אא

כנראה לא מספיק חשוב: איזה מפלגות שכחו את התיירות במצע הבחירות שלהן?

למרות שענף התיירות הכניס למשק סכום לא מבוטל של כ-43 מיליארד שקל בשנת 2019, מתוכם כ-23 מיליארד שקל מתיירות נכנסת וצפוי לשבור שיאים אחרי הקורונה, רוב המפלגות שרצות לבחירות לכנסת ה-25, לא מתייחסות במצע שלהן לתיירות. מי כן? בדקנו

בחירות. צילום: 123rf בחירות. צילום: 123rf

ב-1 בנובמבר, בעוד כשבועיים, תתקיימנה הבחירות לכנסת ה-25. רגע לפני, בדקנו איזה מפלגות מייחסות חשיבות לנושא התיירות במצע שלהן ומפרסמות את התכניות והכוונות שלהן בתחום, ואיזה מפלגות לא מוצאות שום חשיבות בהבאת תיירים לישראל, הורדת מחירי החופשה הגבוהים בישראל, שיפור אתרי התיירות ועוד.

מבדיקה שערכנו מתקבלת תמונת מצב עגומה של התעלמות כמעט גורפת מענף התיירות, למעט שתי מפלגות. האחת מתייחסת ברצינות במצע שלה לנושא התיירות והשנייה מזכירה את התיירות בעקיפין ובחצי משפט.

יש עתיד

המפלגה, בראשות רה"מ החליפי, יאיר לפיד, היא היחידה שמייחסת חשיבות לענף התיירות. מפרסמת במצע הבחירות שלה את כוונותיה ותכניותיה בתיירות, כולל התייחסות לסוכני הנסיעות. החשיבות נובעת, בין היתר, מהעובדה שהמפלגה מחזיקה בתיק התיירות. שר התיירות המכהן הוא יואל רזבוזוב מ"יש עתיד".

"תעשיית התיירות הישראלית הכניסה למשק הישראלי בשנת 2019 כ-43 מיליארד שקל, מתוכם כ-23 מיליארד שקל מתיירות נכנסת, שהוא ענף יצוא חשוב המהווה כ-12%-15% מסך יצוא השרתים", נאמר במצע של יש עתיד. עוד נאמר שם, "תעשיית התיירות היא תעשייה המייצרת מקומות עבודה רבים והיא משמעותית בעיקר בפריפריה. יש עתיד מאמינה שתעשיית התיירות היא בעלת חשיבות לאומית, ולכן עלינו להמשיך בפיתוח ובקידום התיירות כך שתשגשג, תהיה פזורה בכל רחבי הארץ ותתרום לחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל".

https://www.youtube.com/watch?v=6dJwjhCYbGY&feature=emb_imp_woyt

עוד נאמר במצע הבחירות של יש עתיד, "מדיניות שר התיירות, יואל רזבוזוב, להניח תשתיות לשיפור תהליכי קבלת ההחלטות עבור התעשייה והאזרחים, הובילה בשנה האחרונה לגיבוש תכנית אסטרטגית לאומית לתיירות לשנת 2030, שתהווה מצפן לעשייה לצורך הגעה ליעדים שהותוו. כך ניתן יהיה להטיב עם אזרחי ישראל ולהביא למיצוי הפוטנציאל התיירותי בארץ כולה".

עוד מציינים במצע, "נפעל לחזק את תיירות הפנים, במיוחד בפריפריה, על ידי הגדלת תקציב השירות ופיתוח תשתיות ציבוריות. לכן נפעל להגדלת תקציב השיווק לתיירות הפנים, לפיתוח עוד תשתיות ציבוריות במרחבים שאליהם מגיעים בעיקר תיירים ישראליים ולהנגשת עוד מוצרי תיירות לתייר הישראלי". עוד מבטיחים ביש עתיד, "נוריד את מחירי החופשות בישראל, על ידי שיפור התחרות ופתיחת מלונות ואתרי נופש חדשים ומגוונים. להפחתת יוקר החופשה בישראל נמשיך לשפר את התחרות ונעודד בנייתם של מלונות ומתקני אכסון חדשים ומגוונים, כשם שעשינו כשתקצבנו פי שלושה את הנוהל לעידוד פתיחת מתקני קמפינג ו'גלמפינג' חדשים ונתנו מענקים ואישורים להקמת עשרות מלונות חדשים ברחבי הארץ. נפעל לעדכון הרגולציה שבאחריות המשרד ונעבוד מול כלל הגורמים הרלוונטיים כך שייבנו עוד מלונות ומתקני אכסון בתוך כדי צמצום הסיכון ותקופת ההחזר על ההשקעה, כמו שקרה בהעברת הרפורמה בכשרות, שהותאמה גם למלונות".

זאת ועוד, יש עתיד מבטיחים במצע, "נקיים תיירות ברת קיימא תוך שזירת ערכי הניקיון והגנת הסביבה בכל האתרים התיירותיים. נפעל להתאמת פרויקטים תיירותיים בשטח מכתש רמון במטרה שלא ייגרם נזק סביבתי לאוצרות הטבע במקום".

באשר למארגני תיירות הפנים וסוכני הנסיעות, המפלגה מבטיחה במצע שלה, "נפעל להעברת מארגני תיירות הפנים לאחריות משרד התיירות, כך שיעמוד מולם בקשר שוטף וייתן להם מענה בעת משבר גיאופוליטי. נפעל להעברת משרדי הנסיעות וסוכני הנסיעות לאחריות משרד התיירות, כך שיעמוד מולם בקשר שוטף ויהיה אחראי לתת מענה בזמן משבר גיאופוליטי. כמו כן נפעל לשיתוף מארגני התיירות וסוכני התיירות במערך ההכשרות של משרד התיירות".

הליכוד

בליכוד לא מאמינים במצע לקראת הבחירות. במפלגה בראשות בנימין נתניהו זה שנים שלא מפרסמים מצע לציבור הבוחרים. לפיכך, לא ניתן לדעת מה תכניות המפלגה בכל הקשור לתיירות.

הטיסות מישראל לאיחוד האמירויות יתחדשו בתחילת אפרילהטיסות מישראל לאיחוד האמירויות יתחדשו בתחילת אפריל
בנימין נתניהו. צילום: סיון פרג'

המחנה הממלכתי

המפלגה בראשות בני גנץ לא פרסמה מצע לציבור הבוחרים. במקום זאת בחרה לפרסם מסמך עקרונות. במסמך זה אין שום התייחסות לנושא התיירות.

מרצ

המפלגה בראשות זהבה גלאון פרסמה מצע לציבור הבוחרים אך אין בו התייחסות פרטנית לנושא התיירות. רק בסוגיית חופים וים המפלגה מתייחסת, בעקיפין, לתיירות. "שימור מבנים ואתרים היסטוריים המורשת ההיסטורית הבנויה היא נכס רוחני, ערכי ותיירותי חשוב לדורנו ולדורות הבאים. מרצ רואה בשימור האתרים והמבנים ההיסטוריים כלי חשוב בטיפוח הזהות הלאומית ובגיבוש המורשת התיישבותית".

עוד נאמר במצע של מרצ בסוגיית שמירת הטבע: "שיקום ים המלח יתבצע באמצעות הפסקת ניצול משאביו, צמצום שאיבת מים ממקורותיו והפעלת מדיניות מתאימה כלפי אתרי התיירות סביב ים המלח ובעיקר כלפי המפעלים התעשייתיים. אלה אחראים, יחדיו, לאחוז ניכר מקצב ההתאיידות השנתי של ים המלח".

ישראל ביתנו

המפלגה בראשות אביגדור ליברמן, המכהן כשר האוצר, פרסמה מצע לטובת ציבור הבוחרים, אך למפלגה אין שום התייחסות לתיירות.

סוכני הנסיעות לשר האוצר וליועמ"שסוכני הנסיעות לשר האוצר וליועמ"ש
אביגדור ליברמן, שר האוצר. צילום: shutterstock

ש"ס

למפלגה בראשות אריה דרעי אין מצע לטובת ציבור הבוחרים.

העבודה

המפלגה בראשות מרב מיכאלי אף היא לא פרסמה מצע לטובת ציבור הבוחרים.

מירב מיכאלי, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל

הציונות הדתית ועוצמה יהודית

המפלגה בראשות בצלאל סמוטריץ' שהתאחד עם איתמר בן גביר, פרסמה מצע לטובת ציבור הבוחרים, אך הוא אינו מתייחס כלל וכלל לתיירות.

חד"ש-תע"ל

המפלגה בראשות אחמד טיבי (האחראי בזמנו לחוק שירותי תעופה המוכר בשמו הקצר "חוק טיבי") ואיימן עודה, לא פרסמה מצע לטובת ציבור הבוחרים.

רע"מ

המפלגה בראשות מנסור עבאס לא פרסמה מצע בחירות לטובת הבוחרים.

יהדות התורה

המפלגה בראשות יצחק גולדקנופף לא פרסמה מצע בחירות לטובת הבוחרים.

הבית היהודי

המפלגה בראשות איילת שקד לא פרסמה מצע לטובת ציבור הבוחרים.

מימין: איילת שקד, שרת הפנים. משמאל: העיתונאית לינוי בר גפן. צילום: פספורטניוז

הכלכלית החדשה

המפלגה בראשות פרופ' ירון זליכה מציגה מצע נרחב בתחומים שונים, במיוחד בתחום הכלכלי אך אינה מתייחסת כלל וכלל לתחום התיירות.

חופש כלכלי

המפלגה בראשות אביר קארה מפרסמת מצע מפורט מאוד בתחום הכלכלי (קנאביס ועוד), אך לא מתייחסת כלל וכלל לתיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: