אא

עוקץ סיני?

לא מדובר במסעדת מישלן: 8 תיירים מסין שאכלו במסעדה באבו גוש חוייבו בסכום של 16,500 שקל. יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות בישראל: "ככה אנחנו במו ידינו הורסים את ניצני הפוטנציאל של השוק הסיני בישראל"

אילוסטרציה. צילום: 123RF|החשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת|החשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת אילוסטרציה. צילום: 123RF|החשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת|החשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת
הסבר פניך לתייר? לא במסעדה אחת באבו גוש, כך לפחות טוען אחד מחברי לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל ששיתף היום את הסיפור הבא: שמונה תיירים סינים שעצרו לאכול במסעדה ביישוב הערבי אבו גוש, בואך ירושלים ונדהמו לקבל חשבון על סך 16,500 שקל. הסכום של למעלה מ-2,000 שקל לסועד, מורכב מהסעיפים הבאים כפי שהם מופיעים על גבי החשבונית שהוגשה: 4,000 שקל – חדר פרטי; 650 – מנות ראשונות; 5,900 שקל – אלכוהול; 3,150 – מנות עיקריות; 1,300 שקל – קינוח ו-1,500 דמי שירות. ובסך הכל, כאמור: 16,500 טבין ותקילין. לטענת חבר הלשכה, הסינים שזעמו הבטיחו שלא יחזרו לאבו גוש וגם לא ימליצו לחבריהם להגיע לישראל. "וככה אנחנו במו ידינו הורסים את ניצני הפוטנציאל של השוק הסיני בישראל", אמר יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת. תגובת המסעדה טרם התקבלה.
החשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסתהחשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת
החשבון המקורי. צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת מי אתה התייר הסיני? \ משרד התיירות הישראלי על אף התפתחותה של סין ומנוע הצמיחה הכלכלי החזק שפיתחה בעשור האחרון, מרבית האוכלוסייה בסין אינה משתכרת במונחים מערביים המאפשרים לרבים באוכלוסייה לצאת את גבולות המדינה ולתייר בעולם. כמו כן, סינים רבים עובדים הרחק מערי הולדתם ומשפחותיהם, ועל כן, בתקופות החגים בסין ישנה תנועה עצומה של סינים המתיירת בתוך המדינה. תיירות הפנים בסין מפותחת מאוד והינה התיירות העיקרית עבור הסינים. רק בשנים האחרונות החלו אזרחי סין לצאת מחוץ לסין, בעיקר בשל התבססות כלכלית והקלות של הממשל. על כן, תיירות החוץ הסינית עדיין בחיתוליה והסינים לומדים בשנים האחרונות כיצד היו רוצים לתייר מחוץ לגבולות ארצם. על פי Institute Research Tourism Outbound Chinese  יצאו בשנת 2007, 41 מיליון סינים המהווים כ-3% מהאוכלוסייה, את גבולות המדינה לעסקים, לביקורים משפחתיים, לתיירות ועוד. לפי הדיווחים, עולה כי שלושת הגורמים המשפיעים ביותר על בחירת היעד התיירותי עבור התייר הסיני הם: מחירים, זמינותו של אוכל סיני במדינת היעד והמורכבות בהוצאת הוויזה לאותו היעד. התיירות הסינית עד כה מתאפיינת במידה רבה בטיול ליעדים תיירותיים מרכזיים במדינה אליה נוסעים ובקניות, ומתאפיינת פחות בתיירות נופש.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: