו לכם אוכל ושתיה ממבחר מנות כולל כמובן מנות נבחרות ממסעדת The Good Egg. בנוסף ניתן לקבל טיפול פנים, מסאג', גילוח או אפילו תספורת (בתשלום). במתחם הבר במטוס ניתן לשבת ולשתות עם אירוח של צוות האוויר וגם ליהנות ממפגש פתוח יותר עם שאר הנוסעים בטיסה. שם הזדמן לי להיפגש עם דניאל קרזנר, סמנכ"ל חוויית לקוח בוירג'ין אטלנטיק. אשר הגיע לארץ לצורך פתיחת הקו. מה היא האסטרטגיה שלכם בכניסה לשוק הטיסות בין ת"א ללונדון? "בשנים האחרונות החלטנו לתת יותר לנוסעים שלנו בזמן שחברות אחרותו מציעות פחות. לדוגמא במטוס זה הוצאנו מושבים ממחלקת "אקונומי" בכדי להעניק יותר מקום לרגליים (34 אינץ' – 95 ס"מ). כאשר חברות מכניסות עוד מושבים. אז היתרונות שלנו הם נוחות הישיבה הצוות האישי שלנו האוכל בטיסה התכנים שמקבלים במטוס ומטוסים חדישים ומעוצבים. כל הדברים הללו ביחד נותנים ערך לנוסעים הישראלים. בנוסף השאיפה שלנו היא תמיד להישאר רלוונטיים ולעשות שינויים בהתאם. לדוגמא כבר בטיסה חזור לישראל ובלאונג' של הית'רו תוגש ארוחה עם מנות ממסעדת The Good Egg, המציעה מאכלים ישראלים בטיסה. ובנוסף אנחנו מציעים גם יינות כשרים לקהל האורתודוקסי. הדבר הראשון שהנוסעים שלנו שמים אליו לב הוא העיצוב של המטוס והדבר האחרון שהם יצאו איתו זו רמת השירות. כאשר ריצ'רד ברנסון ייסד את וירג'ין אטלנטיק הוא עשה זאת במטרה לתת לאנשים דרך טובה יותר לטוס." האם תשווקו את ישראל כיעד בפעילות הבינלאומית שלכם? "כן כמובן. כבר בטיסה הראשונה הגיעו לארץ לראשונה אזרחים בריטים שעדיין לא ביקרו בישראל. ולדבריהם הסיבה שהם הגיעו לישראל היא כי וירג'ין החלה לטוס לכאן והם לקוחות נאמנים למותג. הלקוחות שלנו אוהבים לחקור מקומות חדשים ויעדים חדשים. וישראל היא יעד שקל למכור כי יש הרבה מאוד עניין בישראל ובירושלים וכמובן בתל אביב. כמובן שאירועים כמו מצעד הגאווה בת אביב והאירוויזיון האחרון העלו את הביקוש לנופש בישראל". לאונג' וירג'ין בהית'רו. צילום: וירג'ין אטלנטיק מעבר לשיתוף הפעולה עם המסעדה The Good Egg הלונדונית. חברת וירג'ין משתפת פעולה עם ארגון אשר מטרתו היא שיקום נפשי וכלכלי של הומלסים בלונדון, ע"י הכשרה מקצועית, עבודה בדוכני הקפה שלהם, טיפול פסיכולוגי ועזרה בדיור. את הקפה של חברת change please, ניתן למצא בחלק מהטיסות של וירג'ין אטלנטיק ובהמשך הדרך בכלל טיסות החברה. חברת change please, עזרה לשקם בשלוש וחצי שנות פעילותה 84 הומלסים אשר אינם חיים יותר ברחוב. עוד על חווית הטיסה של וירג'ין אטלנטיק במהדורה המודפסת הקרובה של פספורט. כתבות נוספות על וירג'ין אטלנטיק: שי וויס, לשעבר קצין צה"ל, מונה למנכ"ל חברת וירג'ין אטלנטיק. ממריאה לשינוי: וירג'ין אטלנטיק פוטרת דיילות מחובת איפור. וירג'ין אטלנטיק: שוויון מגדרי וגיוון חברתי. וירג'ין אטלנטיק חושפת: Red Velvet. היסטוריה בנתב"ג: וירג'ין אטלנטיק נחתה לראשונה בישראל.
כמה תעלה טיסה בחברת וירג'ין אטלנטיק?
מחלקת Economy החל מ-445 דולר (ניתן להזמין טיסה ללא מזוודה, החל מ-399 דולר) מחלקת Premium החל מ-779 דולר מחלקת ה-Upper Class החל מ-1379 דולר. מחירי טיסות של חברת וירג'ין אטלנטיק מתל אביב לניו יורק: החל מ-630 דולר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}