רעש מטוסים: נשקלת האפשרות למיגון אקוסטי של בתים
יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בדיון בסוגיית מפגעי רעש של נתב"ג: "יש שדה תעופה קיים ויישובים סביבו. זה נתון. טוב, רע, קשה או לא, זו המציאות. בערבה חם, בירושלים יש בעיות ביטחון וליד נתב"ג יש רעש. העניין הוא שנתב"ג נבנה כדי לקלוט 16 מיליון נוסעים והיום כבר יש 20 מיליון. חייבים לבנות שדה נוסף במתחם אחר. זה נקבע בתמ"א ובכל יום שהמדינה לא מקדמת את השדה החלופי היא עוברת על החוק"
Shutterstock
"אין פתרון בשלב הזה. לכן, אני מציע שרשות התעופה האזרחית תיזום פגישה עם התושבים שרק רוצים לישון בלילה ולקום למחרת לעבודה. השדה החלופי יתחיל לפעול בעוד 40 שנה ועד אז הם צריכים לחיות. ננסה לצמצם את הבעיה. תציעו להם חלונות ממוגני רעש. אם מנכ"ל רשות שדות התעופה היה גר שם, היה מבין שזו בעיה אנושית", כך אמר ח"כ דודי אמסלם, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בדיון שהתקיים בסוגיית מפגע הרעש של נתב"ג. חה"כ אמסלם הלין בדיון, בו השתתפו בין ראשי רשויות ונציגי רשות התעופה האזרחית: "כמה שנים יעברו עד שתקבלו החלטה על שדה תעופה משלים לנתב"ג? אולי נביא את הבן שלי שיעקוב, כי אני כבר לא אהיה פה". מוטי שמואלי, מנהל אגף תשתיות ברשות התעופה האזרחית אמר: "אם יוחלט על רמת דוד, נעשה מאמצים לתכנן את השדה". בדיון עלתה גם אפשרות טכנולוגית להקל על סבלם של תושבי הסביבה ולא להכביד על אחרים, אך לדבר שמואלי: "הנתיב הזה קיים ומשתמשים בו, אבל במידה מוגבלת מטעמי בטיחות. זה גם קשור לנוחות הפעלה. זה לא פינוק. הסכנה היא בגלל שבמסלול הזה הפניה מאד מאוחרת ונוצר מצב שכלי הטיס לא מספיק מיוצב. מנסים לבדוק איך לשנות את הפניה. זה קטע קצר מדי. אין נחיתות בלילה באופן סדיר ושוטף ולא בשבתות וחגים. אין חריגות בכלל. יש ועדה מקצועית שבודקת וגם אנו בודקים את רש"ת איך היא עומדת בהנחיות שלנו". שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין אמר בדיון: "בעולם הגדול נוחתים בזוויות יותר קשות. צריך לאמן את הטייסים. כל זה אפשר. אל על היא אחד הגורמים המקשים כי נוח להם המצב הקיים. אם יחליטו ללכת על המסלול הצפוני נקל על 300,000 תושבים". בנימין ברמן, נציג קיבוץ בארות יצחק: "לפני שקבעו את מגבלות הרעש, רצו ב-1979 להעביר את בארות יצחק. זה נפל בממשלה. אני מבקש לקדם את השדה המשלים ועד אז למצוא דרך להתקיים. יהיה רעש אבל במידה שאפשר לחיות אתו". לדברי יו"ר הוועדה, אמסלם: "יש שדה תעופה קיים ויישובים סביבו. זה נתון. טוב, רע, קשה או לא, זו המציאות. בערבה חם, בירושלים יש בעיות ביטחון וליד נתב"ג יש רעש. העניין הוא שנתב"ג נבנה כדי לקלוט 16 מיליון נוסעים והיום כבר יש 20 מיליון. חייבים לבנות שדה נוסף במתחם אחר. זה נקבע בתמ"א ובכל יום שהמדינה לא מקדמת את השדה החלופי היא עוברת על החוק". שמעון סוסן, יו"ר מועצת חבל מודיעין: "יש עבירות על התמ"א. יש ניסיונות חוזרים להפר את התמ"א בלי ללכת בדרכים המקובלות". חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין: "נכון שיש יישובים שקמו אחרי התמ"א. ונכון גם שהמטוס חייב לנחות במקום כלשהו. אם אף אחד לא ייתן לו לנחות לידו, בסוף הדלק ייגמר והוא ייפול".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}