אא

"תיירות השואה פופולרית מכפי שהייתה אי פעם"

פרופ' דרק דלטון מאוניברסיטת פלינדרס באדלייד - אוסטרליה בוחן בספר חדש את האטרקטיביות העולה של אתרי התיירות המנציחים את השואה, "שלעולם לא נצליח להבין זאת לגמרי"

מבקרים במוזיאון היהודי ובבית כנסת החדש במינכן. צילום: פספורטניוז מבקרים במוזיאון היהודי ובבית כנסת החדש במינכן. צילום: פספורטניוז
'מפגש עם אתרי תיירות נאציים' הוא שמו של ספר חדש, שכתב פרופ' דרק דלטון מאוניברסיטת פלינדרס באדלייד באוסטרליה בעקבות מחקר מקיף, שערך באתרי התיירות העיקריים באירופה הקשורים לנושא השואה. פרופ' דלטון גילה, שאתרי זיכרון כמו דכאו בגרמניה ואושוויץ-בירקנאו בפולין הופכים לפופולריים יותר ויותר, בין השאר, ע"י דור חדש של מטיילים צעירים, וזאת למרות החוויה האיומה והלא נעימה, שהם עוברים ב'אטרקציה' התיירותית. כיצד הוא מסביר את האטרקטיביות המתמשכת של אתרים אלה? "השואה היא אירוע מתריס ומחריד, ובכל זאת אנו שואפים להיחשף אליו", מציין פרופ' דלטון. "סרטים וספרים מפתים אותנו להגיע לאתרי תיירות לזכר השואה, ואנו מנסים להבין טוב יותר את הבלתי ניתן להבנה, אך לעולם לא נצליח להבין זאת לגמרי". והוא גם מדגים: "תמונה של חדר נטוש בפארק בברלין משבשת את ההווה שלנו, גוררת אותנו חזרה ל-1940 ומאלצת אותנו להזדהות עם האנשים שנרצחו לפני שנים. פשע בסדר גודל כזה אמור לחדור לתודעת ביטחון ההווה שלנו. זו לא אשמה או בושה, אלא בעיקר כבוד למתים ותזכורת לשואה". בספר פרופ' דלטון משבח את האופן, המפתיע לכאורה, בו גרמניה מנהלת את הנצחת השואה באתרים, במוזיאונים ובאנדרטאות זיכרון. "מצאתי שתיירות בנושא שואה פופולרית יותר מכפי שהייתה אי פעם", הוא מדגיש. "ואולי זאת גם תוצאה של הגאות בתיירות הכללית באירופה עם טיסות זולות. בכל מקרה, זה לא כל כך קשור לתשוקה האנושית להציץ אל אסונות של אחרים, אלא יותר יראת כבוד לראות את שרידי ההיסטוריה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאושוויץ-בירקנאודכאו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: