אא

מעמיקה אחיזה: פתאל רוכשת 6 מלונות בספרד ב-165.5 מיליון אירו

עסקת ענק למיזם המלונות של פתאל באירופה: בתי המלון, שרכישתם נעשתה במסגרת מיזם שהקימה פתאל עם גופים מוסדיים, ממוקמים באיביזה ובמיורקה וכוללים 1,119 חדרים. מנכ"ל מלונות פתאל בספרד: "שילוב המלונות ומיתוגם מחדש הוא חלק בלתי נפרד משגרת העבודה שלנו"

פלמה דה מיורקה. צילום: 123rf פלמה דה מיורקה. צילום: 123rf

עוד עסקת ענק לפתאל אירופה.

החברה מדווחת היום (ראשון) לבורסה לניירות ערך בת"א על הסכם מחייב עם קרן ההשקעות KKR לרכישה בעקיפין או במישרין של מלוא הון המניות של 4 חברות ספרדיות המחזיקות בבעלות 4 בתי מלון ו-2 מלונות דירות מרשת ALUA בספרד תמורת כ-165.5 מיליון אירו. השותפות תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים וזאת בנוסף, הלוואה בסך של כ-95 מיליון אירו שבכוונת השותפות לקבל מגוף בנקאי.

בתי המלון, הממוקמים על חוף ים באיביזה ובמיורקה, מדורגים בדירוג של 4 כוכבים וכוללים 1,119 חדרים. בתי המלון מצטרפים לשני בתי מלון שרכשה השותפות במלגה ופלמה.

בתי המלון הנרכשים הם: "Alua Hawaii Ibiza" עם 209 חדרים, "Alua Miami Ibiza" כולל 360 חדרים, מלון דירות ALUASUN MIAMI IBIZA הכולל 82 דירות, "Alua Hawaii Mallorca & Suites" עם 230 חדרים, 68 חדרים במלון Hawaii Mallorca Suites Palmanova, 170 ו-170 חדרים במלון "Alua Palmanova Bay". כל בתי המלון נחשבים למובילים באזורים בהם הם פועלים ויש בהם גם בריכות שחייה, מסעדות, חדרי כושר, מועדוני ילדים וברים. בשנים האחרונות הושקעו בשיפוץ המלונות כ-14 מיליון אירו ובכוונת החברה להשקיע כ-20 מיליון אירו נוספים בשיפוץ ובשיפור הנראות.

עוד מציינת החברה בדיווחה לבורסה כי מדובר באזורים תיירותיים מובילים בהם שיעור התפוסה העונתית הממוצעת עמד בשנת 2019 על כ-92%.  כמו כן, המלונות הצליחו להתאושש בשנת 2021 מהשפעת הקורונה ואף להגיע השנה לשיעור תפוסה של כ-74% בשנת פעילות רגילה. לאחר הרכישה, פתאל צפויה למתג את המלונות במותגי מלונות הקבוצה המוכרים היטב באירופה כגון לאונרדו, לאונרדו רויאל וניקס.

פתאל רוכשת 6 מלונות בספרד ב-165.5 מיליון אירופתאל רוכשת 6 מלונות בספרד ב-165.5 מיליון אירו
דוד פתאל, בעל השליטה בקבוצת פתאל. צילום: רונן מחלב

עם רכישת בתי המלון מעמיקה פתאל את אחיזתה בספרד ותחזיק 16 בתי מלון במדינה. נזכיר כי באפריל 2022 גייסה פתאל אירופה 336 מיליון אירו לרכישת בתי מלון בחו"ל. הסכום מהווה את ההון העצמי לרכישות בתי מלון באירופה בהיקף כולל של עד כ-1 מיליארד אירו שינוהלו על ידי רשת פתאל. זוהי השותפות השנייה שגויסה על ידי פתאל לאחר הקרן הראשונה שהוקמה בשנת 2007 עם גופים מוסדיים.

האחראים על ניהול השותפות בספרד מטעם פתאל, גיא ורדי ויניב אמזלג ציינו: "העסקה הנוכחית משקפת שוב את יכולתה של פתאל לזהות הזדמנויות והוצאה לפועל של עסקאות בהיקפים משמעותיים עם גופים ושותפים בינלאומיים מהשורה הראשונה בעסקאות שייצרו גיוון וערך למשקיעי המיזם".

השניים הצטרפו באחרונה לפתאל במטרה להוביל את פעילות המיזוגים והרכישות הבינלאומית של פתאל ומיזם המלונאות עם הגופים המוסדיים. ורדי ואמזלג מביאים עמם ניסיון בעסקאות בינלאומיות בהיקפים משמעותיים לאחר שהובילו בשנים האחרונות את גלוב אינבסט, זרוע ההשקעות של טדי שגיא.

שי רז, מנכ"ל מלונות פתאל בספרד: "בשנים האחרונות בנתה פתאל פלטפורמת ניהול חזקה ורווחית לניהול מלונות הרשת בספרד התואמת לאסטרטגיית הצמיחה של החברה להתרחב באזורים האטרקטיביים ביותר ביבשת אירופה בהם יש לה כבר בתי מלון בערים ראשיות וערי נופש בספרד. שילוב המלונות הנרכשים ומיתוגם מחדש הוא חלק בלתי נפרד משגרת העבודה שלנו ואנו שמחים על כניסתנו לאיים הבלאריים".

רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות פתאל בבריטניה, הולנד וספרד: "אני מברך על רכישת 6 המלונות ושילובם בפורטפוליו המבוזר והאיכותי של הרשת. למעשה, עם רכישה זו, מחזקת החברה את נוכחותה הדומיננטית ביעדי נופש באירופה כגון, הולנד, יוון, קפריסין בריטניה וגרמניה. אנו סומכים על היכולות שלנו להפוך אותם להצלחה פיננסית ולספק ללקוחותינו מרחב גדול יותר של בתי מלון גם בתחום העסקי וגם בפנאי".

דייויד אנגולו, יו"ר דאנס קפיטל  Dunas Capital: "היה לנו הכבוד לעבוד עם קרן KKR ורשת בתי המלוןAlua  ולמעשה, לחלוק את המומחיות שלנו בשוק הספרדי ולהוסיף ערך לתיק האיכותי בנכסי פריים. היכולות המשולבות של שלוש הקבוצות הניבו תוצאות טובות. אנו מאמינים במגזר התיירות הספרדי שממשיך להוות פוטנציאל גדול ומברכים את רשת פתאל על זיהוי ההזדמנות ורכישת המלונות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםפתאל אירופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: