אא

8 עיירות המרפא והספא הטובות ביותר בשווייץ

שווייץ ידועה לא רק כאחד מיעדי הסקי הטובים בעולם, אלא גם בעיירות המרפא שלה, שדוגלות בגישה הוליסטית של בריאות כאורח חיים. קבלו המלצה על כמה מעיירות הספא הפופולריות ביותר

עיירות המרפא הטובות ביותר בשווייץ. צילום: לשכת התיירות השווייצרית עיירות המרפא הטובות ביותר בשווייץ. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

1. Baden

העיירה נושאת את חותמת האיכות של "יעד מרפא" מטעם פדרציית התיירות השוויצרית, מתוך הכרה במסורת ארוכת שנים כעיירת ספא ומגוון רחב במיוחד של טיפולי מרפא באיכות הגבוהה ביותר. גם היום, כמיליון ליטרים של מים תרמיים המתהדרים בריכוז המינרלים הגבוה ביותר בשוויץ מבעבעים מתוך 18 מעיינות גופרית בטמפרטורה של 47 מעלות צלזיוס. זה המקום למי שמחפש חוויית מרפא מלאה בסטייל, במרחק נסיעה קצרה ברכבת מהתחנה המרכזית של ציריך. יש בבאדן שלל מרחצאות, כמה מהם ללא תשלום, כך שכולם יכולים ליהנות ממי המינרלים העשירים ביותר של שוויץ. במלון Atrium-Hotel Blume תיהנו ממרחצאות חמים מסורתיים באווירה היסטורית, ואילו ב-Limmathof Baden Hotel & Spa תוכלו להתרווח ב-Novum Spa ולבחור בין סוויטות פרטיות לאזור הספא הציבורי, על רקע הנוף של לימאט.

באדןבאדן
באדן. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

2. Charmey

אין כמו הקסם של שארמיי, המציעה חופשה בסביבה ייחודית שבה הטבע והמסורת מקבלים מקום של כבוד. העיירה האידילית מוקפת עשרה עמקים, ובין הנהרות, האגמים, כרי הדשא האלפיניים ופסגות ההרים, יכולים מטיילים ורוכבי אופניים למצוא שורה של שבילים משולטים בדרגות קושי שונות. חוץ מזה, יש גם שפע של אטרקציות לכל המשפחה - פארק חבלים והרפתקאות, מיני גולף ורכבל נופי בשם Rapido Sky. על פסגת הר וונץ (Vounetz; 1650 מ’) יש בקתות פנורמיות המתאימות למשפחות ולקבוצות של עד שמונה איש, והנופים המסורתיים של כרי הדשא האלפיניים משתלבים להפליא עם קסמיו של אתר הספא Bains de la Gruyère ויוצרים חוויה אמיתית של בריאות לגוף ולנפש.

עיירת מרפא בשווייץעיירת מרפא בשווייץ
עיירת מרפא בשווייץ. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

3. Leukerbad

כמות נכבדה של 3.9 מיליון ליטרים מים בטמפרטורה של 51 מעלות צלזיוס זורמת מדי יום לתוך המרחצאות החמים של לויקרבאד. העיירה משלבת בין מגוון רחב של פעילויות ספורט בקיץ ובחורף למעיינות תרמיים ולטיפולי ספא, והתוצאה היא חוויית מרפא בלתי נשכחת בליבו של אזור ואלה. אפילו הרומאים ידעו להעריך את המעיינות החמים של לויקרבאד, ונהרו לכאן בהמוניהם כדי לשכוח מתלאות חיי היומיום ולחדש את מלאי האנרגיה שלהם. כאמור, יש כאן מבחר מרשים מאוד של פעילויות ספורט בקיץ או בחורף, לצד שבילי הליכה רבים; ובמזג אוויר סוער, אפשר ליהנות גם מאצטדיון ספורט מקורה, או לטבול במי מעיינות חמים – לבחירתכם שלושים בריכות תרמיות הזמינות לאורך כל ימות השנה. ומה יכול להיות נעים יותר מאשר להירגע בג’קוזי או באמבט אדים, על רקע הנוף הסלעי של מעבר גמי (Gemmi)?

LeukerbadLeukerbad
לויקרבאד - חוויית מרפא בלתי נשכחת בליבו של אזור ואלה. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

4. Interlaken

אינטרלאקן יושבת בין אגם תון לאגם ברינץ, ומכאן גם שמה. האזור כולו ידוע בנופיו הבתולי, במימיו הצלולים ובפסגות המושלגות שמקיפות אותו. פה ושם פזורים מקומות מסתור רומנטיים שמבטיחים למטיילים שלווה שאין לה אח ורע, ולא חסרים גם מלונות שיקסימו אתכם ממבט ראשון. בית סירות מפואר שהוסב לספא, עם נוף מרהיב אל ההרים המושלגים, וג’קוזי על המזח הם רק שניים מגולות הכותרת של האזור. לחוויה רומנטית במיוחד, בואו לברינץ ותיהנו מארוחה של פונדו גבינה תחת כיפת השמיים. אך המוטיב הזה של עוצמת המים ניכר כאן היטב בכל פינה: במימיו הכחולים-עמוקים של אגם תון, במי הטורקיז הקסומים של אגם ברינץ ובמפלי גיסבאך מחרישי האוזניים, המרשימים גם בחורף.

