אוסטריה: מחיר מינימום של 40 אירו לכרטיס טיסה. "לא ניתן יהיה להציע כרטיסים, שעולים פחות ממסים ועלויות בפועל"
תשכחו מטיסות זולות לאוסטריה? הממשלה מבקשת להילחם נגד "השלכה חברתית וסביבתית" של כרטיסים שעולים פחות ממסים ועלויות. המהלך מיועד במיוחד לחברות הלואו-קוסט, שאת מדיניותם מבטא מומחה תעופה: "לפעמים מציעים להטיס אותך לברצלונה במחיר של שעתיים חנייה"
וינה. צילום פספורטניוז
ממשלת אוסטריה מתכוונת להילחם ב"השלכה חברתית וסביבתית" של תעשיית התעופה ולתרום להפחתת זיהום האוויר, והיא הודיעה כי ברצונה להטיל מחיר מינימום של 40 אירו לכרטיסי טיסה, וכמו כן להטיל מס של 30 אירו על טיסות של פחות מ-350 ק"מ, שניתן בקלות לעשות ברכבת או באוטובוסים. השבוע גם הודיעה ממשלת אוסטריה, כפי שפרסמנו, על חבילת סיוע בסך 450 מיליון אירו לאוסטריאן איירליינס, אולם הסיוע לווה בהתניה למחויבות להפחתת פליטת CO2 של החברה. "לא ניתן יהיה עוד להציע כרטיסים, שעולים פחות ממסים ועלויות בפועל", אמר שר הסביבה, ליאונור גווסלר ממפלגת 'הירוקים'. באוסטריה בממוצע זה כ-40 אירו, ולדברי השר, צעד זה נועד להילחם בזיהום האוויר, שמייצרים המטוסים, ולעודד ויתור על טיסות במידת האפשר. המהלך מיועד במיוחד לחברות הלואו-קוסט, שאת מדיניותם מבטא מומחה תעופה: "לפעמים מציעים להטיס אותך לברצלונה במחיר של שעתיים חנייה". ריינאייר, החברה האירופית המובילה במספר הנוסעים (יותר מ-152 מיליון בשנת 2019), צריכה להיות מודאגת במיוחד מהצעד האוסטרי, כיוון שהגדירה לא מכבר, כפי שפרסמנו, את מטרתה: "נמכור בכל מחיר, כדי למלא כמה שיותר מושבים במטוסים".
נמל התעופה של וינה
נמל התעופה הבינלאומי של וינה. צילום: 123rf
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}