אא

שוות את הכסף? בדקנו את ה-AirPods 3

זמן קצר אחרי ההשקה בעולם, ה-AirPods 3 נחתו בישראל ולאחר מכן על שולחננו. בדקנו את דור ההמשך לאוזניות הפופולריות של אפל וחזרנו עם מסקנות

מימין לשמאל: ה-AirPods Pro וה-AirPods 3. צילום: מייקי לוי מימין לשמאל: ה-AirPods Pro וה-AirPods 3. צילום: מייקי לוי
אחרי חרושת השמועות וההדלפות, אפל הכריזה על האוזניות Airpods 3, הירושות לדור הראשון שהושקו לראשונה ב-2016 ומאז זכו לעדכון ב-2019. העדכון לדור הראשון, שהפך למעשה ״לדור השני״, היה מינורי בהחלט, וכלל סוללה משופרת וטעינה אלחוטית - אך איכות שמע ועיצוב זהים לחלוטין לעומת הדור הראשון שהושק ב-2016. אחרי חמש שנים, אפל סוף-סוף חושפת את הדור השלישי שמגיע בעיצוב דומה ל-AirPods Pro. קיבלנו את האוזניות  החדשות של אפל מדינמיקה, וחזרנו עם תובנות. מה הבשורה ב-AirPods 3 ולמי הן מתאימות?   

עיצוב זהה ל-AirPods Pro אך ללא אטמי סיליקון 

העיצוב הראשון של ה-AirPods המהפכניות של אפל זכה ללעג רב מקרב הקהל הרחב. רבים לעגו ופקפקו בעיצוב שהתברר כמהפכני, והביא את בשורת האוזניות האלחוטיות האמיתיות, כלומר גם ללא חוט שמחבר בין צד ימין לצד שמאל. רבים צחקו שבעצם מדובר במברשת שיניים ״שדוחפים״ לאוזניים, אך זמן קצר לאחר מכן, הבינו את גודל הבשורה והמהפכה האמיתית בתחום האוזניות. כצפוי וכנהוג - כל המתחרות יישרו קו בהתאם.  AirPods 3, שינוי עיצובי לאוזניות ולכיסוי. צילום: מייקי לוי הדור החדש מגיע בעיצוב זהה ל-AirPods Pro אך ללא אטמי הסיליקון וללא סינון רעשים אקטיבי. האוזניה עצמה מעט גדולה יותר מהדור הקודם, והרגשתי שהיא יושבת בצורה נוחה יותר באוזניים לעומת הדור הקודם. עוד אפל ״נפתרה״ מהמחוות לביצוע פעולות, כלומר כבר לא צריך להקיש על האוזניה כדי להעביר שיר או להפעיל את העוזרת הוירטואלית ״סירי״, אלא צובטים בקצה האוזניה, בדומה לדגם ה-Pro. ״הצביטה״ הינה פעולה שלטעמי נוחה יותר מהדור הקודם שפירש לעיתים נגיעה באזור האוזניים בכלל כלחיצה.  עוד אפל שינתה את הכיסוי לאוזניות, או יותר נכון ״הקפסולה״ שמאחסנת ומטעינה את האוזניות. בעוד שהדור הקודם הגיע עם קפסולה שנפתחת לאורך, הקפסולה החדשה עוצבה בדומה ל-AirPods Pro, משמע שמדובר בקפסולה ״רחבה״ המספקת טעינה אלחוטית באמצעות מטען ה-MagSafe האלחוטי שהושק עם האייפון 12. הכיסוי מספק חיי סוללה של עד 30 שעות האזנה, ו-20 שעות זמן שיחה, כשאפל מצהירה כי חמש דקות טעינה מספקות שעה האזנה למוזיקה או לשיחות.   

איכות שמע משופרת 

הדור החדש מגיע עם דרייבר (רמקול) משופר, שפותח על ידי אפל, במיוחד לדור 3. איך זה בפועל? איכות השמע נקייה מאוד, ומי שאוהב באס, יהנה מהאוזניות והביצועים שהן מספקות. לא מדובר בפסגת הביצועים או איכות השמע הטובה ביותר באוזניות אלחוטיות ״אמיתיות״ וניתן למצוא אלטרנטיבות טובות יותר, אבל כשמסתכלים, או מאזינים עם ה-AirPods 3, מקבלים שילוב טוב של אוזניות נוחות ליום-יום. האוזניות טובות לשיחות ואיכות השמע מספיק טובה כדי באמת להנות מהמוזיקה שלכם. גם בהאזנה לשירים עם באסים גבוהים, איכות השמע והניקיון בצליל לא נפגעו. איך כל זה לעומת הדור הקודם? מדובר בשיפור ניכר, כזה שמשאיר את הדור הראשון והשני הרחק מאחור, וברגע שמתרגלים, קשה מאוד לחזור אחורה.  שינויים נדרשים ומתבקשים. צילום: מייקי לוי תכונה חדשה שניתן למצוא בדור השלישי הינה ״סאונד היקפי״. מדובר בטכנולוגיה שנמצאת כבר בדגם ה-Pro, והיא מעניקה חווית האזנה עם סאונד ״שעוטף״ מכל כיוון. איך זה עובד? מפעילים דרך הממשק את הסאונד ההיקפי ובוחרים בין שני מצבים: סאונד היקפי קבוע, או סאונד היקפי בהתאם לתנועת הראש. לדוגמה בסאונד היקפי בהתאם לתנועת הראש, אם תטו את הראש ימינה, המוזיקה בצד ימין תהיה חזקה יותר, וצד שמאל יהיה חלש יותר. מצאתי את התכונה החדשה כאחת שהופכת את האזנה למוזיקה לחוויתית הרבה יותר, עם סאונד נקי יותר מהאזנה במצב רגיל. 

מקצה שיפורים מתבקש 

כשאפל ״לא נגעה״ באוזניות במשך שלוש שנים, היא בעצם בישלה ורקחה את הדור הבא שיגיע עם כל הדברים המשמעותיים ביותר. לדוגמה, האוזניות מגיעות עם אקולייזר אדפטיבי לכיוון מדוייק של השמע. למעשה, האוזניות מחליפות בין מצבי השמע בהתאם למה שמתנגן, והן מצליחות לסחוט את הדרייבר עד הקצה. עוד הן עמידות לזיעה ומים בתקן IPX4, כך שניתן להתאמן איתם מבלי החשש שמה הזיעה תהרוס את האוזניות, וחיי הסוללה אכן מתקרבים למה שאפל מצהירה 6 שעות, כשבפועל נהנתי מ-5 וחצי שעות האזנה רצופות. חיי הסוללה מושפעים מקרבת הסמארטפון, ועוצמת השמע, אך 5 וחצי שעות האזנה רצופות זו תוצאה מצויינת.   

סיכום 

הדור החדש אינו פורץ דרך, והוא גם לא זול בהשוואה לדור השני שמחירו נע בין ה-400 ל-500 שקלים, אך מדובר באוזניות איכותיות, עם יכולות שלא ניתן למצוא בדור הקודם, ועם שיפורים נדרשים, הן באיכות השמע והן בזמן הסוללה וכמובן - עמידות מפני זיעה. את ה-AirPods 3 תוכלו לרכוש תמורת 799 שקלים ברשת דינמיקה. אם יש לכם את הדור הקודם, הייתי שוקל פעמיים אם לשדרג,  או ממתין עד שיאבדו (כי בואו נודה בזה, הן נאבדות לכולנו באיזשהו שלב).  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: