תיירות דיגיטלית
הוא לא שומר אמונים למותג מוכר, מבצע מחקר מקיף באונליין ומוטה מחיר. עדי דומב, מנהל תחום תיירות בגוגל ישראל בכנס לשכת התיירות הנכנסת הבוקר: "הצרכן המודרני אולי כפוי טובה, אבל זה הצרכן שאיתו צריך להתמודד"
Shutterstock
"ענף התיירות הוא הענף הדיגיטלי ביותר. הצרכנים, המפרסמים ונותני השירות – כולם נמצאים שם", כך אמר הבוקר עדי דומב, מנהל תחום תיירות בגוגל ישראל בכנס לשכת התיירות הנכנסת שהתקיים במלון הילטון בתל אביב. דומב הציג במהלך דבריו בכנס תוצאות סקר שערכה גוגל בתחום התיירות. מהנתונים עולה כי 86% רוכשים מוצרי תיירות באונליין. "המחיר הוא המשפיע ביותר על הצרכן. אין זה מפתיע שהמחיר הוא פקטור. אני בטח לא מחדש לכם שהצרכן הישראלי מכוון מחיר, אבל חשוב לדעת שהוא פתוח להצעות שלכם ושל אחרים. הוא חוקר, לומד ומתקדם. אוגר מידע ומחליט בעצמו". נתונים אחרים שסיפק דומב מצביעים על כך ש-4 מתוך 5 צרכנים אין להם בעיה לרכוש מוצר תיירותי ממותג חדש. משמעות הדבר, כך אמר דומב היא ש"שעולם המותגים נחלש". זאת ועוד, רק אחד מתוך 10 צרכנים יסגור בסופו של דבר עם מותג איתו החל את הבדיקה בתחילת הדרך. "קיימת הסתברות של 90% שהצרכן לא יסגור עם חברת התעופה איתה החל את החיפוש", אמר. עוד אמר כי מסעו של צרכן התיירות המודרני אחר מציאת/רכישת החופשה אורך 55.8 ימים בממוצע מרגע שהחל ועד לרגע שרכש את המוצר. נתון אחר מלמד כי במהלך הימים הללו, הצרכנים גולשים, בודקים ומשווים 19.2 אתרים שונים. "הצרכן אולי כפוי טובה אבל זה הצרכן שאיתו אתם צריכים להתמודד היום". דומב דיבר על כך שבכל שנה קיים גידול של 15% בנפחי החיפוש אחר חופשה באונליין, כאשר רוב הגידול בחיפושים מגיע מהמובייל. "זה המכשיר שאתם צריכים להסתכל עליו כשאתם חושבים על העסק שלכם בשנתיים-שלוש השנים הבאות". עוד אמר כי המובייל משמש כיום בעיקר למחקר. אולם בעוד 58% מהצרכנים חוקרים במובייל, רק 11% באמת סוגרים עסקת תיירות במובייל. לדבריו, "חוויית משתמש היא הגורם לכך שרק 11% רוכשים שם ולא 30%. האחוז הזה יעלה רק אם לצרכן יהיה נוח לרכוש דרך המובייל בדומה לנוחות של הדסק-טופ". לשאלה איך נותנים מענה לצרכן התיירות המודרני? השיב דומב כי קודם יש להכיר את קהל הצרכנים. "אתם מכירים את הקהל המסורתי שלכם. אתם יודעים איפה הוא אוהב לטייל ובאיזה מסעדות הוא אוהב לאכול. ידע זה כוח. קחו את הידע הזה ותעבירו אותו לדיגיטלי. לימדו את הקהל שלכם באונליין והכירו את הטרנדים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}