סופית: אייר אינדיה לא תימכר
ממשלת הודו, בראשותו של נארנדרה מודי, תזרים לחברה 330 מיליון דולר נוספים, ולמעשה החליטה לא לנסות שוב למכור את החברה או חלקים ממנה, אלא לארגן אותה מחדש תוך כדי המשך התמיכה
צילום: פספורטניוז
ראש ממשלת הודו, נארנדרה מודי, ביקש את אישור הפרלמנט להזרים כ-330 מיליון דולר להמשך פעילותה הסדירה של אייר אינדיה, ובכך פסל למעשה את התכנית הקודמת לפרסם מכרז נוסף למכירת חברת התעופה הלאומית. אשתקד פרסמה ממשלת הודו מכרז למכירת מחצית האחזקות בחברה, אך לא קיבלה הצעות ממשיות, בעיקר עקב דרישתה לכיסוי חובות החברה בסך של כ-5 מיליארד דולר, והיא נאלצה להזרים באופן שוטף סכומים נכבדים להמשך פעילותה של החברה, שאכן המשיכה וממשיכה לפעול באופן סדיר. השאיפה של מודי להפריט את חברת התעופה ולהפוך אותה לרווחית, נכשלה והפכה לנטל על משלם המסים ההודי. הכישלון של מודי עלול להתבטא בבחירות הכלליות בשנה הקרובה, לאור העובדה כי אייר אינדיה צברה כבר חוב של כ-8 מיליארד דולר, ומזה יותר מעשור היא מפסידה מדי שנה. ממשלת הודו גיבשה אסטרטגיה חדשה בת ארבעה רכיבים לשיקום אייר אינדיה, אותה הציג לאחרונה ג'יאנט סינה, שר התעופה. ראשית, חבילת תמיכה פיננסית כדי לאפשר לחברה להמשיך לפעול בצורה מסודרת. בהמשך: רענון המותג של חברת התעופה הלאומית, ובמקביל סדרה של רפורמות ארגוניות משמעותיות, ולבסוף, עקב צמצום גדול של כוח האדם: תכנית לפיטורים ולניוד עובדים מיותרים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}