עבר בקריאה שניה ושלישית: חברות התעופה יעבירו את פרטי הנוסעים טרם עלייתם לטיסה
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה לקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק הכניסה לישראל: הצעת החוק קובעת כי האחראי על כלי ההסעה העתיד להגיע לישראל או לצאת ממנה יעביר לרשות האוכלוסין וההגירה את הפרטים המופיעים במסמכי הנסיעה של הנוסעים ובכללם העובדים בו
״יותר מ-70 מדינות מחייבות את חברות התעופה להעביר את הנתונים לפני העלייה למטוס״
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במישור הבין־לאומי התקבלו בשנים האחרונות כמה החלטות במועצת הביטחון של האו"ם ולפיהן על המדינות החברות באו"ם להקים מערכות נתונים API - מערכות המכילות את הנתונים המופיעים בדרכון או במסמך הנסיעה של הנוסע, לרבות שם הנוסע, אזרחות, סוג מסמך הנסיעה, מספרו ותוקפו, וכן נתונים לגבי חברת התעופה ומספר הטיסה שבה הוא מגיע".
״בהחלטות אלה אף נקראו המדינות החברות לדרוש מחברות התעופה הפועלות בשטחן להקדים ולספק נתוני API לרשויות הלאומיות המתאימות. לפי אתר האינטרנט של ארגון חברות התעופה הבין־לאומיות - IATA ,יותר מ־70 מדינות מחייבות את חברות התעופה להעביר אליהן נתוני API ועוד מדינות מתכננות להטיל חובה כזו".
בין ינואר 2017 ל-31 במאי 2022 היחס הגבוה ביותר בין מספר סירובי הכניסות לבין מספר הזרים שנכנסו היו בקרב בעלי אזרחות גיאורגית. באותה התקופה, רוב מוחלט של סירובי הכניסה לישראל היו מהסיבה של מניעת הגירה בלתי חוקית. יוצאי הדופן מהבחינה הזאת היו סירובי כניסות של זרים אזרחי בריטניה וצרפת שרובם היו בשל בטחון הציבור/הסדר הציבורי. גם בקרב מסורבי הכניסה שהם אזרחי ארצות הברית וגרמניה סיבה זו מהווה מעל שליש מהמקרים. במסמך מצוין כי יש להניח כי בשנים 2020 ו-2021 הסיבה המרכזית לסירובי הכניסה הגבוהים בשל בטחון הציבור/הסדר הציבורי היו בגלל הגבלות הקורונה הנכללות תחת קטגורית סירוב זו.