LeukerbadLeukerbad
אינטרלאקן יושבת בין אגם תון לאגם ברינץ, ומכאן גם שמה. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

5. Bad Zurzach

סיפורו של הספא בעיירה החל בשנת 1914, כשמי מעיינות חמים נתגלו בו באקראי. כיום, תוכלו להירגע כאן בספא הפתוח הגדול ביותר בשוויץ, ובו מי מעיינות תרמיים שפורצים אל פני השטח בטמפרטורה של 40 מעלות כמעט. במתחם הספא והמרפא החדש Sal Aqua Natura, שנפתח בשנת 2013, יש בריכה טבעית, מתחם סאונות וגם בריכה של מי מלח. הנאות נוספות מצפות לכם בארבע הבריכות הגדולות והפתוחות, הכוללות ג’קוזי, אמבט זרימה, אמבט של אדי קריסטל וסילוני מים לצוואר. גם הילדים יכולים להשתכשך בבריכה משלהם. מלונות הספא של באד צורזאך מתאפיינים בתשתיות מצוינות, בשירות אישי ומקצועי ובגישה תת-קרקעית ישירה אל מתחם המרפא. ויש עוד שלל מתקני מרפא, כולל ייעוץ רפואי, תפריט עיסויים וטיפולי יופי.

Bad-ZurzachBad-Zurzach
Bad-Zurzach - סיפורו של הספא בעיירה החל בשנת 1914, כשמי מעיינות חמים נתגלו בו באקראי. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

6. Ascona-Locarno

המבקרים בעיירה שלשפת אגם מאג'ורה באים לחפש מזור לגוף ולנפש - אבל מוצאים בין השאר גם חגיגה לעיניים: נופים עוצרי נשימה נשקפים מהבריכות התרמיות, משתקפים במימיו השלווים של האגם. לאחרונה נוסף לשלל המרחצאות ומתקני הספא המודרניים גם Termali Salini & Spa Lido Locarno המשופץ, וכולם יחדיו מספקים פינת חמד מושלמת לנופש שכולו בריאות. את החוויה משלים הביקור באחד האתרים המיסטיים שפזורים באזור, וידועים בעוצמתו של הטבע: תוכלו לבחור בין שביל היוגה שליד Sass da Grum, בוואיראנו (Vairano), או במה שמכונה “הר האמת”, נווה רוחני של שלווה החבוי לו בין גבעות אסקונה.

Ascona-LocarnoAscona-Locarno
Ascona-Locarno - המבקרים מוצאים חגיגה לעיניים. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

7. Bad Ragaz

האלכימאי, הרופא והאסטרולוג פראצלסוס הפך בשנת 1535 לרופא הראשון של פּ פאפֶ רס (Pfäfers) הסמוכה, והוא העיד על סגולות המרפא של המרחצאות התרמיים. כך נולדה למעשה תיירות המרפא באזור. בית המרחץ הבארוקי הראשון של שוויץ נבנה כאן ב-1716, מתחת למנזר הבנדיקטיני של פפאפרס. החל מ-1840 הוזרמו מי המעיינות למרחק של ארבעה קילומטרים, אל הכפר הסמוך והנגיש יותר רגאץ, והוא הפך עד מהרה לאתר נופש פופולרי. מלונות יוקרה נבנו ברגאץ כדי לשכן נופשים עשירים כמו בני האצולה הרוסית, בהם גם Grand Hotel המסורתי, ועד היום מגיעים לכאן תיירים מכל רחבי העולם. העיירה בכלל, ו-Tamina Thermal Spa בפרט, מציעים מגוון רחב של חבילות ספא ומרפא.

Bad-RagazBad-Ragaz
Bad-Ragaz. צילום: לשכת התיירות השווייצרית

8. Scuol

באזור סקול יש מעל עשרים מעיינות מינרליים, ועשרה מתוכם נמצאים היום בשימוש ומספקים מי שתייה עתירי סגולות מרפא ואמבטיות של מים מינרליים מוגזים. אתר הספא הרומי-אירי הראשון בשוויץ, Engadine Bad Scuol, משלב בין תרבות המרפא הרומית, ששמה דגש על אמבטיות אדים בטמפרטורות שונות, למסורת הרחצה האירית הקדומה, שהתבססה על אוויר חם ויבש. תוכלו לטבול כאן בבריכה גדולה ומקורה, להתרווח בג’קוזי או להניח לעצמכם לצוף במימיו המלוחים של אמבט המלח. לבריכה החיצונית יש יתרון נוסף, נוף מרהיב אל הדולומיטים התחתונים של אנגאדין ושל פיץ פיסוק (Piz Pisoc), ההר הגבוה ביותר בפארק הלאומי השווייצרי. בהמשך, כולל טקס הרחצה גם עיסוי בסבון ובמברשת לניקוי העור ולהמרצת מחזור הדם, ולסיום עוברים האורחים לחדר מנוחה אפלולי שבו הם מתעטפים בשמיכה חמה ומתענגים על יופיו של הנוף מסביב.

ScuolScuol
Scuol. צילום: לשכת התיירות השווייצרית הכתבה בשיתוף לשכת התיירות של שווייץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםשווייץחופשה בשווייץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: