אא

ענף בתביעות

חברת אמסלם מאיימת לתבוע את מירי חדד, סוכנת נסיעות מ"טופז טורס". הטענה: לא שילמה על סיור לימודי בספרד שביטלה. אמסלם: "ידעה מראש את תנאי ההזמנה, המחיר, ותנאי הביטול ואף חתמה עליהם". חדד: "זה שקר, הם גם הוסיפו בכתב יד את דמי הביטול לאחר מכן"

צילום: 123rf צילום: 123rf
סיור לימודי של חברת אמסלם בשיתוף אל על לפירנאים שבספרד בחודש מאי האחרון, הצית עימות חסר תקדים שלא זכור כמותו בענף הנסיעות. לטענת אמסלם, מירי חדד, סוכנת נסיעות מ"טופז טורס" הזמינה שני מקומות לטיול  בעלות של 1,520 יורו, ולבסוף ביטלה את הטיול מבלי להודיע על כך מראש. אמסלם שיגרה לחדד מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים ודרישת תשלום של 6,482 שקל, אחרי הנחה. בהמשך סיפור העלילה – לאחר שהחייבת התחמקה לטענת אמסלם מתשלום – האחרונה דרשה לקבל מהסוכנת סך כולל של 7,360 שקל, מתוכם 750 שקל שכר טרחת עו"ד פלוס מע"מ. נגד חדד נטען כי היא "ידעה מראש את תנאי ההזמנה, המחיר ותנאי הביטול ואף חתמה עליהם, ואף ניסתה בעורמה להוזיל את העלות כאילו בן זוגה הוא מנהל הסוכנות". עו"ד איתמר בן זאב, המייצג את אמסלם בסיפור, כתב במכתב ששיגר בנושא: "לא כאן המקום לפרט את נסיבות התנהלותכם התמוהה, השערורייתית וחסרת תום הלב ואף גובלת בפלילים לכאורה מאי ביצוע ההזמנה ועד היום". עוה"ד אף מאיים במכתבו כי אם לא יוסדר החוב הוא יפעל בכל האמצעים המשפטיים הדרושים לגביית החוב "במישור האזרחי והפלילי, לאור חשד לביצוע עבירות על החוק לכאורה בהליך ההזמנה שביצעתם". יעקב אמסלם מסר בתגובה לדברים: "בהמשך לשיחתנו, שבנו, היועץ המשפטי של חברתנו ואני, ובחנו הנושא ומצאנו כי מאחר שהחייבת בחרה לנהל ההליך המשפטי מולנו באמצעות המדיה, לא נותר לנו אלא לחשוף את כל הפרטים כדלקמן.
  1. בראש ובראשונה אבקש לציין כי מדובר בסיור לימודי בתשלום, המיועד לסוכני נסיעות, המאפשר הצטרפות של בת/בן זוג בתשלום גבוה יותר.
  2. על אף העבודה שמחיר הסיור הינו מסובסד חלקית, אין המדובר באדיוקשיונל בתשלום סכום סמלי, המאפשר ביטול השתתפות ללא עלות.
  3. יודגש  כי החייבת ידעה מראש את תנאי ההזמנה, המחיר ותנאי הביטול ואף חתמה עליהם ואישרה כי קראה והבינה את התנאים וזאת מראש במועד ההזמנה.
  4. חשוב לציין שהביטול של החייבת ובן זוגה בוצע יומיים לפני יציאת הסיור, כאשר כבר במועד זה חויבה חברתנו בדמי ביטול מלאים.
  5. לדאבוני, החייבת, שאת כרטיסי הטיסה בעבורה ובעבור בן זוגה, הנפיקה בעצמה - מסתירה את העובדה שהיא ניסתה בעורמה, להוזיל את עלות סידורי הקרקע בדרך של התחזות, כאילו בן זוגה, הינו המנהל והבעלים של סוכנות הנסיעות שם היא עובדת.
  6. כמו כן, מסתירה החייבת כי אותו מנהל ובעלים של אותה סוכנות נסיעות שם היא עובדת, פנה אל הח"מ בבקשה להקטין את דמי הביטול וגם לאחר שאלה הופחתו ב-50% המשיכה החייבת לעשות דין לעצמה ולחמוק מהתשלום של דמי הביטול.
  7.  היה ראוי שדווקא סוכן נסיעות המצוי היטב בכללי ההזמנות והביטולים מול ספקים בענף, יהיה קשוב ומחויב להתחייבויותיו לא יזלזל בספקיו.
  8. זאת ועוד, היה סמוך ובטוח כי טרם הפנייה למסלול המשפטי, עשינו כל שלאל ידינו כדי להימנע מכך ולסיים העניין ללא צורך בהתערבות משפטית. אולם, החייבת התחמקה פעם אחר פעם מהניסיונות הרבים שלנו ליצור עמה קשר ולהביא הפרשה לסיומה.
  9. לסיום, הגם שפנינו להליך המשפטי לאחר שהחייבת התחמקה ולא הותירה בידינו כל ברירה, הרי שאיננו ששים אלי קרב, אין לנו עניין בהליך משפטי ודלתי פתוחה בפני כל, גם בפני החייבת והיא מוזמנת לפנות אל הח"מ בכל שעה על מנת להסדיר את חובה".
מירי חדד אמרה בתגובה: "מדובר בסיור לימודי עם בן זוג. מעולם לא נכתב בדף המקורי של החברה כי יש דמי ביטול. רק לאחר מכן הם הוסיפו דמי ביטול בכתב יד ומדובר בשיבוש ראיות. זה מזעזע ודבר נוראי כאשר אני שומעת שהם טוענים כי ניסיתי לזייף את בן זוגי. זה שקר וכזב, לא היה דבר כזה. יש לי את כל הניירת שאציג בבית המשפט. הטענות שהם מעלים, זה פשוט הזוי לשמוע את מה שהם טוענים". אברהם טופז, בעלי "טופז טורס" אמר בתגובה: "לא נתקלתי מעולם בדבר כזה שתובעים כסף על סיור לימודי שבוטל. לא מכיר כזה דבר, לא היה כזה דבר בענף, זה דבר הזוי ולא מובן למה הם עושים את זה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: