ביהמ"ש לתביעות קטנות: רשות האוכלוסין תפצה תובע שלא קיבל דרכונים בזמן
מדובר בתיק תביעה קטנה בו ביקש התובע לחייב את רשות האוכלוסין להחזיר לו סכום אגרות ששילם בנתב"ג עבור הנפקת דרכונים זמניים לבנותיו הקטינות לאחר שהדרכונים הקבועים לא הגיעו במועד הצפוי
ביקורת דרכונים בנתב"ג. צילום: shutterstock
בית המשפט לתביעות קטנות בנצרת קבע בפסק דין כי רשות האוכלוסין הפרה את התחייבותה להנפיק דרכונים קבועים בפרק הזמן של עד 3 שבועות והתובע, שעתר לבית המשפט, נאלץ להזמין דרכונים זמניים בנתב"ג ולשלם בגינם אגרות נוספות. מדובר בתיק תביעה קטנה בו ביקש התובע לחייב את רשות האוכלוסין וההגירה להחזיר לו סכום אגרות ששילם בנתב"ג עבור הנפקת דרכונים זמניים לבנותיו הקטינות, משלא הגיעו דרכונים קבועים במועד הצפוי לכך. בית המשפט קיבל תביעה באופן חלקי והורה לרשות האוכלוסין וההגירה לפצות תובע בסך של 830 שקל בגין תשלום אגרות והזמנת דרכונים זמניים וכן 500 שקל הוצאות משפט. בפסק הדין ציין בית המשפט כי בטרם הדיון בתיק, רשות האוכלוסין ביקשה מבית המשפט לעכב את ההכרעה בתיק, נוכח העובדה, כי לטענתה, הוחלט ע"י שרת הפנים לקבוע מדיניות רוחב בנושא החזרי האגרות, והנושא נמצא בדיון וקבלת התביעה כעת עלולה ליצור השלכות רוחב והגשת תביעות רבות דומות. בית המשפט דחה את הבקשה הזו בקובעו כי אין זה מתפקידו של בית המשפט לתביעות קטנות לתת קדימות או לעכב בירור תיקים לפי השלכות רוחב שהפסיקה שלו עשויה ליצור, ודן בתיק לגופו של עניין, כאמור לעיל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}