ריינאייר: חסימת המושב האמצעי "שטות מוחלטת"
יו"ר ריינאייר, מייקל או'לירי, יוצא נגד הפתרון ל'התרחקות חברתית' בתא הנוסעים, עליו הכריזו חברות תעופה שונות, מכנה אותו "הצעה מטורפת" וממליץ ללמוד מהניסיון של אסיה
צילום: 123rf
במהלך השבועות האחרונים חברות תעופה שונות מציעות לבצע 'התרחקות חברתית' בתא הנוסעים באמצעות חסימת המושב המרכזי בכל שלישיית מושבים. כיוון שהנוסעים חייבים לבחור חלון או מעבר, התיאוריה מאחורי השיטה היא כי כך יגדל המרחק בין הנוסעים, אך החיסרון, לפחות עבור חברת התעופה, הוא צמצום קיבולת הנוסעים במטוס. רק לאחרונה הודיעה איזי ג'ט, כמו גם חברות אחרות, על התוכניות שלה לחסום את המושב האמצעי כאשר תחדש את השירות. מייקל או'לירי, יו"ר קבוצת ריינאייר, כינה את התוכנית לחסום שליש מהקיבולת של המטוס "הצעה מטורפת", עפ"י אתר Simple Flying. בריאיון לתקשורת אמר או'לירי: "אנו מנהלים שיח עם רגולטורים, שיושבים בחדר השינה שלהם וממציאים מגבלות, כמו חסימת המושבים האמצעיים, וזו פשוט שטות מוחלטת...אין לזה שום השפעה מועילה". או'לירי טוען כי פינוי שליש ממושבי המטוס עדיין לא יאפשר הפרדה של שני מטרים בין הנוסעים, מרחק הסטנדרט עבור המפגשים החברתיים, כפי שהמליצו מרבית רשויות הבריאות. כמו כן הוסיף או'לירי: "אנשים מגיעים לשדה התעופה ברכבות בלא התרחקות חברתית, ואתה לא יכול לעשות התרחקות חברתית בשדה התעופה, לא בצ'ק-אין, לא באבטחה, לא במסעדות או בחנויות. אפילו שדות התעופה מודים בכך". למרות ששום חברת תעופה לא תוותר ברצון על שליש מההכנסות ללא סיבה טובה, עבור חברות לואו-קוסט, הפועלות ביעילות מרבית וממלאת כל מטוס במקסימום נוסעים, זו עשויה להיות מכה כלכלית משמעותית. במקום הפתרון של חסימת המושב האמצעי, או'לירי מציע ללמוד מהניסיון של אסיה, שם מדידת חום לנוסעים ומסכות פנים חובה הן נורמה, ואומר: "זה נראה לי הכי טוב שנוכל לעשות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}