תאגיד נורוויג'ן קרוז ליין מגייס הון בסך 2 מיליארד דולר
לנוכח ההפסדים הכבדים עקב משבר הקורונה והפסקת הפעילות המוחלטת, תאגיד השייט נאלץ לגייס הון חדש, ולצורך הגיוס ימכור מניות ואגרות חוב ויסתייע בהשקעה של קרן פרטית. אגב, גם חברת קרניבל, הסובלת מהשבתת הפעילות, גייסה בחודש שעבר 6.4 מיליארד דולר
האוניה Encore. צילום: יחצ ncl
תאגיד נורוויג'ן קרוז ליין אחזקות, NCLH, מקווה לגייס שני מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות ואגרות חוב, הון עצמי והשקעה של חברת השקעות פרטית. החברה מציינת כי מצבה הפיננסי קשה ומבהירה: "משבר הקורונה השפיע על מצבנו הכלכלי ופעולותינו, והשפיע לרעה על יכולתנו להשיג מימון מקובל בסכום השווה להפחתת הפעילות, ועל ההשפעות האחרות הנוכחיות, ואי הוודאות, כולל השפעתה על יכולתם או רצונם של אנשים לנסוע (כולל בהפלגות), וצפויים להמשיך ולהשפיע לרעה על תוצאותינו, תפעולנו, השקפותינו, תוכניותינו, יעדים, צמיחה, מוניטין, תזרים מזומנים, נזילות, ביקוש להפלגות". החברה הודיעה היום, כי היא החלה להציע לציבור מניות רגילות בהיקף של 350 מיליון דולר ועוד 650 מיליון דולר באגרות חוב לשנת 2024. כמו כן, היא גם מבקשת לגייס 600 מיליון דולר נוספים באמצעות אגרות חוב בהנפקה פרטית. גיוס ההון של החברה כולל גם השקעה של 400 מיליון דולר באגרות לפדיון בשנת 2026 של חברת קטרטון, חברת הון פרטית. "ענף השייט היה עמיד מאוד לאורך תקופה ארוכה, מונע על ידי רוח גבית חזקה ורמת שביעות רצון גבוהה של אורחים," אמר סקוט דאנקה, מנכ"ל משותף של קטרטון, על שותפות החברה בגיוס ההון. אנליסטים העריכו לאחרונה כי ל-NCL נזילות מספקת גם ל-8 חודשים נוספים בלי שייט. המרכז לבקרה ומניעת מחלות בארצות הברית האריך בחודש שעבר את צו איסור השייט עד 24 ביולי. חברת קרניבל הודיעה, כי היא מתכוונת לחדש את ההפלגות בצפון אמריקה על בסיס מוגבל החל מה-1 באוגוסט, והחברה חשפה בחודש שעבר כי היא גייסה הון של כ-6.4 מיליארד דולר. סביר להניח כי בעקבות קרניבל גם חברות השייט האחרות, כולל NCL, יתחילו להפעיל קרוזים במתכונת מצומצמת כבר בקיץ הקרוב.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}