אא

מנהרת רכיבת האופניים הראשונה בישראל נחנכה בטקס חגיגי

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "בעבר ירושלים הייתה עיר תיירות אטרקטיבית בשל עברה המפואר, מעתה, מלבד אוצרותיה ההיסטוריות היא משלבת גם תיירות מודרנית"

צילום: אסי אפרתי צילום: אסי אפרתי
מנהרת כרם, שאורכה 2.1 קילומטר, היא חלק משביל סובב ירושלים, ומחברת את השביל בין נחל רפאים לעמק מוצא. מנהרת כרם, מנהרת האופניים הראשונה בישראל נחנכה בירושלים, בטקס חגיגי במעמד שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אבי בלשניקוב יו"ר חברת הגיחון ומאות רוכבי אופניים. את פרויקט הנגשת המנהרה, באורך של 2.1 קילומטרים, הובילו משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים ובביצוע הרשות לפיתוח ירושלים. בפרויקט הושקעו כ-25 מיליון שקלים שתוקצבו על ידי משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות, עיריית ירושלים, תאגיד הגיחון ומפעלי טיהור וביוב ירושלים. מנהרת כרם מציעה חוויית רכיבה וטיול ייחודיות, לטובת תושבי העיר ואזרחי כל המדינה. הרכיבה במנהרה מתאימה גם לחובבים והותקנו בה אמצעי הבטיחות והבקרה המתקדמים ביותר. המנהרה היא חלק משביל סובב ירושלים, שביל רכיבה יחיד מסוגו באורך 42 קילומטרים המקיף את עיר הבירה ומשלב את העיר ההיסטורית והעיר החדשה ברכיבה אחת. מנהרת כרם מחברת את השביל בין נחל רפאים לעמק מוצא. הכניסה הדרומית למנהרה נמצאת בפארק רפאים, מתחת לעין לבן, והכניסה הצפונית ממוקמת בנחל עין כרם, כחצי קילומטר מצומת כרם. מנהרת כרם נחפרה לראשונה בשנות ה-90, אז מטרתה הייתה העברת קו הביוב הראשי של תאגיד הגיחון לכיוון מפעל הטיהור בשורק הנמצא ממערב לעיר ומשמשת כיום כמנהרת תשתיות הכוללת גם את קו המים החמישי לירושלים של חברת מקורות. העבודות שנעשו כעת כוללות סלילת כביש, התקנת מפוחים והתקנת מערכות חשמל ובטיחות מתקדמות, כדי להפוך את המנהרה בטוחה למעבר הציבור בכל ימות השנה. מנהרת כרם בנוסף להיותה חלק משביל האופניים סובב ירושלים ופארק המסילה, מאפשרת גם גישה לאתרי בילוי ייחודיים ביניהם שכונת עין כרם הקסומה, גן החיות התנכי והאקווריום, מעינות הטבע ההיסטוריים עין לבן ועין חנייה. שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "בעבר ירושלים הייתה עיר תיירות אטרקטיבית בשל עברה המפואר, אמש, מלבד אוצרותיה ההיסטוריות היא משלבת גם תיירות מודרנית. חניכת פרויקט מנהרת הגיחון מהווה חלק נוסף בפיתוח העיר ירושלים ובהפיכתה לעיר תיירות אטרקטיבית לכל סוגי הקהלים בארץ ובעולם כולו. המנהרה תאפשר גם למרחב הסובב את ירושלים למשוך מבקרים ובכך לחזק את היעדים התיירותיים המסורתיים של העיר." "משרד ירושלים ומורשת בראשותי משקיע מאות מיליוני שקלים בכל שנה בפיתוח כלל היבטי התיירות של ירושלים וביצירת אטרקציות ומיזמים חדשניים המחברים בין עברה ההיסטורי המפואר של בירתינו הנצחית לעתידה המבטיח. אני מזמין את חובבי הרכיבה לבוא וליהנות ממסלול מודרני ומטופח לרכיבה המשקיף על נופה המיוחד של ירושלים העתיקה". הוסיף השר. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "פרויקט מנהרת הכרם הוא כלי מרכזי למימוש החזון לשינוי תפיסת התחבורה ברחבי ירושלים. המנהרה החדשה, המתחברת לשביל סובב ירושלים הארוך, תצטרף לשבילי האופניים הקיימים בעיר ולאלו העתידים להיסלל בשכונותיה השונות, מתוך מטרה לעודד את השימוש באופניים בקרב תושביה ומבקריה ולקדם את מהפכת התחבורה הירוקה בעיר הבירה". צילום: אסי אפרתי אבי בלשניקוב יו"ר הגיחון: "תאגיד הגיחון גאה להיות שותף לפרויקט תיירות ספורט ראשון מסוגו בישראל. מנהרת כרם (הגיחון) הינה מנהרת תשתיות המארחת שביל אופניים. זו תהיה הזדמנות מיוחדת במינה להכיר את עולם המים והביוב וליהנות מאתגר מיוחד במינו" רעיה שורקי’ מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "רשות הטבע והגנים פועלת רבות כדי לקדם תיירות וטיילות חווייתית בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, לרבות באמצעות רכיבה על אופניים במסלולים המותרים ומיועדים לכך, ופרויקט נהדר זה שהושלם בזכות שיתוף הפעולה בין הגופים מעצים את חווית הביקור של המטיילים והרוכבים בגנים הלאומיים הרי יהודה באזור נחל רפאים והגן הלאומי עין כרם הפתוחים לקהל הרחב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםירושליםמשה ליאון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: