אא

פיילוט בשטח המבצעי בנתב"ג: מערכת מתקדמת תמנע מנהגים להשתמש בטל' נייד

מדובר במערכת של הסטארט-אפ הישראלי, SaverOne, המונעת הסח דעת סלולרי בנהיגה. מנכ"ל רש"ת: "בכוונתנו להילחם בתאונות העשויות להיגרם ע"י הגורם האנושי בעזרת טכנולוגיות מתקדמות"

נתב"ג. צילום: 123rf נתב"ג. צילום: 123rf
בעקבות התאונה שאירעה בחודש שעבר בנתב"ג ובה נפצעו נהג אוטובוס ונהגת טרנזיט שהתנגשו, הוחלט לקיים פיילוט ראשוני בשטח המבצעי של השדה במסגרתו תוטמע מערכת שתמנע מנהגים להשתמש בטלפון הסלולרי, לשלוח הודעות וכו'. מדובר במערכת של הסטארט-אפ הישראלי, SaverOne למניעת הסח דעת סלולרי בנהיגה. מערכת זו הותקנה, בין היתר, גם בחברות החשמל, אסם, תנובה, שטראוס, כיל, אלקטרה אפיקים ועוד. במסגרת הפיילוט, המערכת הותקנה כפיילוט ברכבים בשטח המבצעי בנתב"ג, הנחשב לעמוס בכלי רכב ומטוסים. המערכת תאפשר למערכת המותקנת ברכב לנטרל כאמור את היכולת של הנהג מלהשתמש בטלפון הסלולרי, פרט לקבלת שיחות נכנסות, ניווט ושמיעת מוסיקה. המערכת, משפיעה רק על אזור הנהג ושאר הנוסעים משתמשים בנייד כרגיל. כמו כן, הנהג הנוהג בשטח המבצעי בנתב"ג, לא יכול לכבות את המערכת. אם ינסה להשתמש בטלפון, קצין הבטיחות מקבל מיד התראה על כך. כל האפליקציות בטלפון מנוטרלות והנהג לא מקבל הודעות בזמן נהיגה (מי ששולח לנהג הודעת ווטסאפ מקבל הודעה אוטומטית שהנהג בנהיגה).

מנכ"ל רש"ת, חגי טופולנסקי: "מרכיב חשוב בשיפור השירות הוא הבטיחות בשטח המבצעי ושיפור השירות הניתן למטוסים וחברות התעופה. בכוונתנו להילחם בתאונות העשויות להיגרם ע"י הגורם האנושי בעזרת טכנולוגיות מתקדמות בשילוב חדשנות ויעילות לשירות הנוסעים. טרמינל 3 יעבור החל מהשנה הקרובה הליך דיגיטציה שיאפשר לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים. היעד המרכזי הינו שיפור השירותים הניתנים לנוסעים באמצעות אסטרטגיה המבוססת על השקעות, חדשנות, בראיה ארוכת טווח תוך מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם שישפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: