ניו זילנד יוצאת במסע פרסום להחזרת התיירות הבינלאומית
לפני מגפת הקורונה התיירות תרמה 41 מיליארד דולר לכלכלת ניו זילנד בשנת 2019, ועם סגירת הגבולות ההכנסה מתיירות מקומית בלבד ירדה ל-26 מיליארד דולר
אוקלנד - העיר הגדולה בניו זילנד. צילום: 123rf
ניו זילנד, כידוע, הייתה נוקשה ומחמירה מאד במהלך מגפת הקורונה וסגרה לחלוטין את גבולותיה לתיירים זרים. עד הקורונה ניו זילנד נהנתה מאד מהתרומה הכלכלית של ענף התיירות, כולל התיירות הבינלאומית, שהכניסה למדינה 41 מיליארד דולר בשנת 2019. עם הופעת מגפת הקורונה וסגירת גבולותיה של המדינה לתיירות זרה, ההכנסה מענף התיירות ירדה ל-26 מיליארד דולר עד 2021. במילים אחרות, תיירות הפנים הצילה את הענף מהרס מוחלט. עם תום המגבלות ופתיחת הגבולות, מפעילי תיירות מקומיים סבורים שכדי לפרוח ולא רק לשרוד, ניו זילנד זקוקה מאד לחזרת התיירים הבינלאומיים. עסקי תיירות, שהתבססו על התיירות הנכנסת, מעידים שאיבדו 80% מלקוחותיהם עקב סגירת הגבולות. תיירות הפנים הקלה מעט על ההפסדים והוכחה כיעילה למדי, אך עם זאת, ניו זילנד מעוניינת מאד בתיירות הנכנסת. בימים אלה רשות התיירות של ניו זילנד הודיעה על יציאה למסע פרסום חדש כדי למשוך תיירים בינלאומיים לשוב לניו זילנד. עם זאת, גם כשהם מנסים לפתות תיירים גלובליים, שיגיעו לנפוש ולטייל במדינה לזמן רב ויוציאו הרבה כסף, המגפה לימדה את ענף התיירות, שהשוק המקומי חשוב לא פחות לקיומו וגם אותו צריך לעודד באופן משמעותי. מנכ"ל רשות התיירות של ניו זילנד, רנה דה מונצ'י, אמר כי הוא חושב שאחד הלקחים הגדולים של השנתיים האחרונות הוא הבולטות של התיירים המקומיים, ולדבריו, צפויה להיווצר גמישות ואיזון בין התיירות הנכנסת והתיירות היוצאת מניו זילנד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}