מנכ"ל איסתא ישראל: "ככל שנחזק את העובדים, כך החברה תתעצם"
ענף התיירות, שלא כמו ענף ההייטק, אינו מורגל בחלוקת אופציות לעובדים. קבוצת איסתא, בצעד חריג, הכריזה השבוע על חלוקת אופציות לעובדים. מנכ"ל איסתא ישראל: "חבילת אופציות מהווה חלק בלתי נפרד מגיוס כישרונות לחברות לא מוכרות שנמצאות בצמיחה". ראיון
ג'יל פרץ. מנכ״ל איסתא צילום: אמריקן אקספרס ביזנס טרוול
הנהלת איסתא יצאה בשבוע האחרון עם תכנית אופציות לשותפים ולעובדים שגילו נאמנות במהלך משבר הקורונה. תכנית החברה, בראשה עומד אחישי גל, כוללת שימור לעובדי החברה וכלים למנהלים לגיוס טאלנטים מהענף ומחוצה לו. בנוסף, החליטה החברה להקים קרן ייחודית לעובדים הזקוקים לסיוע כספי.
מנכ"ל איסתא ישראל, ג'יל פרץ, שהופקד לפני כשנה על תהליך המיזוג בין אמריקן אקספרס ביזנס טרוול ואיסתא, בראיון לפספורטניוז על תכנית האופציות: למה אופציות ולא העלאת שכר? "אחזקת אופציות בחברה חזקה ומתפתחת, במקרים רבים, שווה הרבה יותר מבונוס או העלאת שכר ומייצרת לכולם אינטרס אחד משותף – הצלחת הקבוצה. תכנית האופציות באיסתא מהווה תגמול ארוך טווח, שהינו בנוסף לתוכניות המענקים והבונוסים הנהוגות בקבוצה". לאיזה עובדים יוענקו האופציות? "האופציות יוענקו לכל עובד ושותף עם ותק של לפחות 6 חודשים בחברה. גם עובדים ותיקים שלא צברו 6 חודשים אחרי חזרה מחל"ת במהלך הקורונה, קיבלו". מדוע יצאתם עם תכנית האופציות דווקא עכשיו? "לפני מספר חודשים עמדנו הנהלת הקבוצה על גג הבניין של איסתא והתחייבנו בפני העובדים, שעם היציאה מהמשבר נדאג להעניק להם ולשתף אותם בכל הצלחה שתהיה לחברה. חיכינו לתזמון הנכון ומצאנו בתכנית הזו הזדמנות נפלאה להודות לכל אלה שהיו נאמנים לחברה וליוו אותנו בזמנים הקשים שעברנו. שנית, בעיני תכנית חלוקת אופציות זו הזדמנות פז להפוך כל אחד ואחת מעובדי החברה לשותפים אמיתיים לדרך, למטרות ולרווחים. את תכנית האופציות רקמנו במשך חודשים ותכננו להפתיע איתה ברבעון האחרון של השנה. אבל, ברגע שזיהינו שמכירת אחזקות הסטודנטים משפיעה על מחיר המנייה, היה ברור שזו הזדמנות פז להיטיב עם העובדים". אירוע עובדי קבוצת איסתא. צילום: פספורטניוזאיסתא חוגגת את פתיחת עונת הקיץ
צילום: פספורטניוז זה לא סוד שהרגל של קבוצת איסתא בנדל"ן. האם זה מה שתרם לתכנית האופציות לרקום עור וגידים? "הזרוע הנד"לנית של איסתא היוותה בסיס איתן ומחזק בתקופת המשבר. לכן, ניתן להניח שיציבותה של החברה רק תמשיך לגדול בשנים הקרובות. הסינרגיה בין זרוע הנדל״ן, שבין היתר מחזיקה או מפתחת 14 בתי מלון, לבין זרוע התיירות, מאפשרת יתרון מהותי בפיתוח מוצרים בלעדיים על בסיס יכולות ההפצה של הקבוצה. מהלך שמתחרים מנסים לחקות". "ביחד בעבודה ומהיום, ביחד גם בתוצאות וברווחים כשותפים"
האם האופציות נועדו גם כדי לגייס אליכם טאלנטים? "חגיגות השכר בהיי טק מדוברות חדשות לבקרים. חבילת אופציות מהווה חלק בלתי נפרד מגיוס כישרונות לחברות לא מוכרות שנמצאות בצמיחה. במקרה של איסתא, מדובר בחברה מובילה, חזקה פיננסית, בעלת מוניטין שנסחרת בשווי של 1.4 מיליארד שקל. מהלך שכזה אינו הכרחי לחברה ומצביע על דרך מחשבה רעננה ומתקדמת שמוביל נבו גל (מונה באחרונה כמשנה למנכ"ל איסתא. ס.פ.), כחלק בלתי נפרד מהתפתחות עתידית בתחומי הפעילות שהחברה שמה לה כיעד. חברות מסורתיות שאינן מתחום ההיי טק, נוהגות לעיתים להעניק אופציות למנהלים בכירים בלבד. נדיר יותר למצוא כאלה שמעניקות אופציות בצורה נרחבת כל כך כמו שבחרה איסתא. מנתונים שהועברו אלינו, במקרה של איסתא, מדובר בתוכנית אופציות מקיפה ונדיבה, הכוללת את מרבית עובדי החברה ובדרך זו קושרת אותם למטרות ויעדים בתחום מומחיותם על מנת להביא להצלחת הקבוצה". מה המסר שלך לעובדים? "ביחד. ביחד בדרך. ביחד בעבודה. ביחד כמשפחה. ומהיום ביחד גם בתוצאות וברווחים כשותפים". מה אתה צופה שיקרה בשוק התיירות בשנה הקרובה? "אין ספק שהשוק מתאושש. יחד עם זאת, בשל מחסור בכ"א בכל השרשרת, השוק עדיין סובל מחוסר יציבות. להערכתי זה עלול לקחת עוד מספר חודשים עד שנחזור ליציבות בהיצע של טרום קורונה. עד אז, אנו נערכים ברמת הקבוצה מבחינה טכנולוגית, מבחינת שיטות וארגון, הון אנושי וכמובן מתמודדים בכל הזירות של הענף, B2B ,B2C, תיירות פנים, קבוצות, הפקות ועוד". איך אתם שומרים על איסתא כמותג? "אני איש של אנשים, זה הדבר הכי משמעותי עבורי ולכן אעשה כל שביכולתי לשמור ולטפח את המשאב האנושי בכל הרמות. בתחום שלנו, בעולם של שירותים, המנהלים והעובדים הם הנכס העיקרי. ככל שנחזק אותם, כך החברה תתעצם. ברור לי שתוכנית האופציות שלנו שחשוב לי להדגיש שהיא בנוסף לבונוסים ולמענקים היא כלי גיוס מדהים למנהלים שלנו כדי להמשיך ולהצמיח את החברה בטאלנטים נוספים שיצטרפו למשפחת איסתא. בנוסף, איסתא תמשיך ביישום התכנית האסטרטגית שלה שמתמקדת ביצירת ערכים מוספים ומבדלים ללקוחות, שיפור היעילות התפעולית באמצעות כלים טכנולוגיים ומיצוב הלקוחות שלנו במרכז הבמה הן ברמת השירות והן ברמת המוצר". כמי שהיה מופקד על המיזוג בין אמריקן אקספרס ביזנס טרוול ואיסתא, כיצד אתה מתמודד עם המיזוג של שתי חברות תיירות גדולות המתמחות בתחומים שונים? "מיזוג שתי החברות הוא תהליך הדרגתי ושיטתי. למזלי הרב, המנהלים בשתי החברות מביאים איתם יכולות, ניסיון והמון ידע, כמו גם תמיכה והבנת התהליך. אין ספק שלמרות השוני בין שתי החברות, השפה היא שפה אחידה, מוכרת ומסייעת להצלחת המהלך ואני בטוח שבעתיד הקרוב כולם יתחילו להרגיש את זה ביומיום. בנוסף לכך, מהלך הענקת האופציות לכלל עובדי הקבוצה מהווה תרומה משמעותית לחיבור האנושי בין שתי החברות והיא חלק בלתי נפרד מהתכנית שלנו לחיזוק עבודת הצוות ושימור". איך אתה מרגיש אחרי 3 רבעונים בתפקידך כמנכ"ל איסתא ישראל? "בעיקר מרוצה מהדרך שעשינו במעט הזמן הזה. צוות ההנהלה הוותיק והחדש של איסתא ישראל, תרם רבות לכניסתי לתפקיד. עבודת הצוות והפרגון לו זכיתי בכל הרמות, מהסוכנים הוותיקים דרך מנהלי הסניפים ועד כל פונקציות המטה של החברה, אפשר לי להתרכז בלמידה ויישום כמעט מידי של התאמה למציאות החדשה. הדבר השני שהדהים אותי אחרי שנים בקבוצה, זו עוצמת המותג של איסתא. הופתעתי כמה הירוק שלנו צרוב בתודעה הישראלית".ומה חושבים העובדים?
בטי בראשי, מנהלת המוקד של איסתא ישראל: "בזמן הקורונה חשתי חוסר ודאות והמון קושי. יחד עם זאת, תחושה של שליחות לטפל בכל הביטולים ובמאות אלפי הלקוחות של איסתא. אבל אני עובדת באיסתא כבר 100 שנים וידעתי שיש לי על מי לסמוך. בשיא משבר הקורונה, הנהלת הקבוצה הבטיחה שתמצא את הדרך לתגמל אותנו, אבל לא האמנתי שיהפכו אותנו לשותפים במניות בקבוצה. זה מדהים. אנחנו עובדים קשה מאוד. לא נושמים, אבל עכשיו גם מרגישה שיש פיצוי". בטי בראשי, מנהלת המוקד של איסתא ישראל. צילום: עצמי
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}