סובול: התנהלות בריטיש מהווה עשיית עושר על חשבון סוכני הנסיעות
כך כותבת מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות ליעל קטן מנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל: "בריטיש לא רשאית להמשיך לעבוד עם הסוכנים במסגרת הסכם יאט"א, ללא תשלום גמול. ההתאחדות תראה עצמה חופשיה לנקוט בהליכים משפטיים"
Shutterstock
חני סובול התאחדות סוכני הנסיעות נגד בריטיש איירווייס. חני סובול, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, שלחה היום (חמישי) מכתב חריף עם אולטימטום כלפי חברת התעופה הבריטית. ההתאחדות דורשת כי חברת התעופה תתחיל לתגמל את סוכני הנסיעות בגין מכירות כרטיסי בריטיש איירווייס. סובול כותבת בין השאר לקטן כי: "בריטיש עושה מידי יום ביומו עושר ולא במשפט על חשבונם של סוכני הנסיעות. בריטיש נהנית וממשיכה ליהנות ממנגנוני הסכם יאט"א אך בה מסרבת ליתן כל גמול לסוכני הנסיעות על שירותיהם. אין בהחתמות בריטיש את סוכני הנסיעות כדי לרפא פגם יסודי וזה שבהתנהגותה, השוללת גמול מסוכני הנסיעות בניגוד להסכם יאט"א, תחת האיום כי אם לא יחתמו על "הסכמתם" לעבוד בלא גמול ("עמלת 0"), היא תנתק אותם מן המערכות הממוכנות. מדובר במקרה של עשיית עושר ולא במשפט על חשבון סוכני הנסיעות". סובול מוסיפה: "בעוד שאין חולק כי בריטיש, ככל חברת תעופה אחרת, רשאית לבטל את התקשרותה עם מי מהסוכנים לפי שיקול דעתה הבלעדי ואף לשוב ולהתקשר עם מי מהסוכנים עמם היא מעוניינת לעבוד לפי שיקול דעתה הבלעדי, אין היא רשאית להמשיך לעבוד עם סוכנים במסגרת הסכם יאט"א, ללא תשלום גמול. כפי שפסק בית המשפט המחוזי, גמול זה נתון לשיקול דעתה של בריטיש, אך אינו יכול להיות אפס". יעל קטן עוד מציינת מנכ"לית ההתאחדות כי: "על בריטיש לבחון וליישם, בהתאם לשיקול דעתה המסחרי-עצמי, מודל גמול בהתאם להסכם יאט"א, כפי שהייתה אמורה לעשות כבר בשנת 2015, בהתאם לפסק דינו של בית המשפט העליון". סובול מתריעה בסיום המכתב לקטן ןאומרת: "ככל שבריטיש לא תודיע על מודל גמול כלשהו, תראה עצמה ההתאחדות חופשיה לנקוט בהליכים בהליכים משפטיים נגד בריטיש בגין התנהלותה בפרשה זו ולעמידה על זכותם העקרונית של סוכני הנסיעות לגמול". תגובת בריטיש איירווייס תובא כשתתקבל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}