נמלי התעופה יעניקו לסוכני הנסיעות עמלות עבור מכירת שירותים
גם בנמלי התעופה חושבים כיצד להגדיל הכנסות, ועל הפרק תוכנית למכירת שירותים ומוצרים נלווים לנוסעים ע"י סוכני הנסיעות באמצעות מערכות ההפצה האלקטרוניות. אמדאוס נענתה לאתגר וכבר יצאה בפיילוט ניסיוני בשווקים אירופיים
צילום: 123rf
תעשיית התעופה העולמית משתדלת בהתמדה לחפש דרכים להגדיל הכנסות ולמקסם רווחים. מסתבר שגם נמלי התעופה אינם שוקטים על השמרים וגם בהם חושבים כיצד ניתן להפיק יותר הכנסות מהעסקים והשירותים, שהם מספקים לנוסעים. בבסיס החשיבה עומד הרעיון: מדוע לא לנסות למכור לנוסע בהזדמנות שהוא רוכש כרטיס טיסה אצל סוכן הנסיעות גם שירותים ומוצרים נוספים בנמל התעופה? בין השירותים, שעפ"י המתוכנן יוצעו לנוסעים ע"י סוכן הנסיעות: כרטיסים לטרקליני האירוח השונים, כרטיסי חנייה בחניוני הנמל, כרטיסי מעבר במסלול בידוק מהיר, שוברים לחנויות דיוטי-פרי ומסעדות ועוד. אמדאוס, חברת ההפצה האלקטרונית, נענתה לאתגר והיא שוקדת על מיזם טכנולוגי, שיאפשר לסוכני הנסיעות למכור לנוסעים שירותים ומוצרים מטעם הנהלת נמל התעופה והגופים המסחריים הפועלים בו. כמו כן, המערכת הטכנולוגית תאפשר לנמל ולעסקים לקדם מכירות ולהציע לנוסעים מבצעים והנחות. בטווח ארוך יותר המערכת תאפשר לנוסעים גם לרכוש מראש מוצרים בחנויות שבנמל היעד ולאסוף אותם עם ההגעה. ג'ון ג'ארל, ראש מחלקת מערכות מידע של נמלי התעופה בחברת אמדאוס, מספר כי הניסוי הטכנולוגי של המערכת מצוי בשלבי ניסוי בכמה שווקים אירופיים, מספר נמלי תעופה כבר הביעו עניין בטכנולוגיה, ובתום תהליך הפיילוט, תוך חודשים אחדים תוכל המערכת להתחיל לפעול בצורה סדירה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}