אא

סיציליה בסטייל

המלון ששובר את שיאי היוקרה ומככב בעונה השנייה של "הלוטוס הלבן"

הלוטוס הלבן, סיציליה. צילומים: יח״צ הלוטוס הלבן, סיציליה. צילומים: יח״צ
שום דבר לא יכין אתכם למלון החדש-ישן סן דומניקו בטאורמינה, שילוב עוצר נשימה בין היסטוריה עשירה ואוצרות אמנות לרמת הפינוק והשירות שהפכה את רשת פור סיזנס לשם דבר. לא פלא שהמלון עומד לככב בקרוב על מסכי הטלוויזיה שלכם. מבוך מבלבל של רחובות צרים בטאורמינה (Taormina) היפה שבסיציליה הוביל אותנו אל מה שהיה במשך 500 שנה מנזר סן דומניקו, ומ-1896 מלון יוקרה שאירח שורה ארוכה של עשירים ומפורסמים, מהברון רוטשילד והנסיכה מרגרט, דרך סופרים ידועים כמו תומאס מאן ואוסקר ויילד, וכלה בכוכבי הוליווד כמו גרטה גרבו, סופיה לורן ואודרי הפבורן. מספרים שאליזבת טיילור וריצ’רד ברטון ניהלו ויכוח סוער במרפסת הסוויטה שלהם, וליז אפילו שברה מנדולינה על ראשו של בעלה דאז. והרומן של המלון עם הוליווד נמשך גם כשלוק בסון צילם כאן את הסרט “הכחול הגדול” ב-1988. כיום, לאחר שעבר שיפוצים נרחבים ונפתח מחדש ביולי 2021 כמלון של רשת פור סיזנס היוקרתית, הוא זוכה שוב לככב, הפעם בעונה השנייה של הסדרה המדוברת של HBO, “הלוטוס הלבן”, שתעלה בסוף החודש. מנהל המלון, לורנצו מראוויליה, שחזר למולדתו כדי לנהל את המלון אחרי עשור של ניהול מלונות הרשת בדובאי, סיפר בגאווה שהמלון נבחר מבין 17 מועמדים, וכבר כשנכנסים פנימה לתוך חצר המנזר הפנימית, קל מאוד להבין למה.

היסטוריה ואמנות בכל פינה

סן דומניקו פאלאס (San Domenico Palace) הוא המלון היחיד שאני מכירה שמעסיק קונסיירז’ית אמנות, וזו מעניקה לאורחים סיור במנזר העתיק שהפך למלון. מרגרט הובילה אותנו אל החצר הפנימית השנייה, הראתה לנו גרפיטי שחקקו אלמונים לפני מאות שנים על עמודים שנבזזו מהתיאטרון היווני, סיפרה לנו על כמה מהיצירות העכשוויות שמקשטות את הקירות, הראתה לנו תיבת נדוניה בת מאות שנים וגם שולחן כתיבה זוגי ששימש את הנזירים להעתקת כתבי יד יקרים, ולא דילגה על הטרקלין שהוסב למוזיאון – כולל יצירות אמנות של קרוואג’ו ובליני, לצד ארון בית המרקחת היפהפה של המנזר, שהעניק לחדר את שמו. הלוטוס הלבן, סיציליה. צילומים: יח״צ שיפוץ המלון בזמן הקורונה הופקד בידיה של האדריכלית ולנטינה פיזאני, ולדברי מראוויליה, זה היה פרויקט מאתגר ביותר. “זה לא קל לקחת מנזר מימי הביניים, ועוד אגף בן 140 שנה בסגנון האר נובו, להתחשב באינספור המגבלות שקובע החוק ולהביא את כל זה לרמת אירוח שמתאימה לשנות האלפיים. שכרנו אפילו יועץ אמנות שעבר לסיציליה לשישה חודשים כדי ללמוד את סגנון הבארוק המקומי”.

נוף לים התיכון

במלון 111 חדרים, 43 מתוכן סוויטות. כמה מהחדרים בקומה התחתונה היו בעבר תאי הנזירים, אבל היום הם רחוקים מאוד מהתנאים הסגפניים של ימי-הביניים. כל החדרים מרווחים, מעוצבים בקווים נקיים ומצוידים היטב כיאה למלונות פור סיזנס, ממיניבר עשיר ועד תפריט כריות. החדרים באגף החדש ענקיים ממש, רבים נפתחים למרפסת גדולה וב-19 מתוכם יש גם בריכה פרטית עם נוף לים התיכון ולבתים הססגוניים של טאורמינה. אבל הוואו פקטור האמיתי מגיע כשיוצאים אל הגן המטופח ורחב-הידיים שעיצב אדריכל הנוף מרקו ביי. כשמסתובבים כאן בין השבילים המוצלים אפשר כמעט לדמיין את הנזירים קוטפים את צמחי המרפא שמהם רקחו תרופות. הגן היפהפה מוביל מטה אל בריכת אינסוף גדולה שיושבת על מצוק עם נוף לים ולהר אטנה; ביום בהיר תוכלו לראות אותו מעלה עשן ברקע. הלוטוס הלבן, סיציליה. צילומים: יח״צ

להשלמת החוויה

יש במלון גם מסעדת שף בשם Principe Cerami לחוויה קולינרית מרשימה ומעוצבת, ואילו לבריכה צמודה גם Anciovi, מסעדה ים תיכונית מצוינת לארוחה קלה או מלאה באווירה מעונבת פחות, עם אותו נוף מרהיב לים. ואם חסר לכם קצת ואוו פקטור, תזמינו את קערת הפירות לקינוח. בערב תוכלו לשבת על הבר או בחצר הפנימית השלווה וליהנות מאפריטיף (לפעמים גם מהופעה), ואילו את ארוחת הבוקר העשירה תוכלו לאכול במרפסת הצופה אל הגן, וליהנות מבופה עשיר שמשלים גם תפריט א-לה קארט מגוון ביותר. לחובבי הספא, כדאי לציין שכרגע קיים במלון רק פופ-אפ ספא של שלושה חדרי טיפולים, אבל בפברואר אמור להיפתח הספא הקבוע, Botanica, שיכלול בין השר בריכה מקורה ומחוממת ומגוון של טיפולים באמצעות עשבי מרפא – כיאה למלון שהיה פעם מנזר. לסיכום, כפי שהסביר מנהל המלון בריאיון שערכתי איתו, “אחרי הקורונה, הנוף התיירותי השתנה, אנשים מחפשים חוויה אקסקלוסיבית, שקט ושלווה, ומוכנים לשלם יותר”. ובסן דומניקו פאלאס הם אכן מקבלים תמורה מלאה לכספם, כי גם כשהמלון בתפוסה מלאה, יש בו כל כך הרבה פינות שקטות, שאפשר להרגיש בו כמעט כמו נזירים מתבודדים, אבל בשיא הסטייל. הכותבת הייתה אורחת פור סיזנס בסיציליה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאיטליהסיציליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: