“סגירת שדה דב תירשם באם תמומש כהחלטה קשה עם משמעויות כבדות וחמורות״
נמשך המאבק נגד סגירת שדה דב. לקראת ישיבה הכנסת ביום שני הקרוב, נשיא התאחדות המלונות וראשי ענף המלונאות פנו בדחיפות לשרי האוצר, תחבורה תיירות לשקול מחדש את סגירת שדה דב ב-2019, דבר שלדבריהם העלול להסב נזקים כבדים לתיירות הפנים ולתושבי אילת. המלונאים מבקשים להשאיר את שדה דב לפעול במתכונת מצומצמת עד להקמת שדה חלופי
צילום: shutterstock
המאבק נגד סגירת שדה דב עולה מדרגה. ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת עתידה לדון במימוש החלטת הממשלה לסגירת שדה דב ביום שני הקרוב. לקראת הישיבה, ראשי ענף המלונאות שלחו מכתב דחוף לח"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ובו הם מתריעים על הנזקים הכבדים שלדבריהם ייגרמו באם אכן תמומש ההחלטה לסגור את השדה כמתוכנן. המכתב מיועד גם לשרי האוצר, תיירות, תחבורה ואף למשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו. למכתב שותפים, התאחדות המלונות בראשות הנשיא אמיר חייק, ורשתות המלונות המובילות בישראל פתאל, ישרוטל, דן וקלאב הוטל שהמלון שלה משמעותי מאוד מבחינת הפעילות בעיר הדרומית. ראשי ענף המלונאות מתריעים כי יחד עם סגירת שדה התעופה באילת והחלפתו בשדה המרוחק מהעיר, על שם אילן רמון ז"ל, תהפוך ההגעה לעיר אילת ארוכה ומסורבלת ולא כלכלית הן בהיבט הכספי והן בהיבט של משאב הזמן ותביא לפגיעה אנושה במספר הישראלים המגיעים לאילת וממנה. "הלחץ של רשות מקרקעי ישראל ושל פקידי האוצר לממש את הנדל"ן בצפון תל-אביב, תוך פגיעה קשה וחמורה בתשתית האווירית בקו תל אביב –אילת, מתעלם מהצרכים הלאומיים ומהמחויבות של מדינת ישראל לעיר אילת, לתושביה ולפרנסתם וכן לעתיד ענף המלונאות בעיר המפרנס אלפי משפחות". לדברי המלונאים, הדבר גם יפגע קשות ב'רכבת האווירית' של , כ-60 אלף הטסות רפואיות למרכז הארץ, המתקיימות בקו זה, הכוללות הטסות חולים כרוניים או הנזקקים לטיפולים רפואיים מקצועיים או למכשור רפואי מיוחד. עוד מציינים המלונאים בפנייתם, כי ע"פ דו"ח בודינגר משנת 2008 בראשות האלוף (במיל.) הרצל בודינגר, נקבע כי אין לבטל תשתית תעופה קיימת במדינת ישראל בטרם תועמד תכנית ראויה. אמיר חייק פניה דחופה לשרי האוצר, התיירות, התחבורה והפנים. צילום פספורטניוז עוד מזהירים המלונאים כי :"סגירת שדה דב עלולה להסב נזקים כבדים לתיירות הפנים. פגיעה קשה וחמורה של המדינה בתושבי אילת ופרנסתם וכן בתעשיית התיירות, התעופה הציבורית ובתשתיות התעופה של המדינה". המלונאים ממשיכים ומתריעים כי גם ללא סגירת שדה דב, קיים כיום עומס כבד בנמל התעופה בן גוריון הן בטרמינל 3 והן בטרמינל 1 וכי סגירתו תהפוך את האלטרנטיבה לטוס דרך נתב"ג ללא אטרקטיבית .כתוצאה מכך, יעדיפו רבים ובהם אוכלוסיות כמו ועדי עובדים, עורכי דין, רואי חשבון וקבלנים לקיום כנסים בקפריסין, יוון, טורקיה או רומניה. המלונאים טוענים במכתבם כי ויתור על התחבורה האווירית, יגביר את העומס בכבישים לאילת וממנה ובמיוחד על כביש הערבה, שהוא לרובו חד מסלולי ומשרת סמיטריילרים, משאיות כבדות, אוטובוסים וכלים חקלאיים, על מקדם התאונות והנפגעים הטמון בכך. המלונאים סבורים, כי הדרך הראויה לפתרון העניין, היא באמצעות מתווה שיווק הקרקע ובניית השכונות המתוכננות ממזרח למערב ולא הפוך. מתווה זה אמנם יצמצם את שטחו של שדה דב, אך ישאיר אותו פעיל. לדבריהם, ברור לכל, שלאחר יציאת הצבא מהשדה ופינוי משרדי "ארקיע" ישנה אפשרות להותיר מסלול טיסה אחד, מגדל פיקוח וטרמינל קטן על חלק קטן מהשטח לאורך הים, מבלי לפגוע בטיילת הפרוסה לאורכו וזאת עד למימוש סיכום ראש הממשלה - להקים שדה תעופה על אי שיוקם מול חופי תל-אביב”’, מסכמים המלונאים במכתבם. תגיות: התאחדות המלונות, אמיר חייק, שדה דב
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}