אא

עשו את השנה

אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד בישראל, הגשים את חלום הטיסות לסן פרנסיסקו, דוד פתאל, הבעלים של הרשת, ממשיך לשבור שיאים ואפרים פורטיס, מנכ"ל אופן-סקיי, הפך את אירופלוט לחברה מובילה בנתב"ג - בכירי ענף התיירות משנים את חוקי המשחק

|| ||
אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד בישראל, הגשים השנה חלום:  השקת קו חדש מנתב"ג לסן-פרנסיסקו, בנוסף לקו לניו יורק הקרדיט על כך שמור לפרידמן שניסה במשך זמן רב לשכנע את הנהלת החברה האמריקנית לפתוח כאן קו נוסף. והשנה הוא הצליח לעשות זאת, ובגדול. הטיסות לסן פרנסיסקו רושמות תפוסה מלאה גם בזכות מסע שיווק, פרסום ויחסי ציבור מאסיביים. הביקוש היוצא דופן לקו הוביל את החברה להגביר תדירות. ואכן, חודשיים בלבד אחרי השקת הקו – התדירות עלתה משלוש טיסות שבועיות לטיסה יומית לסן-פרנסיסקו (החל מה-8 באוקטובר). אגב, בקו זה שילבה יונייטד את הדרימליינר החדיש, בואינג 787-9, עם 252 מושבים מהם 48 מושבי מיטה במחלקת עסקים. פרידמן הוא מוותיקי הענף. מונה לתפקידו הנוכחי בשנת 1999, ומאז ועד היום הוא מנהל ביד רמה את הסניף המקומי ואף זוכה לשבחי הנהלת החברה האמריקנית. יונייטד היא סיפור הצלחה בישראל. בשמונת החודשים הראשונים של 2016 החברה הטיסה כ-273 אלף נוסעים - עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פרידמן בהחלט יכול לזקוף זאת לזכותו.  
פרידמןפרידמן
פרידמן. הצליח לפתוח קו נוסף, ואז גם להגביר תדירות דוד פתאל ממשיך לשבור שיאים תוך 18 שנים הפך דוד פתאל למעצמת תיירות, ועל כך מעידים נתוניה הכספיים של רשת מלונות פתאל. כמי שהחל את דרכו כמנהל משמרת במלון - אין ספק שהוא ההוכחה לכך שבהתנהלות נבונה, בחדוות יצירה ובחושים עסקיים מפותחים אפשר להצליח, ובגדול. רשת פתאל מונה כיום 100 בתי מלון בארץ ובאירופה הכוללים 17 אלף חדרים. הנתונים הכספיים של הרשת מעידים על עוצמתה: 1.6 מיליארד שקל בשנת 2015, לעומת 1.3 מיליארד שקל בשנת 2014 - גידול של 22%. ורווח תפעולי של 357 מיליון שקל. ונראה שהרשת עוד לא אמרה את המילה האחרונה.  דוד פתאל עצמו הוא בעל השליטה המחזיק בכ-71% ממניות המעצמה; גרושתו הדסה מחזיקה בכ-9.66%, וחברת הביטוח מגדל, שצעדה עימו, בכ-18.5%. פתאל משתדל לקדם במהירות את תכניותיו, והוא עושה זאת בצעדי ענק. נראה שבישראל אינו יכול עוד לגדול משמעותית בשל הרגולציה, ההגבלים העסקיים ועלויות התפעול הגבוהות. לכן, הרשת משתדלת לשפר ולשדרג את מלונותיה בארץ ולמקסם רווחים. הרשת מתמקדת כעת באירופה, כאשר המטרה המוצהרת היא להגיע לניהול של 100 בתי מלון. רשת פתאל באירופה היא סיפור הצלחה יוצא דופן. פתאל נכסים אירופה סיימה את הרבעון השני של 2016 עם רווח של 3.522 מיליון יורו. בחצי השנה הראשונה של 2016 רשמה החברה רווח בסך של 4.749 מיליון יורו.     "אם אתה יודע לנהל את העסק נכון, אפשר להרוויח כסף גם במלונאות", כך התבטא פתאל באחד הראיונות ל'פספורט' - משפט הממצה למעשה את סיפור ההצלחה שלו שראוי להילמד בבתי הספר למנהל עסקים.
fatalDavid314x185fatalDavid314x185
סיפור הצלחה יוצא דופן. דוד פתאל פורטיס הפך את אירופלוט לחברה מובילה בנתב"ג 436,190. זה מספר הנוסעים שהטיסה חברת התעופה הרוסית אירופלוט בקו תל אביב-מוסקבה בשמונת החודשים הראשונים של 2016 - גידול דרמטי של כמעט 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אפרים פורטיס, מבעלי 'אופן סקיי' נציגת אירופלוט בישראל, יכול בהחלט לחייך לאור ההצלחה המרשימה. כאשר אירופלוט, המפעילה כיום 45 טיסות שבועיות, החלה להפעיל את הקו לישראל, רבים הרימו גבה. אך עד מהרה התברר כי מדובר בחברה רצינית, מטוסים חדישים וצוותים מקצועיים, בשונה משמעותית מהתדמית הישנה של החברה. אשראי רב מגיע לפורטיס שמתחילת הדרך הציב מטרה להפוך את ת"א ליעד מוביל של החברה הרוסית, מה שאכן קרה. הצלחה נוספת היא  חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס שגם אותה מייצגת אופן סקיי. החברה מפעילה 15 טיסות שבועיות לאתונה ו-10 טיסות שבועיות ללרנקה. רק באמצעות שתי החברות: אירופלוט ואג'יאן, מפעילה אופן סקיי 70 טיסות שבועיות. ועוד לא דיברנו על שאר החברות שהיא מייצגת בהן: לוט, בולגריה אייר ואייר סרביה. פורטיס לא שוקט על שמריו. לדבריו, גם אחרי שנה רצופת הישגים, הוא מתכנן לצרף לנציגות חברות תעופה נוספות. יתר על כן, פורטיס בדרך לביצור מעמדו האישי בחברה והוא מנהל מו"מ להפוך לבעל השליטה העיקרי באופן סקיי.
פורטיספורטיס
פורטיס. מתכנן לצרף לנציגות חברות תעופה נוספות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: