אא

מקום להירגע בו: קבלו את מחוז טרנבה סלובקיה

מחוז ירוק, עשיר ביקבים מצויינים, כפרים כמו בציורים ואנשים שמחים: בסלובקיה הסימפטית יש את כל מה שצריך כדי לחזור רגועים ומרוצים מטיול שהוא הרבה יותר מחופשת ספא

קרדיט: נטע גפני קרדיט: נטע גפני

את מחוז טרנבה בסלובקיה הכרתי עד עתה מהחבילות ספא לפישטני, כאשר לשכת התיירות של המחוז הציעה לנו להצטרף לסיור מיוחד, חשבנו שנבקר בעיקר במלונות ספא או בטיולי משפחות בסלובקיה ובזה יתמקד הסיור.

אז זהו שגיליתי מחוז ירוק, עשיר ביקבים מצויינים, כפרים כמו בציורים, אנשים שמחים והבנתי למה אנשים חוזרים רגועים מהיעד הזה.

איך מגיעים?

בפישטני יש שדה תעופה קטן שמחכה כבר לקבל ישראלים ועד שיקבל טיסות מישראל ניתן לנחות מוינה ומשם נסיעה קצרה של כשעה וחצי בכביש המהיר לפישטני.

איפה ישנים?

בפישטני שישה מתחמי מלונות ספא באיזור שנקרא Spa Island, המתחם נחשב מהגדולים ויוצאי הדופן באירופה. אנחנו ישנו במלון Ensana Esplanade המלון מלון שמתאים גם למשפחות. המלון ממוקם במרחק ה spa island.

לא רחוק מהמלון חוצים את הגשר שנמצא מעל נהר ה Vah ומגלים בארים מסעדות , אל תצפו לחיי לילה מטורפים, המקומות נסגרים באיזור חצות וזה הקסם של המקום. לחובבי גם מרכז קניות קטן בשם Aupark.

אלו המומלצים שלנו למי שמגיע לאיזור:

לגלות את היופי מלמעלה את הטיול שלנו התחלנו הכי טוב שיש בטיסת הליקופטר מעל שמי טרבנה והקרפטים הקטנים.

לאחר 20 דקות שעברו ביעף היינו "בעננים" הוידאו והתמונות לא ממש עושים חסד עם הנופים הירוקים שרואים מלמעלה.

בכל טיסה ניתן להעלות 3 אנשים למינימום 20 דקות. עלויות ניתן למצוא כאן קרדיט: נטע גפני

על הדבש ועל היין כשהגענו למחוז בדיוק התחיל גל חום באירופה שלא פסח על סלובקיה, וזה בדיוק התאים לביקור במרתפי היקבים הקרירים .המחוז ידוע בזכות היקבים שלו, כאשר נוסעים בדרך אפשר לראות את הכרמים ולבקר ביקבים ולעשות טעימות יין. מחוז טרנבה ידוע גם בזכות ייצור דבש שעוזר לחיזוק המערכת החיסונית וגם ביקרנו ביקב אחד שמייצר יין מדבש.

יקב VINO MRVA & STANKO יקב משפחתי המייצר יינות ברמה עולמית ! כאשר יורדים למרתפי היקב מגלים מרתף שכל חובב יין ירצה לגור בו. קשתות מאבן יינות עתיקים מה שמיוחד ביקב זה שבמרתפים הם מאחסנים לא רק את היין שלהם אלא גם יינות יקרים של אנשים שרוצים לשמור את היין היקר שלהם במקום ראוי. קרדיט: נטע גפני

יקב MEDOVINA כחצי שעה מפישטני נסענו ליקב מיוחד שנמצא בתוך גן ורדים ב Dulna Krupa . עסק משפחתי שהתחיל כאהבה לגידול דבורים , טבע ומסורת והמשיך לייצור דבש ומשם ליין מוצלח שזכה בפרסים רבים. גן הורדים נחשב לגדולים באירופה והיה שייך לרוזנת מריה הנרייטה צ'וטק והייתה שייכת לאצולה ההוסטרו הונגרית.מריה הנרייטה מעולם לא התחתנה והקדישה את כל חייה לגן הורדים שלה ותמכה בנדיבות בילדים נטושים. היום המקום באופן מושך אליו זוגות להצעות נישואים, וגם מקיימים חתונות במקום המקסים הזה. קרדיט: נטע גפני

כמו בציורים הכפר Čičmany מרחק שעה וקצת כ 91 קמ מפישטני תוכלו להגיע לעיירה קסומה בשם Čičmany הכפר מונה בערך כ 200 תושבים ונוסדה בשנת 1272 גם מהדרך לשם אי אפשר להתעלם, ירוק שלא נגמר... שאי אפשר להפסיק להסתכל עליו. הציורים על הבתים התחילו במטרה לתקן רטיבות בבתים עקב סדקים בעץ. אבל אז המשיכו לצבוע אותם כך בשביל הנראות.

בעיירה מוזיאון המראה את ההסטוריה שלה, הכלים שהשתמשו בהם, התלבושות המסורתיות וגם חנות מזכרות.

המוזיאון פתוח רק בחודשי הקיץ, יוני - אוגוסט.

לינק הגעה למקום תוכלו למצוא כאן קרדיט: נטע גפני

העיר טרנבה לא סתם קוראים לה "רומא הקטנה של סלובקיה". גילינו רחובות הסטוריים , מוזיאונים מסעדות. הקהילה היהודית בטרנבה היא מהעתיקות ואפילו ניתן למצוא שם בית קפה מודרני שהיה בעבר בית כנסת. בית הקפה נמצא בתוך בית כנסת אורתודוקסי שנבנה במאה ה 19 והיום הוא אחד מבתי הקפה הפופולאריים בעיר. קרדיט:נטע גפני

להכין Split cake בסקליצה מרחק שעה נסיעה מפישטני התארחנו בבית משפחת Havliku בסקליצה (Skalica). עוגת ה split cake מזכירה את הקיורטוש ההונגרי. איך שהגענו קיבלו אותנו הבעל והאישה בחצר שלהם. חצר ענקית כמו שאנחנו מכירים מהקיבוץ עם אקורדיון ושירים . למשפחה יש גם יקב שלהם והם כיבדו אותנו ביין מהיקב. לאחר שהכנסנו את העוגות שלנו לתנור התיישבנו לארוחה מול השקיעה. קרדיט: נטע גפני

ברטיסלבה - עיר קומפקטית על גדות הדנובה כמו לרובינו בימים אלה…גם לנו התבטלה הטיסה מוינה לארץ יום לפני הטיסה. אבל זה לא הפריע לנו לטיול. ניצלנו את היום שקיבלנו מתנה לגיחה קצרה לברטיסלבה הבירה. עם כל הטבע המהמם והכפרים יש שלב שרוצים קצת שופינג, קצת טיול בסמטאות ארופאיות וברטיסלבה הייתה מושלמת בשביל זה. היא עיר הבירה מהצעירות באירופה רק מ 1993 אבל עם הסטוריה עשירה של הכתרת מלכים. העיר באמת קטנה וניתן לעשות הכל ברגל. אבל יש גם אוטובוס תיירים קטן לסיור מודרך בעיר.

מגדל ה UFO כאשר מגיעים לעיר רואים מגדל שנראה כמו עבמ וככה הם קוראים לו ה UFO. המגדל מתנשא לגובה של 95 מטרים ובמעלית ניתן לעלות לקומת המסעדה וקומה אחת למעלה מגיעים לעמדת התצפית שממנה אפשר לראות עד אוסטריה. לחובבי האקטרים אפשר לעשות skywalk. פשוט קושרים אתכם לבחוץ של ה UFO ואתם יכולים ללכת את העיגול הזה שמתחת רק הדנובה. משם המשכנו לשיטוט קצר בסמטאות של העיר העתיקה שמתחברים לכיכר המרכזית. בה היו כל האירועים החשובים בסלובקיה כולל הוצאות להורג. קינחנו בשופינג בקניון EUROVEA שניתן למצוא בו את כל המותגים הנחשבים במחירים זולים.

אחת היציאות מהקניון מובילה לשדירת מסעדות שנמצאות על גדות הדנובה וזה היה סיום מושלם לטיול.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותסלובקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: