אא

מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "כ-1.8 מיליון מבקרים בחגי תשרי בשמורות הטבע"

מתוכם מאות אלפי מטיילים בסוכות. לדברי רעיה שורקי, מנכ"לית רט"ג, סוכות כשרות הוצבו כדי לאפשר קיום מצוות ישיבה בסוכה בחיק הטבע. וגם, איזה מופעים ופעילויות מצפים לכם באתרים ובשמורות הטבע? ומהם 6 הכללים לטיול בטוח למתכננים לטייל בסוכות?

מבצר נמרוד. צילום: שרית פלצ'י מבצר נמרוד. צילום: שרית פלצ'י
כמדי שנה, רשות הטבע והגנים (רט"ג) נערכת לקליטת מאות אלפי מטיילים במהלך ימי החג וחול המועד סוכות בגנים הלאומיים ושמורות הטבע, מצפון ועד דרום. בכל חגי תשרי, מספר המבקרים צפוי להסתכם בכ-1.8 מיליון בני אדם. במסגרת ההיערכות, רט"ג האריכה את שעות הפעילות בימי החג במגוון אתרים כדי לאפשר למטיילים לשהות זמן ארוך יותר. כמו כן, עובדי הרשות הקימו סוכות כשרות בכל הגנים לרווחת המבקרים המבקשים לאכול בסוכה בטבע. זאת ועוד, מטיילים יכולים לקבל הכוונה למסלולי טיול בלמעלה מ-70 תחנות מידע והסברה בכניסה למסלולי הטיול המבוקשים במגוון שמורות וגנים לאומיים, תזכורת על כללי הטיול הבטוח ומידע על ערכי הטבע, הנוף והמורשת באזור. כמו כן, יחולקו למטיילים שקיות לאיסוף האשפה בדרך. רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "חגי תשרי מבשרים עמם רוח חדשה של התחדשות ואופטימיות עם בוא הסתיו. ימי חג סוכות הם זמן אידיאלי לצאת אל הטבע ולבלות בחיק המשפחה והחברים וליהנות ממגוון פעילויות, סיורים, הדרכות, מופעי אמנים ותערוכות בשלל האתרים ברחבי הארץ, הודות לשיתוף הפעולה המצוין עם משרד התיירות ומפעל הפיס. רשות הטבע נערכת לכ-1.8 מיליון מבקרים בחגי תשרי בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע. אנא שמרו על ניקיון ארצנו ודאגו לקחת איתכם את האשפה, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולקבל החלטה סביבתית לשנה החדשה ולעבור לשימוש בכלים רב פעמיים בטבע. עובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים מצפים לבואכם. חג סוכות שמח וטיול בטוח ומהנה".

מה צפוי באתרי רט"ג במהלך סוכות?

מופעי "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס ללא תשלום נוסף במבחר גנים לאומיים יתקיימו עם להטוטנים, אומני קרקס, שחקנים, נגנים, זמרים ועוד. האומנים יהיו פרוסים במספר נקודות בגנים הלאומיים ויופיעו בזמנים מוגדרים במהלך שעות הביקור. מסיק זיתים בגן הלאומי ציפורי, חגיגת אבירים במבצר בגן הלאומי כוכב הירדן, פעילות מוזיקלית בין מערות בגן הלאומי בית שערים, מופעי אמנים בגן הלאומי אפולוניה ובגן לאומי בית גוברין, פסטיבל מחול אתני בגן הלאומי ממשית ופעילות ססגונית לכל המשפחה בגן הלאומי מבצר יחיעם. כמו כן, תערוכת "השתקפות האידאה" של אמן הגרפיטי פילפלד בגלריית הפעמון שבגן בלאומי בית גוברין, לקחת חלק בתחרות פיסול בחול בגן הלאומי חוף פלמחים, מופעי תרבות בגן הלאומי מגדל צדק, ערב תצפיות כוכבים בגן הלאומי השומרוני הטוב, עפיפונים של ברכה בגן הלאומי הר גריזים, חוויות ליליות בגן הלאומי בית שאן ולגלות את ההיסטוריה בכפר היהודי בגן הלאומי כורזים באמצעות חפירות ארכאולוגיות והדרכות לילדים. זאת ועוד יוצעו למטיילים הדרכות מקצועיות של מורי דרך בשיתוף משרד התיירות בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע. ההדרכות תהיינה ללא תשלום נוסף וללא צורך ברישום מראש להדרכה. מומלץ לעקוב אחר הפעילויות הללו ונוספות באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ובעמודי הרשתות החברתיות של הרשות. לאור מספר הרב של המטיילים הצפוי, מומלץ לשריין מקום ברישום מוקדם מראש לביקור באתרים על מנת להבטיח את כניסה לאתר.
בית גובריןבית גוברין
אומנות בגלריית הפעמון בגן בלאומי בית גוברין. צילום: דורית טלפז

מתכננים טיול בארץ בסוכות? 6 כללים לטיול בטוח ונכון

1.תכננו מראש למדו מראש את אופי המסלול וודאו שהוא מתאים לגיל המטיילים ולכושרם הגופני. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם ייתכן וקיימת סכנת שיטפונות. 2.הצטיידו בהתאם עם מפה עדכנית של המסלול, כמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וטלפון נייד עם סוללה מלאה.
כללים של רט"ג לטיול בטוח ונכון בארץכללים של רט"ג לטיול בטוח ונכון בארץ
שביל ישראל. צילום: shutterstock 3.טיילו רק בשעות האור תכננו את הטיול באופן שיסתיים בטרם החשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר המסלול והזעיקו סיוע בטלפון. 4.הישארו על השביל המסומן לכו אך ורק על שביל מסומן כפי שמופיע במפות עדכניות ולפי הוראות הסימון והשילוט במסלול. שביל ישראל. צילום: shutterstock 5.עדכנו על הטיול במסלול השאירו פתק על חלון רכבכם ובו פרטים על המסלול, פרטי התקשרות עמכם, מספר המטיילים ולוח זמנים משוער של המסלול. 6.שומרים על עצמכם וגם על הטבע קחו את הפסולת עמכם, לרבות המגבונים ונייר הטואלט לבל תגרמו נזק לחיות הבר. הימנעו מלשרוף את נייר הטואלט מחשש לשריפות. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.
מצפה רמון. צילום: 123rfמצפה רמון. צילום: 123rf
מצפה רמון. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםרשות הטבע והגנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: