רכבת הלילה האוסטרית מתחרה בחברות התעופה
ה-Nightjet של חברת הרכבות האוסטרית ÖBB, המכסה יחד עם שותפותיה מגוון יעדים בגרמניה, שווייץ ואיטליה, מתכננת בשנה הבאה להגיע גם לבלגיה והולנד. ממשלת גרמניה תוזיל את מחירי הנסיעה ברכבת במקביל להעלאת מיסים על טיסות
ה-Nightjet האוסטרי. צילום: יח"צ
נוכח זיהום האוויר הגובר עקב התעצמות ענף התעופה, המוביל גם לפעילות מחאה והפגנות של תנועות 'ירוקות' ברחבי אירופה, נראה כי הרכבות חוזרות לאופנה, מרחיבות פעילות ואף מנסות להתחרות בחברות התעופה. ממשלת גרמניה מתכוונת בשנה הקרובה להעלות את המס על כרטיסי טיסה ובמקביל להפחית ב-50% את המע"מ על כרטיסי רכבת, כדי לעודד נוסעים להשתמש בשירותי הרכבות המשוכללות, שכלל אינן מזהמות. הרכבת האוסטרית, ÖBB, מצהירה זה מכבר, כי היא מציעה תחליף נוח לטיסות ברחבי אירופה, רכבת הלילה, לה קראה גם בשם של מטוס סילון, Nightjet. ל-Nightjet רשת מסועפת של קווים, בשיתוף עם שירותי הרכבת של גרמניה, שווייץ ואיטליה, וניתן להגיע באמצעותה למגוון יעדים במדינות אלה. היתרון הגדול של ה- Nightjet הוא נסיעת הלילה, היוצאת מווינה, כמו גם מהיעדים האחרים, בשעות הערב ומגיעה ליעד בשעת בוקר. ה-Nightjet מתאימה למטיילים, החוסכים לינת לילה במלון, ובבוקר מגיעים למרכז העיר, בה הם רוצים לבלות את היום הבא. ברכבת הלילה תאי שינה נוחים לבודדים, זוגות או משפחות, וגם תאי ישיבה סגורים ונוחים, שמחירים, כמובן, נמוך יותר. יתרון משמעותי נוסף של רכבת הלילה – במרבית הקווים ניתן להעלות על הרכבת גם את המכונית הפרטית, תמורת תשלום, כמובן, ולחסוך את הנהיגה הארוכה. ברכבת הלילה מגוון שירותים לרשות הנוסעים, כולל חדרי רחצה וחדרי שירותים מטופחים, וכן מסעדה ושירותי מזנון, מהם ניתן להזמין מגוון מאכלים ומשקאות. הרכבת האוסטרית הודיעה, כי בשנה הקרובה היא מתכוונת להציע Nightjet לטווח ארוך יותר, בין וינה לבריסל בבלגיה, ומאוחר יותר אף להשיק קו לילה בין וינה לאמסטרדם.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}