תחקיר של חברת מקינזי: אל תפטרו עובדים – עדיפות לחל"ת
תאגיד הייעוץ האסטרטגי הגדול בעולם בדק את מצב התעסוקה באירופה בעקבות משבר הקורונה, ולמרות המסקנה הבלתי נמנעת שמיליוני משרות מצויות בסיכון, הוא משבחו את המדינות והחברות שהוציאו עובדים לחל"ת ולא הזדרזו לפטר
צילום: 123rf
על פי תחקיר של מקינזי, תאגיד הייעוץ האסטרטגי הגדול בעולם, המפעיל שלוחה גם בישראל, כמעט 60 מיליון משרות ברחבי האיחוד האירופי ובריטניה מצויות בסיכון כתוצאה ממגפת הקורונה. חברת מקינזי גם מזהירה, כי שיעור האבטלה באיחוד האירופי עלול לעלות מסביבות 6% ליותר מ-11% בשנה הבאה ולהישאר גבוה במשך שנים. מקינזי מציינת כי ישנם כ-55 מיליון עובדים המועסקים במקצועות בסיכון גבוה, כמו עובדי מרכולים, עובדי מסעדות, עובדי בניין, עובדי מלונות, עובדי במה ותיאטרון, כאשר עובדים של חברות קטנות יותר נמצאים בסיכון גבוה יותר. חברת הייעוץ בחנה כיצד המעסיקים השונים מתמודדים עם הקיצוץ הדרסטי בפעילות, במיוחד בענפי התעופה והמלונאות. מחד, היא משבחת את חברת התעופה בריטיש איירווייס, שהגיעה להסכם עם האיגוד המקצועי בבריטניה לא לפטר עובדים. על פי הדיווחים, חברת הדגל הבריטית נאלצה להשעות 80% מצוות האוויר, המהנדסים, עובדי הקרקע ועובדי המשרד הראשי, אך לא פיטרה אותם, אלא הוציאה אותם לחופשה ללא תשלום, והם נהנים ממענקי השכר של ממשלת בריטניה. מאידך, מציינת מקינזי, בתחום האירוח והמלונאות פוטרו עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם, מתוך הנחה שהענף לא יתאושש גם לאחר משבר הקורונה. מקינזי מציינת כי העסקים וגם הממשלות צריכים לעשות את המיטב כדי לשמור על מקומות עבודה. על החברות לקצץ בעלויות, להפריד את העובדים למשמרות ולאפשר עבודה מרחוק במידת האפשר. על הממשלות לספק ערבויות להלוואות ולהעניק הקלות מס למעסיקים כדי שישמרו את העובדים, צעדים חשובים שחלקם נעשים כבר ברחבי אירופה. בריטניה מכסה יותר מ-80% ממשכורות העובדים במשך שלושת החודשים הקרובים לפחות עד למקסימום של 2,500 ליש"ט בחודש. גם גרמניה וצרפת מפעילות תוכניות דומות, וחבילת הסיוע של האיחוד האירופי כוללת עד 100 מיליארד אירו לסבסוד שכר, שמטרתו למנוע פיטורים המוניים, כמו גם מאות מיליארדים במסגרת הלוואות לעסקים ולממשלות האיחוד. מקינזי מסכמת את התחקיר במסקנות חד משמעיות: אל תפטרו עובדים. שמירה על משרות בסיכון היא הכרחית. איבוד המשרות לא יהיה רק טרגדיה ברמה פרטנית לעובדים, אלא שבסופו של דבר יפגע בחברות גם מבחינה כלכלית.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}