משדרגים מסלולי נחיתה בנתב"ג: אלו ערים יושפעו מהשינוי?
החל מה 1.11.2016 ועד ה- 17.11.16 יתבצעו בנתב"ג עבודות תשתית במסלולי הנחיתה וההמראה בהיקף של כמיליארד ש"ח. בשל כך, תפעיל רש'ת את מערך ההמראות והנחיתות באמצעות מסלול יחיד, מה שישפיע על ישובים רבים בהקלה או הכבדה באקלים הרעש. רשימת הישובים בכתבה
נתב"ג
עם סיום עונת הנסיעות בנמל התעופה בן גוריון והכניסה לעונת החורף בין התאריכים ה- 1.11.16 ועד ה- 17.11.16 ייסגרו מסלולים 08/26 ומסלול 12/30 לצורך שדרוג צומת המסלולים 08/12 . לפיכך: מסלול 21 (צפון -דרום) ישמש מסלול יחיד להמראות ונחיתות במהלך שדרוג צומת המסלולים 08/12 כאשר כל הנחיתות בנתב"ג יבוצעו על מסלול 21 מצפון וההמראות ממסלול 21 לכיוון דרום מערב. עם תום השדרוג יחזור נתב"ג לתבנית התפעול הרגילה. לשימת לב הנהגים בכביש מספר 1 תתכן המראת מטוסים החולפים מעל הכביש בגובה נמוך. כמו כן, במהלך העבודות יושפעו הערים תל אביב וחולון מהקלה באקלים הרעש. לעומת זאת ביישובים הבאים תהיה הכבדה מאקלים הרעש : בארות יצחק, מזור, רינתייה, נופח, עינת, ראש העין, נחלים, נירית, אלפי מנשה, אייל, כפר ברא, כפר קאסם, בני עטרות, סירקין, ניר אליהו, רמת הכובש, יקום, אורנית, אחיעזר, יגל, זייתן, ניר צבי, לוד, באר יעקב, ראשון לציון רמלה, חולון, בת-ים. שדרוג צומת המסלולים 08/12 מתאפשר עם סיום פרוייקט המסלולים בנתב"ג במהלכו שודרג מסלול 21 למסלול מתקדם המאפשר המראות ונחיתות לכל סוגי המטוסים בבטיחות מירבית. העבודות על צומת המסלולים מחייבות בטיחותית את סגירת שני המסלולים בנתב"ג למהלך כל ימי העבודות והוא נעשה בתאום עם חברות התעופה, אישור רשות התעופה האזרחית והודעה לכל היישובים אשר יושפעו משינוי תבנית התפעול בנתב"ג. שמואל זכאי מנהל נמל התעופה בן גוריון ציין כי: "בפרוייקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הושקעו כמיליארד ₪ מתקציב רשות שדות התעופה והוא הפרוייקט החשוב ביותר בתעופה השראלית ב- 60 שנה האחרונות. סיום הפרוייקט מאפשר לנו כיום להמשיך ולשדרג בנתב"ג גם את צומת המסלולים המחייב את סגירת מסלול 12/30 ומסלול 08/26". כזכור, במהלך פרוייקט המסלולים ושדרוג מסלול 21 בנתב"ג נסגרו לסירוגין מסלול 12/30 ומסלול 08/26. עוד הוסיף זכאי כי: "רשות שדות התעופה פועלת בכדי לאפשר לתעופה האזרחית במדינת ישראל לגדול ולתת מענה לגידול בדרישות חברות התעופה והנוסעים תוך שיפור היכולת לספק תשתיות תעופה מתקדמות. שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג, פרוייקט התשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל שיפר דרמתית את בטיחות התעופה תוך הגדלת קיבולת המטוסים ואפשרות נחיתות והמראות מטוסים בו זמנית בנתב"ג והוא הינו חלק מביצוע פרויקטים לשיפור הבטיחות תוך איזון בין צרכים סביבתיים של הישובים סובב נתב"ג לבין פיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל. הפרוייקט נוהל תוך גידול משמעותי בתנועת נוסעים ומטוסים ובבטיחות מירבית". מסלול 21 בנתב"ג מאפשר כיום נחיתות על מסלול 21 והמראות בו זמנית על מסלול 26 מערבה. הפרוייקט בהשקעה של כמיליארד ₪ מתקציב רש"ת שיפר באופן דרמטי את הבטיחות בנתב"ג בהפרדה מוחלטת בין מטוסים ממריאים לנוחתים תוך הגדלת קיבולת המטוסים אשר סבלו במהלך השנים, בשל ההפרדות, מצמצום וההגבלה של התנועה. הפרוייקט מאפשר לחברות התעופה מסלולי הסעה מהירים ומקוצרים בנתב"ג והסעה של בין 7-10 דקות למטוס, ואפשרות הגעה לנחיתה ופינויי מסלול מהיר. לקיצור זמן ההסעה על המסלול יש משמעות כלכלית לחברות התעופה השורפות דלק בעיקר בהליך ההסעה, ומשמעות דרמטית בהקשר של איכות הסביבה. במסגרת הפרוייקט כאמור הוארך מסלול 21 בקילומטר דרומה תוך הרחבתו כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. כל המסלולים בנתב"ג שודרגו, נסללו מסלולי הסעה חדשים ונסללו מסלולי יציאות מהירים, בוצעו שטחי RESA (אזור בטיחות קצה מסלול) הורחבו וחוזקו מסלולים בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף ובוצעו שינויים העומדים בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות שדות תעופה. מרש"ת נמסר כי מוקד פניות הציבור ברשות שדות התעופה ביחידה לאיכות הסביבה קשוב לפניות הציבור וניתן לפנות במייל: [email protected]
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}