צרפת: מסייעים לענף התיירות – שובר במקום החזר כספים
תקנה ייחודית של ממשלת צרפת, 315-2020, מאפשרת לעסקי תיירות להציע ללקוחות שוברים חלופיים למוצרי תיירות, שהתבטלו עקב משבר הקורונה, למשך 18 חודשים במקום החזרים כספיים
צילום: 123rf
אנשי התיירות בצרפת ציפו בקוצר רוח לסיוע ממשלתי. הצעד הראשון שנכנס לתוקף לפי תקנה ממשלתית, מספר 315-2020, מאפשר לעסקי תיירות להציע ללקוחות שוברים חלופיים למוצרי תיירות, שהתבטלו עקב משבר הקורונה, שיהיו בתוקף למשך 18 חודשים, וזאת במקום החזרים כספיים ללקוחות. הצעד נועד "לאזן את התמיכה בחברות בענף בתקופה זו של משבר תוך התייחסות לזכויות הצרכן", מציין ההסבר לתקנה, שהוגדרה סופית לאחר דיונים עם עמותות צרכנים. תוקף התקנה חל על כל המוצרים והשירותים הבאים, שבוטלו בגלל הנסיבות החריגות הנובעות מהתפשטות נגיף הקורונה, החל מ-1 במרץ 2020 ועד 15 בספטמבר: * חבילות הנופש, הכוללות בנוסף לטיסה מלון או שירותי קרקע אחרים, המהווים לפחות 25% מערך החבילה * השכרת רכב * אמצעי אירוח (מלונות, דירות, קמפינגים וכו') * אירועי נופש, תרבות ופנאי, כגון: קונצרטים, אירועי ספורט, טיולים מאורגנים, פארקי שעשועים, סיורים מודרכים, חופשות סקי, טיפולי ספא וכד'. ראוי להדגיש כי הסעיף האחרון מתייחס רק לבתי עסק צרפתיים, עם שם דומיין שמסתיים ב-fr, ולא להזמנות, שהתבצעו באמצעות אתרים או עסקים, שאינם רשומים בצרפת. שירותי קרקע (רכב, אירוח), שהוזמנו גם באתרים זרים, כפופים לתקנה. כל השוברים, שיינתנו ללקוחות, יהיו בתוקף למימוש במשך 18 חודשים. אילו שירותים ומוצרים אינם נכללים בתקנה? * טיסות 'יבשות' – שנרכשו ללא שירות נוסף. לצרכנים זכות לתבוע החזר כספי מלא עבור הכרטיס מחברת התעופה, גם אם הכרטיס נרכש בסוכנות נסיעות או בפלטפורמת הזמנה מקוונת. * כרטיסי נסיעה ברכבת, באוטובוס או במעבורת. לצרכנים זכות לתבוע החזר מלא עבור כרטיסים, עפ"י הנחיות הנציבות האירופית. התקנה מסייגת ביטולים מוקדמים ע"י הלקוחות, למשל, לשירותים או מוצרים, הצפויים להתקיים בחודשי הקיץ, "כיוון שאי אפשר לדעת מה יהיה המצב באותה עת". אי לכך, מומלץ ללקוחות לחכות לפני קבלת החלטה על ביטול של נסיעה צפויה בעתיד הרחוק.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}