קוריאן אייר מבטלת את המחלקה הראשונה ברוב הקווים הבינלאומיים
המגמה הכלל עולמית בענף התעופה מגיעה גם לחברת הדגל הקוריאנית, המודה כי "בקווים ליעדים בינלאומיים שונים הביקוש למחלקה ראשונה נמוך" ומבטיחה להעניק שירות של 'מחלקה ראשונה' לנוסעים במחלקת העסקים
B777 של קוריאן אייר בנמל התעופה בסיאול. צילום: Shutterstock
קוריאן אייר הודיעה, כי החל בחודש יוני הקרוב היא מבטלת את המחלקה הראשונה במרבית הקווים הבינלאומיים שלה, וב-76 מתוך 111 הקווים תפעיל רק שתי מחלקות: תיירים ועסקים. החברה, שסיימה את 2018 בהפסד של כ-150 מיליון דולר נטו, החליטה על הצעד המתבקש כדי לשפר את רווחיותה. השנה שעברה הייתה שנה קשה לחברה, ומלבד ההפסד המשמעותי, בהשוואה לרווח של כ-715 מיליון דולר בשנת 2017, היא גם רשמה ירידה של 28% ברווח התפעולי, וזאת למרות גידול כולל בהכנסות. כידוע, חברות התעופה האסייתיות נחשבות למובילות בעולם בשירות ובתנאים, שהן מעניקות לנוסעים, ובקוריאן אייר מבינים, כפי שחברות אמריקניות ואירופיות הבינו זה מכבר, כי אפשר להעניק יוקרה ופינוק לנוסעים גם במסגרת מחלקת עסקים משובחת, ואין טעם להפעיל מחלקה ראשונה, במיוחד בקווים, שאין לה דרישה. קוריאן אייר מודה, כי הביקוש למחלקה ראשונה, במיוחד בקווים, בהם מרבים לטוס נוסעי פנאי, הולך ופוחת, ובמטוסים מסוימים אין הבדל משמעותי בין המושבים במחלקת עסקים למושבים במחלקה ראשונה, הכוללת לרוב רק 6-8 מושבים, ועל כן עדיף להרחיב את מחלקת העסקים ולהקפיד בה על שירות איכותי. "בקווים ליעדים בינלאומיים שונים הביקוש למחלקה ראשונה נמוך, והחלטנו להפעיל בקווים אלה שתי מחלקות בלבד", אמר דובר החברה, והוסיף: "נשתדל להעניק שירות איכותי של מחלקה ראשונה לנוסעים, שיטוסו במחלקת העסקים החדשה". עם זאת, ולמרות ביטול המחלקה הראשונה במרבית הקווים הבינלאומיים, מתוך ניסיון עבר מוצלח החברה החליטה להותיר את המחלקה הראשונה במספר קווים קצרים נבחרים, וביניהם: בייג'ינג, הונג קונג, בנגקוק, סינגפור, ג'קרטה והאנוי.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}