תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

קרני: "המשרדים הגדולים שלא הצטרפו, הפסידו בענק מבחינתם"

לאחר שלופטהנזה, אוסטריאן איירלייס, וסוויס שילמו את הסכם הפשרה למשרדי הנסיעות, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, בראיון מיוחד לפספורטניוז מספר: "אי אפשר לתאר כמה כוחות נפשיים לקח ההליך ", עוד בראיון : על התביעה המחודשת נגד 5 חברות תעופה נוספות

Shutterstock Shutterstock
במהלך ארבעת החודשים החולפים קובי קרני יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות היה במתח, לחוץ, ולא רגוע. קרני לא נרגע עד שראה שסכום הפיצוי אליו הגיע יחד עם המנכ"לית חני סובול בהסכם הפשרה מול חברות התעופה לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, וסוויס עשה את דרכו לחשבונות הבנק של 81 סוכנויות נסיעות. עכשיו לאחר שהושלם ההליך עליו עמלו זמן כה רב יכול קרני לקחת פסק זמן קצר בלבד לפני שימשיך בנושאים הבאים שעל סגר היום של ההתאחדות. לאחר חודשים בהם גזר על עצמו שתיקה, קרני מדבר הראיון מיוחד, מקפיד לכבד את הסכם הסודיות עליו חתמו הצדדים, כדי לא לחשוף את הסכומים שקיבלו הסוכנים כל אחד לפי גודלו מחברות התעופה. למרות ההישג מצד הסוכנים, נראה שהסוכנים רק בראשיתו של המאבק הגדול שעוד מצפה להם. "המאבק בין השוק לחברות התעופה במישור האסטרטגי ימשיך להיות, יש לנו ויכוחים גדולים עם המדיניות של לופטהנזה, עם העובדה שבשיווק ישיר הם מוכרים יותר זול ב-16 אירו", מספר קרני ומוסיף :" גם לגבי עניינים אסטרטגיים יש ויכוח גדול עם חברות התעופה. יש לנו ויכוחים עסקיים, לגיטימיים בין סוכני נסיעות כסוכני נסיעות לבין חברות תעופה כחברות תעופה. ברמה האישית במשך כל השנים למרות העובדה שהיו משפטים, ערעורים בבית משפט עליון ועדויות , הצלחנו לשמור על רמה הוגנת בין הצדדים". כאשר הלכתם למאבק המשפטי, בענף הנסיעות היו רבים שפקפקו ולא חשבו שתגיע להישג כזה? " זה לא הישג שלי, אלא של כל הענף, היו שני מהלכים- התביעה ההצהרתית בה בית המשפט קבע שלסוכן הנסיעות מגיע תגמול, והשלב השני בו היה להגיש תביעה כספית ובה חלק גדול ממשרדי הנסיעות שהיו בתביעה הראשונה לא הצטרפו לתביעה הכספית". מדוע? "תשאל אותם" הפסד שלהם? "ישנם משרדים גדולים שלא הצטרפו, זהו הפסד ענק מבחינתם". מבנקודת ראותך ידעת שבסוף תצליחו? "לא ידעתי כמה ומתי, אבל ברגע שבית משפט כבר קבע שמגיע לסוכנים פיצוי וזכות תגמול, מה העניין, למה לא להמשיך עם זה?". אני מבין שיש דברים שאתה לא יכול לדבר עליהם על ההליך כי אתם חתומים על הסכם סודיות, כמה כוחות נפשיים נדרשים להליך כה ארוך ומייגע? "אתה לא יכול לתאר כמה כוחות נפשיים נדרשו, רק מהרגע שהגישור התרחש עד לרגע התשלום היו קרוב לארבעה חודשים. החודשים האלה לא היו ארבעה חודשי המתנה,אלא ארבעה חודשים בהם צריכים לשמור על פרטי ההסכם, התנאים, אישור בית משפט, אסיפות מול החברים, אופן התשלום. עד שלא ראית את התשלום לא האמנת". כדי לשמור על ההסכם, אני מבין שעשית מידור, הזהרת את המנהלים בחברות שחתמו על ההסכם לא להוציא כלום ? "בתוך הסכם הסודיות יש סעיף סודיות חריף ביותר שהסכמנו עליו ואנחנו מכבדים אותו, מכיוון שכך התחייבנו". חידשתם כעת את ההליך המשפטי מול עוד 5 חברות תעופה נוספות, ( אייר פראנס, ק.ל.מ, אליטליה, איבריה, CSA) איך אתה רואה את הסיכויים שלכם ? "לפי דעתי הסיכויים טובים. אני לא החלטתי לתבוע, זאת החלטה של חברי הוועד אחרי שהנושא עלה. באופן טבעי אחרי שאתה מסיים דבר אחד ורואה מה קרה בו אתה מחליט האם להמשיך , וחברי הוועד קבלו את ההחלטה הזו". להליך הזה אתה חושב שכבר יצטרפו יותר משרדים ? "אם נמשיך עם ההליך הזה אז לדעתי יצטרפו אליו יותר משרדים. יש נקודה נוספת לגבי החברות האלה שלא וויתרנו על הזכות שלנו לתבוע אותם". זה הישג הכי גדול שלך כיו"ר התאחדות סוכני הנסיעות? "לא, אני לא חיפשתי להוציא כסף מחברות תעופה, זאת לא הייתה המטרה. המטרה הראשונית הייתה לשמור על הכבוד העצמי של הענף. לפי הסכם יאט"א יש את כל המטלות שלנו ויש לנו זכות אחת לקבל והיא תגמול , ומהזכות היחידה האחת עשו ממנה צחוק. אני מודע שבכלל רוב השנים זאת לא הייתה המטרה העיקרית. המטרה הייתה, יש מערכת יחסים, מערכת חוזית שלפיה מגיע לסוכן הנסיעות תגמול, אל תבואו ותגידו לי שזה 0% . כל חברה שמכבדת את עצמה, מגישה מאזנים, עומדת בכל התנאים שמבקשים ממנה ביאט"א וחברות התעופה, הייתה צריכה להצטרף לתביעה". לסיום, בריטיש איירווייס פנתה לסוכנים בבקשה לחתום על הסכם חדש ע״י התנאים שהחברה הציעה להם כיצד אתה רואה זאת ? "את העיקרון אנחנו צריכים לתקוף בדרך אחרת, הפסדנו בבית משפט לבריטיש איירוויס הפסד שלא היה צריך לקרות לדעתי. אני עדיין חושב שאנחנו צודקים במאה אחוז ושהייתה פרשנות לא נכונה של המצב , אבל אני לא יכול להגיד לחברים מה לעשות בגלל הגבל עסקי. אני רק יכול לשלוח דף של חוות דעת משפטית שאומרת מה הזכויות שלי. אני די סקפטי כי סוכן שיודע שאין לו גיבוי לא יכול לפעול נגד חברת תעופה היא תמחק אותו ואף אחד לא יכול לקחת על עצמו את הסיכון הזה. יש אי שוויוניות ביכולת שלנו להתמודד עם זה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: