תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

תפוסת המלונות במרץ: 58%

מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "אנו מקווים כי המשרד, האחראי על שיווק המדינה, יעשה צעדים אפקטיביים נוספים, בעזרת תקציבי השיווק הטובים ביותר שידענו אי פעם, להגברת התיירות הנכנסת"

| |
המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל פרסמה היום (19/4) את נתוני מרץ בבתי המלון, ומשווה אותם לנתוני אשתקד ולנתוני מרץ 2014. מהנתונים עולה כי חלה התמתנות בהיקף המשבר בתיירות הנכנסת ביחס לאשתקד. במרץ נרשמו כ- 705 אלף לינות תיירים, עליה של 5%+ לעומת מרץ 2015, אבל ירידה של 29%- לעומת מרץ 2014 (כארבעה חודשים לפני 'צוק איתן'). לינות ישראלים אלף, 6%+ עליה לעומת אשתקד, 28%+ לעומת מרס 2014 . סה"כ נרשמו במרץ בבתי המלון: כ- 1.6 מיליון לינות תיירים + ישראלים, 6%+ עלייה לעומת מרס 2015, 5%- לעומת מרץ 2014. התפלגות לינות התיירים: למעט בהרצליה, בה נפתחו בתי מלון חדשים, ירידות כמעט בכל אזורי הארץ לעומת מרץ 2015 ומרץ 2014: בירושלים: כ- 205 אלף לינות (4%- לעומת אשתקד, 36%- לעומת 2014), בתל אביב: כ- 175 אלף לינות (2%+ לעומת אשתקד, 14%- ירידה לעומת 2014), בטבריה כ- 57 אלף לינות (6%- לעומת אשתקד, 43%- לעומת 2014), באילת: כ- 83 אלף (63%+ לעומת אשתקד, 34%- ירידה לעומת 2014), בים המלח: כ-39 אלף (2%+ לעומת אשתקד, 40%- לעומת 2014), בנתניה: כ- 21 אלף (4%- לעומת אשתקד, 27%- לעומת 2014), בנצרת: כ- 16 אלף (5%- לעומת 2015, 48%- לעומת 2014) ובחיפה: כ- 17 אלף לינות (13%- לעומת אשתקד, 24%- לעומת 2014). רק בהרצליה נרשמה עליה בזכות הגידול במצבת החדרים: כ- 16 אלף לינות (24%+ לעומת אשתקד, 39%+ לעומת 2014). התפלגות לינות הישראלים: ירידות לעומת מרץ אשתקד (2015), בנתניה: כ- 12 אלף לינות ( 8%-) ובירושלים : כ- 51 אלף לינות (10%- ירידה). ביתר חלקי הארץ עליות. באילת: כ- 416 אלף לינות (5%+ לעומת 2015), בים המלח: כ -135 אלף לינות (8%+לעומת אשתקד), בטבריה: כ- 55 אלף לינות (12%+), בתל אביב: 60 אלף לינות (21%+), בחיפה: כ- 24 אלף לינות (43%+ עליה) ובהרצליה כ- 10 אלף לינות (60%+ עליה). התפלגות כלל הלינות (תיירים + ישראלים) לפי אזורים: מלבד ירושלים ונתניה - עליות בהשוואה ל- 2015 , אך ירידות ביחס למרץ 2014. באילת נרשמו: כ- 500 אלף לינות (12%+ לעומת אשתקד, 13%+ לעומת 2014 ), בירושלים: 256 אלף (5%- לעומת אשתקד, 30%- לעומת 2014), בתל אביב: כ- 235 אלף לינות (6%+ עליה לעומת אשתקד, 3%- לעומת 2014), בים המלח: כ- 174 אלף לינות (6%+ לעומת אשתקד, 1%+ לעומת 2014), בטבריה: 111 אלף (2%+ לעומת אשתקד, 21%- לעומת 2014), בחיפה: כ- 40 אלף לינות (13%+ ביחס ל- 2015, ללא שינוי ביחס ל- 2014), בנתניה: כ-33 אלף (6%- לעומת אשתקד ו-17%- לעומת 2014), בהרצליה: כ- 26 אלף לינות (36%+ בהשוואה לשנה שעברה, 48%+ בהשוואה ל- 2014) ובנצרת: כ- 20 אלף (1%+ לעומת אשתקד, 42%- לעומת 2014). תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ-58% בלבד! (5%+ביחס ל- 2015, 8% - ירידה לעומת מרץ 2014). התפוסות הנמוכות בירושלים, טבריה, נתניה ונצרת מלמדות על עומק המשבר באזורים אלו. בים המלח: כ- 72% (11%+ בהשוואה ל- 2015, 1%- לעומת 2014), במלונות תל אביב: כ- 67% (2%- ביחס ל-2015, 8%- לעומת 2014), באילת: כ- 67% (20%+ ביחס ל-2015, 15%+ ביחס ל-2014), בחיפה: 59% (7%+ ביחס לאשתקד, 3%- לעומת 2014), בהרצליה: כ- 50% (1%- ביחס ל- 2015, 6%+ לעומת 2014), בירושלים: כ- 49% (6%- ביחס ל- 2015, 34%- ביחס לינואר 2014), בטבריה :כ- 49% (5%+ ביחס ל- 2015, 22%- ביחס ל- 2014), בנתניה: כ- 44% בלבד (5%- ביחס לאשתקד, 15%- בהשוואה ל- 2014) ובנצרת: 36% בלבד (ללא שינוי ביחס לשנה שעברה, 38%- ביחס ל- 2014). מצבת חדרי המלון עמדה על 51,061 (2%+ לעומת אשתקד), בעקבות פתיחת חדרי מלון חדשים, בעיקר בירושלים, בתל אביב ובהרצליה. סיכום הרבעון הראשון ב- 2016 בבתי המלון: לינות התיירים: כ- 1.8 מיליון (4%+ עליה לעומת הרבעון הראשון 2015, 24%- ירידה לעומת התקופה המקבילה ב- 2014). לינות הישראלים: כ- 2.5 מיליון (3%+ עליה לעומת הרבעון הראשון אשתקד, 13%+ עליה לעומת התקופה המקבילה ב-2014). סה"כ לינות תיירים + ישראלים: 4.3 מיליון (4%+ עליה לעומת אשתקד, 6%- ירידה לעומת 2014). תפוסת החדרים: כ- 53.3% (3%+ עליה לעומת אשתקד, 8%- ירידה לעומת 2014). מצבת חדרי המלון בינואר- מרץ 2016: עמדה על 51,061 חדרים (2%+ עליה לעומת אשתקד, 3%+ עליה לעומת 2014). לדברי נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "המשבר בתיירות הנכנסת נמשך. אנו רואים במרץ ירידה דרמטית של 29%- בלינות התיירים אל מול 2014. משרד התיירות עשה צעדים יפים להחזרת התיירות הנכנסת לאילת. אנו מקווים כי המשרד, האחראי על שיווק המדינה, יעשה צעדים אפקטיביים נוספים, בעזרת תקציבי השיווק הטובים ביותר שידענו אי פעם, להגברת התיירות הנכנסת במוצר העיקרי שלנו: דת, תרבות והיסטוריה. אנו חושבים, שנכון לתת סיוע נקודתי לבתי המלון באזורי התיירות הנכנסת, שנפגעו, ולא הצליחו להשלים תפוסות בישראלים, בירושלים, בנצרת, בנתניה ובטבריה. בערים אלה, למעט בטבריה, יש גידול במספר חדרי המלון, שמעמיק עוד יותר את המשבר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: