תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

צפוף באקונומי? בעתיד יהיה צפוף יותר

חברות תעופה מצמצמות את רוחב המושבים במחלקות תיירים בטיסות ארוכות טווח ואת המרווח בטיסות קצרות. נוסעי מחלקות התיירים בטיסות ארוכות, המופעלות ברובן במטוסי בואינג 777, יזכו למושבים צרים יותר, כך שהחברות יוכלו לשלב בכל שורה 10 מושבים במקום 9, כפי שמקובל

צפוף באקונומי? יהיה עוד יותר. צילום 123rf צפוף באקונומי? יהיה עוד יותר. צילום 123rf
'מלחמות מרפקים', המוכרות לנו היטב מטיסה במחלקת תיירים, עלולות להיות חמורות יותר בעתיד נוכח הכוונה של חברות תעופה בינלאומיות גדולות, כולל: בריטיש איירווייס, אייר פרנס, אמירייטס ואיתיחאד, לשלב בכל שורה במחלקת תיירים במטוסי בואינג 777 מושב נוסף. הנוסעים במחלקת התיירים בטיסות ארוכות טווח, המופעלות ברובן במטוסי בואינג 777, יזכו למושבים צרים, ברוחב של 17 אינץ' בלבד, כך שחברת התעופה תוכל לשלב בכל שורה 10 מושבים במקום 9, כפי שמקובל ברוב חברות התעופה. בריטיש איירווייס הייתה חברת התעופה הראשונה, שכבר בנובמבר האחרון גילתה את תוכניתה להוסיף 52 מושבים במטוסי ה-777 באמצעות שילוב 10 מושבים בכל שורה במחלקת תיירים. בעקבותיה תלכנה גם חברות מובילות נוספות, כמו אייר פרנס, אמירייטס ואיתיחאד, וחברות נוספות עדיין שוקלות את השינוי המבני. ראוי לציין, כי אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, כבר ב-2014 החלה להשתמש במבנה של 10 מושבים בשורה במטוסי ה-777 שלה. חברת יונייטד עומדת לקבל מבואינג 14 מטוסי 777 חדשים, בהם כבר מעוצבת מחלקת התיירות בשורות של 10 מושבים, וגם ב-19 ממטוסי ה-777 הוותיקים שלה ישולבו שורות של 10 מושבים. עפ"י דיווחים בענף התעופה, גם מרבית החברות המפעילות את הדרימליינר 787, שבאופן בסיסי משולבות בו שורות של 8 או 9 מושבים, שוקלות לעבור למבנה של 10 מושבים בשורה במחלקת התיירים. מבנה השורות החדש והרוחב המוקטן של המושבים יפגע, כמובן, בנוחות הנוסעים, אך "זה יאפשר לנו להוריד את העלות הממוצעת למושב, להוריד את המחירים ולעודד את הביקוש", אמר ווילי וולש, מנכ"ל IAG, חברת האם של בריטיש, למשקיעים בחודש נובמבר עם הצגת התוכנית של בריטיש. השבוע בישרה בריטיש איירווייס גם על תוכניתה לצמצם את מרווח הרגליים בטיסותיה קצרות הטווח, כך שתוכל להוסיף שתי שורות במחלקת התיירים במטוסי האיירבוס A320 ו-A321. המרווח החדש בין המושבים יצומצם מ-30 ל-29 אינץ', בדיוק כמו בחברת הלואו-קוסט איזי-ג'ט ואף פחות מאשר במטוסי ריינאייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: