אייר פראנס-ק.ל.מ: שיא של יותר מ-100 מיליון נוסעים ב-2018
למרות השביתות וביטולי הטיסות באייר פראנס במחצית הראשונה של השנה שעברה, קבוצת התעופה הצרפתית – הולנדית רשמה הישגים ראיים לציון הן בגידול בהיקפי הפעילות והן בתוצאות המסחריות
אייר פראנס KLM. צילום: Shutterstock
מועצת המנהלים של קבוצת התעופה אייר פראנס-ק.ל.מ, בראשותה של אן מארי קודר, התכנסה אתמול כדי לאשר את התוצאות המסכמות של הקבוצה לשנת 2018, והיום הנהלת הקבוצה פרסמה אותן באופן רשמי. כל חברות התעופה בקבוצה הטיסו יחד בשנה שעברה 101,447,000 נוסעים, מספר המהווה שיא שנתי בפעילות הקבוצה. הרווח התפעולי הכולל של הקבוצה הסתכם ב-1.332 מיליארד אירו, ואילו הרווח הנקי עמד על 409 מיליון אירו. התוצאות המרשימות של קבוצת התעופה מעידות על תשתית תפעולית ומסחרית איתנה, וזאת למרות ההשפעה של שביתות צוותי האוויר וביטולי הטיסות בחברת אייר פראנס במחצית הראשונה של 2018 וכן ההשלכות של העלייה במחירי הדלק. בנג'מין סמית', מנכ"ל הקבוצה, התייחס לתוצאות וציין: "עם הרשת הגדולה ביותר של הקווים ארוכי הטווח היוצאים מאירופה, קבוצת אייר פראנס-ק.ל.מ השיגה ציון דרך חשוב בהטסת יותר מ-100 מיליון נוסעים ב-2018". סמית' גם התייחס לחידושים, שהוא הוביל מאז נכנס לתפקיד בחודש אוגוסט האחרון: "הביצועים המעולים של הצוותים שלנו ובקרת ההוצאות אפשרו לנו באופן חלקי לאזן את ההשפעה של השביתות באייר פראנס במחצית הראשונה של השנה, כמו גם את התנודות המשמעותיות במחירי הדלק. בחמשת החודשים האחרונים עשינו התקדמות גדולה בחיזוק האמון והדיאלוג עם העובדים שלנו באייר פראנס ובק.ל.מ, תוך ביסוס שיתוף הפעולה לעבר התפתחות רווחית. אני מרוצה במיוחד על כך שאתמול הצלחנו להשלים את הצעד האחרון במגמה עם אישור ההסכם ע"י טייסי אייר פראנס. חיזקנו גם את מעמדנו באמצעות הפיכת המותגים שלנו לפשוטים וברורים יותר וארגנו מחדש את רשת הקווים ואת ניהול צי המטוסים. הישגים ראשוניים אלה סוללים את הדרך לאמביציה שלנו לשוב למעמד של גורם מוביל בתעופה באירופה ובעולם כולו".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}