קבוצת אייר פראנס – ק.ל.מ: סדר חדש בציי המטוסים
בנג'מין סמית', מנכ"ל הקבוצה, ממשיך לטלטל את המערכת ולשנות סדרים, ומעתה כל אחת מהחברות הגדולות בקבוצה תתמקד בצי מטוסים אחיד לטיסות ארוכות טווח – ק.ל.מ בבואינג 787 ואייר פראנס באיירבוס A350
אייר פראנס - KLM. צילום: יח"צ
מאז שנכנס לתפקיד מנכ"ל הקבוצה בשנה שעברה, בנג'מין סמית' מטלטל את המערכת ומוביל שינויים משמעותיים בהתנהלות של קבוצת התעופה הצרפתית – הולנדית. באייר פראנס בוטל המותג Joon, פעילות Hop שולבה בחברת האם, מונתה מנכ"לית חדשה לחברה, אן ריגיי, ונחתם הסכם עבודה חדש עם הטייסים לאחר אינספור שביתות ועיצומים. גם ק.ל.מ עברה מהפך עצום, כשממשלת הולנד חיזקה את מעמדה בהנהלת הקבוצה והגדילה את אחזקתה כדי להשתוות לזו של ממשלת צרפת ולתת גיבוי למנכ"ל החברה, פיטר אלברס, שנבחר לתקופת כהונה נוספת, ויחד עם אן ריגיי שניהם מונו לסמנכ"לים של סמית' בניהול הקבוצה. החידוש האחרון ביוזמתו של סמית' הוא אופטימיזציה והאחדה של צי המטוסים לטיסות ארוכות טווח של כל אחת מהחברות לצורך תפעול יעיל יותר וחסכוני יותר. עפ"י המדיניות החדשה, שתי החברות יתחלקו בהזמנות העתידיות - ק.ל.מ תקבל את כל מטוסי הבואינג 787 דרימליינר ואילו אייר פראנס תקבל את כל מטוסי האיירבוס A350. בין השנים 2021 ל-2023 ק.ל.מ תקבל מבואינג את 6 מטוסי ה-787, שהוזמנו עבור אייר פראנס, ואילו אייר פראנס תקבל את 7 מטוסי ה-A350-900, שהוזמנו עבור ק.ל.מ. ק,ל.מ מפעילה היום 13 מטוסי בואינג 787-9 ועומדת לקבל גם את ה-787-10 הראשון. צי ה-787 של החברה יגדל ל-20 מטוסים עם קבלת 6 המטוסים, שהוזמנו עבור אייר פראנס. אייר פראנס, אם כך, לא תגדיל את צי ה-787, המונה היום 9 מטוסים ואחד נוסף, שיימסר במאי 2020. בחודש ספטמבר הקרוב החברה תקבל מאיירבוס את ה- A350-900הראשון, ובהמשך עוד 20 מטוסים מוזמנים, ועם ה-7 הנוספים, שהיו מיועדים לק.ל.מ, יהיו לה בסך הכול 28 מטוסי A350-900. "זהו הצעד הראשון להרמוניה ולפישוט הצי בשתי החברות הגדולות בקבוצת התעופה שלנו", ציין בנג'מין סמית', מנכ"ל הקבוצה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}