אא

מתכננים טיול עם הרכב החשמלי שלכם? 5 מסלולים ליד עמדות טעינה

המרחק כבר לא מהווה חסם לטיולים ברכבים חשמליים, גם לא ליעדים רחוקים. חמישה טיולים מומלצים לבעלי רכבים חשמליים, והיכן ניתן להטעין באזורם \\ תוכן פרסומי

רכב חשמלי. צילום: shutterstock רכב חשמלי. צילום: shutterstock

סוף הקיץ, הילדים בבית, ההורים בבית בהדממה, מרגישים כבר את קרבתה של שנת הלימודים, השגרה והשחיקה – זה בדיוק הזמן לקחת פסק זמן, לעלות על הרכב ולצאת לטיול ברחבי הארץ. החשש העיקרי מרכבים חשמליים כבר מזמן מאחוריכם, כיום ישנן עמדות טעינה המפוזרות בכל רחבי הארץ, וכבר ידוע לכם שרכב חשמלי עולה הרבה פחות מרכב בנזין. אז כמה עולה להטעין רכב חשמלי בדיוק? עלות הטענה מלאה ביתית לרכב חשמלי תעלה לכם בין 30-50 שקל. לצורך ההשוואה, המחיר לק"מ נע בין 10-13 אג' ברכב חשמלי. ברכב בנזין העלות לק"מ עומדת על 40-60 אג' – כך שגם טיולים ארוכים יוזלו באופן ניכר אם אתם מגיעים עם רכב חשמלי. חלק מהעמדות מיועדות לטעינה מהירה וחלקן לטעינה רגילה. לפני הטיול – בררו האם עמדת הטעינה מתאימה עבור סוג החיבורים של הרכב שלכם – CCS2, CHAdeMO או אחר – בנוסף, וודאו כי הורדתם ונרשמתם לאפליקציית החברות המפעילות את עמדות הטעינה שבדרך.

החרמון

החרמון מהווה מוקד משיכה בחורף בזכות השלג על מדרונותיו אבל דווקא בקיץ הוא בשיאו. בזמן שיתר הארץ כבר הצהיבה, החרמון פורח ואלפי פרפרים ופרחים ייחודיים רק לו מקשטים את מורדותיו. התשלום בקיץ הוא רק עבור האטרקציות השונות על ההר: רכבל, אבובי קיץ, ריחוף הרים, מזחלות אקסטרים, קארטינג ואילו הסיורים המודרכים הם ללא תשלום. מסלול הר חבושית מתאים למיטיבי הלכת: 3 ק"מ של ירידה תלולה בין טרשי גיר משוננים המגלה עולם פריחה ייחודי. דובדבן שרוע, ורד הכלב ועריר הלבנון יקבלו את פניכם. המסלול מתחיל בתחנה העליונה של הרכבל ומסתיים ליד הקופות התחתונות של אתר החרמון. שימו לב, טרם היציאה למסלול הר חבושית חשוב לתאם מראש ולקבל אישור בטחוני. הבניאס גם הוא מציע מספר סיורים מוצלים המתאימים לימות הקיץ החמים. מחניון המעיינות צאו במסלול הכחול לבריכת הקצינים ומשם דרך מספר תחנות קמח עתיקות למצפור המשקיף אל מפל הבניאס. לאחר הירידה, מומלץ לפנות לשביל המסומן באדום ולהגיע לגשר התלוי העובר מעל הנחל עצמו ומסתיים בחניון המפל. עבור הדרך חזרה, תוכלו למצוא עמדות טעינה רגילה לשעות הלילה במלון פסטורל בכפר בלום ובקיבוץ אלרום. עמדות טעינה מהירה של gnrgy יש בבית הלל ובפז צומת כח, עמדות טעינה מהירה של Afcon יש בביג בקרית שמונה ובדור אלון בצומת הגומא.

מצפה רמון

מצפה רמון מתאים לכל סוג של נופש – ממסלולים אתגריים, לחופשות בטן גב מפנקות ובילויים עם כל המשפחה. אטרקציות למשפחות תמצאו בחוות האלפקות, חי רמון או חוות קורנמל בה תפגשו עזים ותהנו משלל גבינות עזים הנעשות במקום. בלילות ובערבים אפשר לבקר בפלנטריום ובמצפה הכוכבים או לשלב טיול עששיות עם ביקור בעיר העתיקה שבטה. הצריף של בן גוריון גם הוא מחכה לא הרחק משם, בשדה בוקר. טעימה קטנה וקצרה מהמכתש עצמו ניתן לקבל בביקור בפארק הפסלים שעל שפת המכתש ואם בחרתם להגיע בלילות ירח מלא, כדאי לצאת לטיול לילי בנחל חווארים, כשני ק"מ לאחר מדרשת שדה בוקר. הצטיידו בפנסי ראש ופנו מזרחה במסלול הכחול לכיוון בור החווארים הנבטי. פנו שמאלה בשביל היורד לנחל. בפיצול, המשיכו שמאלה במסלול הכחול. שימו לב היטב לצבעי המסלולים בלילה. בכניסה לערוץ הנחל כבר לא תזדקקו לפנסים: הקירות נצבעים בלבן מאור הירח והנחל מואר כולו. היצמדו לימין עד שתגיעו לשטח פתוח ופיצול נוסף ירוק כחול - המשיכו ימינה עם המסלול הכחול עד לסופו. במצפה רמון תוכלו למצוא עמדות טעינת רכב חשמלי מהירות של EV Edge במלון בראשית, אך שימו לב, העמדות הן לאורחי המלון בלבד, בעיר תמצאו  עמדות טעינה מהירה של טסלה, ושל EV Edge ובשדה בוקר מחכות לכם עמדות טעינה מהירה של gnrgy. צילום:
shutterstock

ים המלח

ים המלח הוא המקום המושלם לנופש בטן גב אפילו בימי הקיץ החמים. ביקור במעיינות החמים, טיפולי ספא ובריכות הבוץ המפנקות יחכו לכם לצד חדר מלון ממוזג היטב. שמורת הטבע עין גדי כוללת שלל סיורים בדרגות קושי שונות. בחודשי הקיץ החמים מומלץ להסתפק במסלולים קצרים כמו המסלול לנחל דוד ומפל שולמית, מסלול הכולל השתכשכות במי הנחל לצינון. מסלול נוסף אפשרי לעונה זו הוא מסלול בנחל פרצים שחלקו הגדול מוצל והוא מתאים יותר לימים חמים וללילות ירח מלא. באזור מסלול מעגלי קצר של כ-2 ק"מ המסומן באדום. לכאשר תחליטו לבסוף לחזור הביתה, תוכלו למצוא עמדות טעינה מהירות של Afcon תמצאו בחמי עין גדי ובמלון מילוס. עמדות טעינה מהירות של gnrgy תמצאו גם בקניון ים המלח. טעינה רגילה לילית יש גם במלונות ישרוטל, לאונרדו קלאב, הוד ים ועין גדי.

אילת

אילת היא גן עדן של מלונות ואטרקציות. חם? יש ים, ומגוון דברים שניתן לעשות גם בצל, במים או במזגן. הדרך לאילת מנוקדת בעמדות טעינה מהירה: ל-EV Edge עמדות טעינה מהירה בעין יהב ובפונדק יוטבתה, בצוקים יש עמדת טעינה מהירה של Afcon ובפונדק הכושי בק"מ ה-101 על כביש הערבה יש עמדות טעינה מהירה של Gnrgy. 2 תחנות טעינה מהירה יש גם באילת של Afcon בקיבוץ אילות, ביג ובתחנות הדלק דור אלון ודלק טן. במלונות רבים יש עמדות טעינה רגילה: מג'יק, לאונרדו פלאזה, המלך שלמה, ספלאש ריזורט, אגמים, סנטרל פארק, רויאל ביץ', רויאל גארדן, הרודס ודן אילת, כולם יציעו לכם מקום למלא את המצברים – שלכם ושל הרכב. סוף אוגוסט היא כבר התקופה שבא, אם תגיעו מוקדם בבוקר לפארק הצפרות באילת, תזכו לראות את הציפורים הנודדות. בין אטרקציה, לבריכת המלון ולים כדאי לבקר גם כאן. צילום:
shutterstock

חיפה

חיפה היא גן עדן לבעלי רכבים חשמליים. עמדות טעינה מהירה של Afcon  ניתן למצוא בקסטרא, תל חנן וברחוב המוסכים, סונול מפעילה עמדות טעינה מהירה  של EVI בשער העלייה ובקניון עזריאלי בקריית אתא, זו של EV Edge  ניתן למצוא ביפה נוף ובנמל חיפה ול- Gnrgy עמדה מהירה בטכניון. עמדות רגילות יש במת"ם. מסלול מומלץ, קל ונעים באזור הוא בנחל שיח. המסלול מתחיל בכרמליה ברחוב לוטוס 5. המסלול קווי ועובר בנקיק הנחל, בין הצמחייה ובעלי החיים באזור, לאחר מכן המסלול ממשיך דרך מנזר הכרמליתים ומעיין עין פראג', משם ממשיכים לבוסתן כיאט ומסיימים בבית הקברות של חיפה. המסלול קל וקצר ומתאים לילדים וכלבים. במהלך הדרך ניתן להכנס למים להצטנן כך שהוא בהחלט מתאים גם לעונת השנה החמה. לטייל עם רכב חשמלי זו חוויה נעימה וזולה בהרבה מטיול ברכבי בנזין. הכנה מקדימה של כמה דקות לבירור היכן יש עמדות טעינה ליד היעד והרשמה לאפליקציה דרכה ניתן להטעין - ואתם מסודרים. תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: