אא

הו הא מי זה בא – שר/ת התיירות הבא/ה

הבחירות מאחורינו וכעת לשאלה שמעסיקה את ענף התיירות. האם המשרד יישאר תחת שליטת הליכוד? האם הציונות הדתית תחשוק בתפקיד או שאולי לראשונה בתולדות המדינה ימונה שר תיירות ממפלגה חרדית

צילום: 123rf צילום: 123rf

בהנחה שתוצאות האמת הסופיות לא יספקו שינוי דרמטי, דבר אחד כבר ברור – ממשלה חדשה עומדת לקום בישראל ועמה גם שינויים רבים בחלוקת התיקים והמשרות הפוליטיים. לאור העובדה כי מפלגת ''יש עתיד'' צפויה למצוא את עצמה בשורות האופוזיציה בכנסת הקרובה (כולל שר התיירות הנוכחי, יואל רזבוזוב) המשמעות עבור הענף ברורה – הננו צפויים לשר (או אולי דווקא שרה) תיירות חדש/ה שעתיד/ה להיכנס לתפקיד במהלך 4 השנים הקרובות (בתקווה).

אז רגע אחרי שהצבעתם בקלפי ונגאלתם ממבול הודעות ה-SMS מהמפלגות השונות, ''פספורטניוז'' עם מספר ספקולציות פוליטיות באשר לדמות הבאה שתעמוד בראש משרד התיירות בכנסת הבאה. יריב לוין (הליכוד) לוין (52) שכיהן בתפקיד שר התיירות במשך כמחצית מהעשור הקודם (2020-2015) הצליח לזקוף לזכותו מספר הישגים לא מבוטלים במהלך שנותיו בתפקיד. הוא הוביל להגדלה ניכרת של תקציבים שהוזרמו למשרד בזכות כוחו הפוליטי, קידם רפורמות וחסמים רגולטוריים, סייע ביצירת תמריצים לחברות תעופה, הניח תשתית להגדלת היצע החדרים המלונאי וכן הצליח לקדם מאמצי שיווק בינלאומיים לתיירות הישראלית וחשיפה לקהלי יעד חדשים, כמו סין והמזרח הרחוק.

על אף הרצון של לא מעט מקברניטי ענף התיירות לראות אותו חוזר למשרד, הסיכויים לכך קלושים, שכן מעמדו הבכיר בליכוד ושאיפותיו הפוליטיות מנבאים לו תפקיד מרכזי בממשלה הקרובה. גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) עד היום כיהנו שתי שרות תיירות בתולדות ממשלות ישראל - רוחמה אברהם ב-2008 ואורית פרקש הכהן ב-2020. לרוע מזלן, השתיים לא שרדו תקופה ארוכה במשרד (9 חודשים כל אחת). למרות זאת, הפור נפל בהיבט המגדרי, ועל כך אפשר בהחלט לברך. אמנם בממשלה המסתמנת צפוי מספר השרות לקטון, אבל מי שעשויה לזכות בתפקיד הנחשק היא גלית דיסטל אטבריאן (מקום 20 ברשימת הליכוד לכנסת) שנחשבת גם למקורבת במיוחד לראש הממשלה נתניהו.

בעברה יצאה דיסטל עם בעלה לשעבר לשליחות בת 5 שנים ביוון, כחלק מעבודתו כנספח כלכלי במדינה וכן עמדה בכנסת האחרונה בראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית של ישראל עם פרו ובוליביה. מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הציונות הדתית היא ללא ספק אחת מהמנצחות הגדולות של הבחירות האחרונות וצפויה לזכות במספר תיקים בממשלה המתגבשת. לצד סמוטריץ' ובן גביר שלוטשים עיניים אל עבר משרדים בכירים, כדוגמת הביטחון, האוצר וביטחון הפנים, יתכן כי במפלגה יקבלו לחיכם גם את משרד התיירות.

אם בהעצמה נשית עסקינן עדיין (בהמשך להשערה קודמת שלנו) מי שעשויה להיות אופציה מעניינת לתפקיד היא מיכל וולדיגר, פעילת ציבור דתית-לאומית בתחום בריאות הנפש. אמנם אין לה ניסיון או רקע תיירותי או בינלאומי, אך כמי שנחשבת למוערכת מאוד במפלגה, היא בהחלט נכללת בין רשימת המועמדות האפשריות לתפקיד. ואולי, מועמד חרדי? עד היום מעולם לא כיהן שר ממפלגה חרדית בתפקיד שר התיירות. למעשה, הפעם היחידה שהתקרבה לכך הייתה כאשר מונו לתפקיד הרב בני אלון (האיחוד הלאומי) ויצחק הלוי (המפד''ל) לפני כשני עשורים. באופן מסורתי המפלגות החרדיות נוטות להעדיף משרדים בעלי רקע חברתי או כלכלי יותר, כמו רווחה, בינוי ושיכון ואחרים. אלא שמי יודע, אולי דווקא בכנסת ה-25 ולאור העובדה שכוחן הפרלמנטרי התחזק עוד יותר, ח''כ מש''ס או יהדות התורה יהיה זה שיכהן בתפקיד. מה שבטוח, על מנת להיווכח באשר לזהות שר/ת התיירות הבא של ישראל, ניאלץ להמתין בסבלנות עד להשבעת הממשלה בשבועות הקרובים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשרד התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: